Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام، از صدور حکم بدوی پرونده شکایت از نمایندگی «سایپا» با ۱۰۰ شاکی خبر داد.

عباس گوهری در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: برای پرونده «سایپا» در ایلام با بیش از ۱۰۰ شاکی، حکم محکومیت صادر شده است وهم اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا وی افزود: ۱۸ شعبه برای رسیدگی به پرونده‌های قضائی در این شهرستان فعال است که شامل پنج شعبه کیفری، هفت شعبه حقوقی، ۲ شعبه خانواده، ۲ شعبه دادگاه انقلاب و ۲ شعبه اجرای احکام مدنی است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام ادامه داد: سال گذشته در ۱۸ شعبه دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام ۲۳ هزار و ۶۰۸ فقره پرونده وارد شده که با مانده پرونده‌های سال ۹۶ (چهار هزار و ۱۹۴ فقره) در مجموع ۲۴ هزار ۱۶۶ فقره پرونده در سال ۹۷ مختومه شده است.

گوهری ادامه داد: همچنین سال گذشته ۱۲۶ هزار و ۲۴۶ ابلاغیه صادر شده است که از این تعداد ۸۸ هزار و ۸ به‌صورت ابلاغیه الکترونیکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شعب دادگاه انقلاب اسلامی ایلام موضوعات قاچاق کالا و ارز، مسائل جاسوسی را رسیدگی خواهد کرد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام، به سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضائی با عنوان ثنا اشاره کرد و گفت: افراد با ثبت‌نام در این سامانه و دریافت کد رهگیری از طریق تلفن همراه، از هرگونه طرح دعوی له یا علیه خود مطلع می‌شوند.

گوهری یادآور شد: ۱۰ موضوع حقوقی دارای بیشترین فراوانی در سال گذشته به ترتیب شامل مطالبه وجه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، درخواست تأمین خواسته، مطالبه خسارات، درخواست صدور اجراییه، موضوعات حقوقی، مطالبه وجه چک، مطالبه خسارات تأخیر تادیه، مطالبه مهریه طلاق توافقی و دستور موقت فک پلاک خودرو بوده است.

این مقام قضائی تصریح کرد: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در نتیجه بی‌احتیاطی، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، سرقت تعزیری، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، رانندگی بدون گواهینامه و جعل، ۱۰ موضوع کیفری دارای بیشترین فراوانی پرونده در دادگاه‌های کیفری شهرستان ایلام هستند.

وی ادامه داد: ایجاد مزاحمت برای بانوان، اطفال و اختلال در نظم عمومی، مهمترین موضوع پیگیری دستگاه قضا استان است و در این راستا با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

یکم تا هفتم تیرماه به‌مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) به‌عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سایپا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز

حجت الاسلام محمد تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضاییه مبارزه با فساد است. گفت: فرصت طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد