Web Analytics Made Easy - Statcounter

موشک "فالکون هوی"(Falcon Heavy) شرکت "اسپیس ایکس" امروز به فضا پرتاب شد و این برای اولین بار بود که این موشک در تاریکی شب به فضا رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس‌، بنا به گزارش رسمی شرکت فضایی "اسپیس ایکس"( SpaceX) امروز، ۲۵ ژوئن موشک "فالکون هوی" در ساعت ۲:۳۰ به وقت EDT و ۱۱ صبح به وقت تهران به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل پرتاب پایگاه فضایی "کندی" در فلوریدا بود. در این مأموریت ۲۴ ماهواره مختلف توسط فالکون هوی به فضا پرتاب شد.

یکی از این ماهواره‌ها حاوی ۱۵۲ کپسول فلزی بود که در آن‌ها خاکستر ۱۵۲ پرسنل متوفی ناسا ریخته شده است.

خانواده‌های این فوت‌شدگان، خاکستر عزیزان خود را از طریق شرکت "Celestis DNA" به فضا فرستادند.

این شرکت بقای افراد فوت شده را برای رفتن به فضا در فضاپیماهای مختلف آماده‌سازی می‌کند.

هر یک از این خانواده‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۵ هزار دلار پرداخت کردند تا هفت گرم از خاکستر عزیزان خود را به فضا ارسال کنند.

در یک سمت هر کپسول فلزی حاوی خاکستر، با استفاده از قلم‌زنی یک پیام احساسی هم نوشته شده که با متنی که روی سنگ قبر این افراد درج شده، یکسان است.

پیش از این هم خاکستر چندین محقق و فضانورد مشهور به مدار ارسال شده است.

پرتاب امروز "پرواز میراث" نام گرفته و یکی از تاریخیترین پرتاب‌های فالکون هوی به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فالکون هوی اسپیس ایکس ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش سایت فدراسیون فوتبال آرای کمیته انضباطی در خصوص تخلف سه باشگاه مختلف را روی خروجی خود قرار داد و سه تیم استقلال، صنعت نفت آبادان و ملوان بندر انزلی را جریمه کرد.

هر سه تیم به دلیل رفتار هوادارانشان، به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان (استقلال)، ۱۰۰ میلیون تومان (صنعت نفت) و ۱۵۰ میلیون تومان (ملوان بندر انزلی) جریمه شدند که البته این آرا قابل تجدید نظر است. 

جریمه استقلال به دلیل پرتاب لیزر توسط تماشاگران، جریمه نفت به دلیل توهین هواداران به مقام رسمی و پرتاب لیزر و جریمه ملوان به دلیل پرتاب مواد محترقه و توهین به مقام رسمی و توقف در بازی رخ داده است.

به هر صورت ۳۵۰ میلیون تومان با سه نامه اداری نشان می‌دهد که فدراسیون‌داری هم می‌تواند در زمره شغل‌های پردرآمد در نظر گرفته شود!

دیگر خبرها

  • حماس؛ سیمرغی که از خاکستر غزه برمی‌خیزد
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکل استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا/ دهقانی فیروزآبادی: حضور ۴۰۰ شرکت دانش‌بیان همراه در Inotex امسال
  • ۱۵۱ میلیون جریمه برای بازی پرسپولیس!
  • آشنایی با انواع غرفه های نمایشگاهی به همراه تعرفه ساخت
  • افشای جنایتی دیگر از صهیونیست ها ؛ تصاویر خارج کردن اجساد از گور دسته جمعی در غزه + ویدئو
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • ذوب شدن اجساد شهدای غزه با سلاح‌های ممنوعه ارتش صهیونیستی
  • مشکل بارسا با نایکی: دعوا سر اسم لواندوفسکی!
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!