Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:20:22 GMT

خراسان شمالی جزو ۵ استان آخر در سرانه آموزشی است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۸۵۳

خراسان شمالی جزو ۵ استان آخر در سرانه آموزشی است

امین فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته، سرانه اعتبارات آموزش و پرورش در کشور ۷.۳۸ درصد بوده اما این رقم در این استان در سال ۹۷، سه و نیم درصد بوده است که ناچیز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: معمولاً سه تا چهار درصد کل اعتبارات استان به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد و البته اعتبارات توسط فرمانداری‌ها توزیع می‌شود و انتظار می رود باید آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۷، اعتبارات این اداره کل از محل منابع استان و ملی حدود ۵۷۰ میلیارد ریال بود که حدود ۴۷۰ میلایرد ریال تخصیص داده شد

فلاح گفت: در برخی از استان ها، سهم اعتبارات پروژه های عمرانی آموزش و پرورش از سرجمع اعتبارات بیش از ۱۷ درصد هم می‌رسد اما در این استان از میانگین کشوری پایین تر است.

سال گذشته، سرانه اعتبارات آموزش و پرورش در کشور ۷.۳۸ درصد بوده اما این رقم در این استان در سال ۹۷، سه و نیم درصد بوده است که ناچیز است.
سال گذشته، سرانه اعتبارات آموزش و پرورش در کشور ۷.۳۸ درصد بوده اما این رقم در این استان در سال ۹۷، سه و نیم درصد بوده است که ناچیز است.
وی گفت: البته روند مشارکت خیران در مدرسه سازی رشد داشته است به طوری که در سال ۸۵، تعهدات خیران در این باره حدود سه میلیارد ریال بود اما در سه سال اخیر این رقم سالانه بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است.

فلاح خاطرنشان کرد: از ۳۹ پروژه با ۱۶۳ کلاس درس افتتاح شده در مهر سال ۹۷، ۷۰ درصد بود و با مشارکت خیران انجام شد.

وی افزود: اکنون ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس زیربنای حدود هفت هزار مترمربع با مشارکت خیران در دست اجرا است و ۱۵ مدرسه با ۴۴ کلاس درس مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد. در استان ۱۷۰ مدرسه با هزار کلاس دو نوبته است

سرانه فضای اموزشی در استان ۴.۷ مترمربع است و به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در استان ۱۱۵ طرح آموزشی در دست اجرا است که با بهره برداری از این طرح‌ها، ۲۳۱ کلاس درس و بیش از ۵۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی افزوده می‌شود.

اکنون ۹۰۲ کلاس درس در ۱۷۶ مدرسه استان معادل ۱۳ درصد این بناهای آموزشی، تخریبی است و سه هزار و ۸۰۱ کلاس درس در ۷۱۳ مدرسه استان هم نیاز به مقاوم سازی دارد که این رقم معادل ۵۵ درصد از مدارس استان است.

۱۷ مدرسه با ۶۷ کلاس سنگی در این استان وجود دارد.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی آموزش و پرورش اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آقای جعفری منش، معلم پایه پنجم مدرسه شهید عبداللهی قم با بیان اینکه ۸ سال است که به شغل شریف معلمی مشغول است افزود: استفاده از روش‌های خلاقانه با محوریت بازی و همچنین تاکید بر پرورش یک شهروند و انسان وخوب در جامعه موارد مورد تاکید در امر آموزش است.

وی همچنین برقراری یا رابطه دوستانه بر پایه اخلاق را سر لوحه رابطه خود با دانش آموزان قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی