Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:43:58 GMT

مصرف برق در خوزستان بار دیگر رکورد زد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۵۹۴۱

مصرف برق در خوزستان بار دیگر رکورد زد

محمود دشت بزرگ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری با مصرف هشت هزار و هشت مگاوات نسبت به مصرف هفت هزار و ۱۴۵ مگاوات مدت مشابه پارسال در خوزستان رشد ۱۰.۷ درصدی در مصرف رخ داد.
وی با بیان اینکه افزایش محسوس دما در خوزستان در چند روز اخیر باعث شده تا مصرف برق در مدار افزایشی باشد، گفت: گزارش های هواشناسی نشان می دهد که تیر و مرداد گرمی در خوزستان خواهیم داشت و لازم است با مدیریت مصرف از پرباری شبکه در زمان های طولانی کاسته شود تا تجهیزات دچار آسیب ناشی از پرباری طولانی مدت نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: صنعت برق خوزستان حداکثر آمادگی را برای خدمت رسانی به مشترکان دارد با این وجود همکاری و همیاری مصرف کنندگان نیز نقش تعیین کننده و عامل اصلی در عبور از فصل گرم خواهد بود.
دشت بزرگ با بیان اینکه از سازمان های دولتی می خواهیم تا درست مصرف کردن برق را سرلوحه قرار دهند، ادامه داد: یکی از راه های مدیریت مصرف کاهش ساعات اداری بوده و این طرح تنها مختص خوزستان نیست و تاکنون در ۲۸ استان کشور اجرایی شده است.
وی از همه مشترکان و همراهان صنعت برق خواست برای جلوگیری از خاموشی ناخواسته، در ساعت های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند و استفاده از آنها را به ساعات خارج از پیک منتقل کنند.

پارسال پیک مصرف برق در خوزستان هفت هزار و ۹۱۷ مگاوات بود که در تیر به ثبت رسید.

بنابه دستور استاندار خوزستان و با توجه به تداوم استقرار هوای گرم در خوزستان و انتظار دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر در بسیاری از نقاط این استان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف، پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق و رعایت حال شهروندان، ادارات خوزستان چهارشنبه هفته جاری تعطیل هستند.

قطعی مکرر برق در بسیاری از نقاط استان خوزستان در دمای بالای هوا سبب انتقادات بسیاری از سوی مردم شده است.

۹۸۸۷ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم

۱۲ نانوا‌های فرانسوی در حومه غربی پاریس، جمع شدند تا بعد از ۵ سال که رکورد درازترین باگت متعلق به نانوا‌های یکی از شهر‌های استان کومو در ایتالیا بود را بشکنند.

این نانوا‌های فرانسوی هشت ساعت را صرف ورز دادن، فرم‌دهی و پخت این باگت ۱۳۶.۵ متری کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لوییس سوارز و رسیدن به رکورد 500 گل باشگاهی / فیلم
  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد