Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از روز گذشته که خبر تلخ و وحشتناکی از آزار و اذیت کودک هفت‌ساله‌ای در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر در فضای مجازی پیچید، افکار عمومی در انتظار شندین آخرین وضعیت این کودک و نحوه برخورد با خاطیان بودند.

هرچند انتظار می‌رود بهزیستی استان بوشهر به عنوان نهاد متولی بتواند پاسخگوی سوالات افکار عمومی بوده و آخرین گزارش‌ها را ارائه کند ولی مدیرکل بهزیستی استان تاکنون پاسخگو نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر در گزارشی در مورد این اتفاق اعلام کرد: بر اساس گزارش صورت گرفته به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی با اخذ مجوز قضایی وبا همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه که با کودکی مواجه شدند که متاسفانه مورد اذیت آزار جسمی و روانی قرار گرفته بود. در این راستا، بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و سریعاً در بیمارستان بستری شد.

روابط عمومی بهزیستی افزود: با پیگیری های بهزیستی آزمایش ها و معاینات لازم انجام و روند درمان جسمی وروانی وی آغاز شد. همچنین در خصوص امور قضایی و رفتار مجرمانه حادث شده، پیگیری های لازم اعم از حضوری ومکاتبه ای هم با دادستان، فرمانداری بوشهر، دفتر حمایت از کودکان دادگستری، اداره اگاهی و…صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، ضمن تمهید شرایط مراقبتی، نگهداری، تحصیل و حمایت‌های روانی - اجتماعی، این اداره کل یک نماینده حقوقی و یک روانشناس را به طور ویژه برای پیگیری این پرونده تعیین کرده است.

برخورد جدی با خاطیان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت کودک‌آزاری در بوشهر اظهار داشت: متاسفانه کودک هشت ساله‌ای به علت ضعف و ناتوانی خانواده در جامعه رها شده و مورد آزار قرار گرفته است.

مجید خورشیدی با تاکید بر اینکه جامعه باید نسبت به کنترل اجتماعی حساس شود گفت: در کنار فریضه امر به معروف و نهی از منکر شهروند هم هستیم ولی عده‌ای این موضوع کودک‌آزاری را دیده‌اند و سکوت کرده‌اند.

وی با تقدیر از شهروندی که شرافتمندانه موضوع کودک‌آزاری در بوشهر را گزارش داده و مسئولانه پیگیری کرده است، تصریح کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شویم و باید با جدید پیگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در جوامع توسعه یافته همه مردم باید نسبت به اجتماع حساس باشند و در این صورت است که جامعه به امنیت و آرامش می‌رسد.

وی ادامه داد: به عنوان مسئولان امنیتی استان از لحظه‌ای که از موضوع کودک‌آزاری در بوشهر مطلع شدیم، اقدامات خودمان را انجام دادیم و دادستان هم فعالانه در موضوع وارد شده و نیروی انتظامی هم وارد شده است.

خورشیدی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم پایان این ماجرا عبرتی برای کسانی باشد که از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده‌اند. مجرم یا مجرمین شناسایی خواهند شد و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده

روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر درباره آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده و اقدامات درمانی انجام‌شده برای این بیمار خردسال، ضمن اعلام تاسف و انزجار از اتفاقات رخ داده، اعلام کرد: به دنبال انتقال این کودک هفت ساله توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بلافاصله اقدامات اورژانسی و مراقبت‌های درمانی صورت گرفت.

با توجه به وجود زخم‌ها و آسیب‌های متعدد در سطح بدن خدمات ویژه ارتوپدی، عفونی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، جراحی، روان‌پزشکی و پزشکی قانونی، اکو، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن برای این بیمار انجام شد.

در حال حاضر زخم‌های سطحی این کودک ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز توسط تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است.

با توجه به وارد شدن آسیب‌های متعدد درمان فیزیوتراپی و توان‌بخشی ادامه داشته و حال عمومی این کودک خوب گزارش‌شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمامی هزینه‌های درمانی این کودک را بر عهده گرفته و هماهنگی‌های لازم برای ادامه درمان تا بهبودی کامل صورت گرفته است که پس از اتمام دوره درمانی این کودک با تعامل سازمان بهزیستی ترخیص خواهد شد.

کد خبر 4650695

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید خورشیدی بهزیستی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوشهر سازمان بهزیستی بهزیستی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر، اظهار داشت: دشمنان هنوز از سیلی محکمی که خورده اند ناله می‌کنند و مکر و حیله و خود را برای جبران این ضربه محکم در عملیات وعده صادق بکار می‌برند.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه دشمنان دنبال ایجاد التهابات از طریق رسانه‌ها هستند، افزود: هوشیاری ملت مسلمان ما و تبیینی که ایجاد شده باعث شده هر حرکتی که دشمنان می‌کنند تأثیرات این عملیات وعده صادق روز به روز در جهان بروز پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا، تاکید کرد: آمریکای جنایتکار هم خائن هم مستکبر و هم ظالم و هم دروغگو و فریبکار است و فریاد ما مرگ بر آمریکاست.

سعیدی گفت: هرجا فتنه و دسیسه‌ای هست و مظلومی توسط ایادی استکبار و بواسطه دست نشاندگان آنها مورد ظلم قرار می‌گیرد، زیر سر آمریکای جنایتکار و همدستانش است و ما این را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: همه اقشار بویژه روحانیت در این جنگ رسانه‌ای و روایتگری که دشمن به راه انداخته نقش ایفا کنیم و تک تک افراد در جمع خانواده و جامعه روشنگری کنند.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای عنوان کرد: ورزش زورخانه ای یکی از رشته‌های ورزشی خوب است که باید مورد حمایت قرار گیرد و مسائل و مشکلات این رشته ورزشی برطرف شود.

وی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل، گفت: نه تنها کالاها بلکه نیروی انسانی هم نیاز به حمل و نقل دارد که از طریق توسعه راه‌ها در سطح کشور محقق می‌شود و نقش مهمی در تسریع در طرح‌ها و برنامه‌ها و سایر مسائل است.

سعیدی با بیان اینکه ما به شدت حامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خصوصاً ورزش و چیزهایی که انسان نیاز دارد، هستیم، افزود: اما با این وضعیت راه‌های استان بویژه شهرستان‌های جنوبی و با این وضعیت آب ما و مشکلاتی که در سطح فضای شهری و مبلمان داریم، چرا هلدینگ خلیج فارس که یکی از اصلی ترین کارهایش پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به حوزه پیرامونی است، باید در این بحبوحه گرفتاری‌ها و کمبود اعتبارات، خریدار سهام یکی از باشگاه‌های تهرانی باشد.

وی ادامه داد: پتروشیمی‌های عظیم و زیادی در سطح استان بویژه جنوب استان هستند که شهرستان‌های جنوبی متأثر از همه پیامدهای این پتروشیمی‌ها هستند. اگرچه اشتغال ایجاد می‌کنند و نکات مثبت دارند اما در مقابل مشکلات و مسائلی که پیش می‌آید و باری که بر راه‌ها و زیرساخت‌های شهرستان‌ها ایجاد می‌کنند، اصلی ترین وظیفه اشان رسیدگی به این شهرستان‌ها و استان ما است.

سعیدی عنوان کرد: من نمی گویم خرید سهام این باشگاه کاری مثبت است یا منفی اما آیا این کارها واقعاً تأثیری به رسیدگی به حوزه مأموریت یک مجموعه دارد. آیا مجموعه هلدینگ خلیج فارس مأموریت خود در رسیدگی به مردم استان بوشهر و سایر استان‌هایی که پتروشیمی‌هایی داریم، انجام داده است؟

وی با اشاره به پیگیری اعتراض مردم درخصوص این اقدام هلدینگ خلیج فارس توسط مسئولان و نمایندگان استان در مجلس، گفت: مسئولین در این خصوص تجدید نظر و از تکرار چنین مواردی جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت دیر بیان کرد: مسئولین استان به راه‌های نابسامان و نامطلوب استان خصوصاً راه‌هایی که به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها منتهی می‌شود، رسیدگی کنند.

وی با تبریک روز شوراها، بیان کرد: اعضای شوراها به ایین نامه‌ها و رعایت قانون بیش از پیش توجه کنند.

سعیدی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: شاکله اصلی تشکیل نظام اسلامی مقابله با مفاسد است و این وظیفه حکومت اسلامی است.

وی با تبریک روز کار و کارگر، خاطرنشان کرد: حقوق کارگران خصوصاً در صنایعی که در منطقه ما هستند به موقع پرداخت شود.

امام جمعه موقت دیر با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید مطهری، بیان کرد: همه قدردان معلمان باشیم.

وی با اشاره به روز جهانی مطبوعات، افزود: در گذشته مطبوعات در اختیار دشمن بوده نقش دروغین ایفا می کرده اما به برکت انقلاب اسلامی مطبوعات نه تنها در کشور بلکه خیلی از آزاده‌های جهان در خدمت اسلام مسلمین و مستضعفین قرار گرفته و امیدواریم شنونده مطبوعات راستین و راستگو باشیم.

کد خبر 6089216

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)