Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: موضوع نظارت آموزش و پرورش بر مراکز آموزشی خارج از این وزارتخانه با حضور خانم حکیم زاده مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تدوین طرحی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره آموزشگاه‌های دایر در کشور اظهار کرد: حدود ۱۲ گونه آموزشگاه تحت عنوان مدرسه در کشور وجود دارد مانند مدرسه طبیعت زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست، مدرسه فوتبال، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که باید تمامی این آموزشگاه‌ها با مجوز سازمان‌های مربوطه احداث شود.

صادقی تاکید کرد: موضوع اصلی این جلسه بیشتر بر روی مدارس طبیعت بود که چند سال پیش زیر نظر سازمان محیط زیست احداث شده، اما مجوز‌های لازم را برای راه‌اندازی نداشته و اخیرا بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این مدرسه اقدامات خلاف موازین شرعی صورت گرفته است که در حال حاضر این مدارس تعطیل شده‌اند و باید برای ادامه کار مجوز‌های لازم را اخذ کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: همچنین مدارسی در برخی شهر‌ها مانند مشهد با عنوان مدارس مسجد محور احداث شده یعنی مدارسی در کنار مسجد بدون نظارت کافی تاسیس شده و بر اساس گزارش‌های ارائه شده این مکان‌ها تبدیل به محلی برای آموزش‌های افراطی گری تبدیل شده‌اند و می‌توان نسبت به آن‌ها احساس خطر کرد.

صادقی بیان کرد: بر اساس قانون مدارسی که دارای مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان هستند باید با مجوز آموزش و پرورش باشند، اما سایر موارد مانند مدرسه طبیعت یا آموزشگاه‌های هنری و فنی و حرفه‌ای باید مجوز‌های لازم را از وزارتخانه و مسئولان مربوطه دریافت کند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح انتزاع وزارت ورزش و جوانان در این نشست هم گفت:  این موضوع با حضور رئیس سازمان ملی جوانان بررسی شد و با توجه به اینکه هفته گذشته مجلس قانون مربوط به وزارت ورزش و جوانان را مصوب کرده امروز نمایندگان نسبت به این طرح اخطاری با استناد به اصول ۷۵، ۱۲۶ و ۱۱۰ را گرفتند، زیرا این انتزاع و توسعه تشکیلاتی بار مالی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بیان کرد: بر این اساس با توجه به موافقت دولت با اصل تفکیک وزارت ورزش و جوانان اعضای کمیسیون با رد طرح انتزاع این وزارتخانه از دولت خواستند که لایحه‌ای در این مورد به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد.

در این دیدار که با حضور رییس فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر هاکی در کشور گفت: حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بودیم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر ورزش نگاه یکسان به تمامی رشته‌های ورزشی است و ان‌شاءالله در صورت کسب سکو توسط تیم ملی پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوانمان با بهره‌گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.

کد خبر 6095832

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده