Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:16:21 GMT

شکر فاقد موادغذایی مفید است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۰۹۶

شکر فاقد موادغذایی مفید است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر امید عبدی روز سه شنبه در همایش حافظان سلامت که در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: پوسیدگی دندان، پوکی استخوان، تشدید آلزایمر، رشد نیافتن کودکان و کوتاهی قد، فشار خون، کاهش ضریب هوشی و حافظه از عوامل مهم مصرف شکر است که باید حساسیت و آگاهی جامعه را نسبت به مصرف آن بالا ببریم و هشدار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون چهار هزار انواع ترکیبات شیمیایی برای ماندگاری رنگ و طعم مواد غذایی و آشامیدنی در جهان کشف شده گفت: باید بسیار مراقب باشیم و از خوراکی‌های سالم‌تر و طبیعی‌تر استفاده کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه در ایران در مصرف موادغذایی غیرسالم مانند شیرینی‌ها، نوشابه، نمک، روغن و غیره چند برابر میانگین استاندارد جهانی بیشتر مصرف می‌کنیم ولی در عوض در مصرف مواد غذایی مفید مانند لبنیات، سبزیجات و غیره از میانگین جهانی در رتبه پایین‌تری هستیم.

عبدی با اشاره به استفاده روغن ترانس در تولید شیرینی‌ها و شکر در تولید آبمیوه از طرح حافظان سلامت برای جلوگیری از ورود این اقلام به بیمارستان‌ها حمایت کرد و افزود: این اقلام خود ۷۰ درصد ریشه بیماری‌ها هستند و آن‌وقت برای بیمار هم آنها به عنوان سوغات آورده می‌شود.

وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در باره مصرف غذاهای سالم را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر سرانه مصرف شیرینی و قند و نمک در جامعه به همین منوال باشد چند سال دیگر با موج زیادی از بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان مواجه خواهیم شد.

طرح حافظان سلامت از ۱۵ تیرماه با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در بیمارستان‌های دولتی به منظور جلوگیری از ورود شیرینی و آبمیوه صنعتی به بیمارستان‌ها اجرا خواهد شد و هدف از اجرای این طرح، آگاهی رسانی به افراد جامعه در خصوص مضرات بی شمار مصرف شیرینی‌ها است.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

کد خبر 6089650 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه