Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ هادی پرویزیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح برخورد با مسافربران ناوگان شخصی، قرار بود از اوایل تیرماه جاری آغاز شود که به علت هایی محقق نشد اما از اوایل هفته آتی، اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح و با ورود دادستانی مرکز استان، با رانندگان ناوگان شخصی که در جاده ها نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پرویزیان خاطرنشان کرد: راننده متخلف در مرتبه نخست به صورت کتبی تذکر دریافت می کند و این تذکر به منزله تعهد برای عدم تکرار تخلف است و در مرتبه دوم، خودرو به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ متوقف می شود.

وی افزود: جابه جایی مسافر با ناوگان شخصی، غیرقانونی است و پیش از این، رانندگان متخلف به صورت نقدی، جریمه می شدند اما در این طرح، در صورت تکرار تخلف، خودروی رانندگان مسافر بر با ناوگان پلاک شخصی راهی پارکینگ می شود و در صورت تداوم تخلف، احتمال قضایی شدن هم وجود دارد.

وی گفت: طرح تشدید با رانندگان ناوگان شخصی در مرکز استان اجرایی می شود و در آن از جابه جایی مسافر در مسیر های آشخانه، اسفراین و شیروان مورد بررسی و رصد قرار می گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بجنورد افزود: در شهرستان بجنورد رانندگان ناوگان پلاک شخصی در نقاطی همچون حاشیه میدان دولت، میدان امام رضا (ع)، سه راهی امام علی (ع) و تقاطع رسالت توقف داشته و در این ایستگاه ها مسافران را جذب و جابه جا می کنند.

لزوم تقویت ناوگان عمومی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی هم در این باره گفت: جابه جایی مسافر در جاده ها با ناوگان پلاک شخصی غیرقانونی است و از مسافران انتظار می رود به هیچ عنوان با این ناوگان سفر نکنند.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: در تابستان و با افزایش حجم ترددها در جاده ها، شناسایی مسافربران شخصی کار ساده ای نیست از این رو رویکرد ما جلوگیری از فعالیت مسافربران شخصی، در مبدا است و در این زمینه، پلیس راهنمایی و رانندگی نقش تاثیرگذاری در شناسایی متخلفان دارد.

وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در پارک سوارها و یا نقاطی که مسافربران شخصی اقدام به جذب مسافر دارند، می تواند متخلفان را شناسایی و با آنان برخورد داشته باشد.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: یکی از نکات مهم در جلوگیری از جابه جایی مسافر با ناوگان پلاک شخصی، تقویت ناوگان عمومی است و برای پاسخ به نیاز، باید خدمات جابه جایی مسافر با ناوگان عمومی به خوبی تقویت شود.

بر اساس این گزارش و بر اساس طرح پژوهشی که در سال ۹۵ انجام شد، شمار مسافران جابه جا شده توسط ناوگان شخصی در این استان بیش از دو برابر مسافران جابه جا شده توسط ناوگان عمومی بوده است و کارشناسان معتقدند این رقم در این سال‌ها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

به گزارش آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حشمت اله ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه‌ای در کیف جاساز شده بود کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

ملکی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه‌ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده‌اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با استعلام بعمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت:‌در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

کد خبر 847101 برچسب‌ها خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • جاده مه‌آلود و بارانی بجنورد به آشخانه
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان