Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:12:43 GMT

رابرت مولر در کنگره شهادت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۷۱۱

رابرت مولر در کنگره شهادت می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که چندی پیش هم یک گزارش درباره این مسئله منتشر کرده بود، قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئیه در مقابل کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرلد نادلر، رئیس کمیته قضایی و آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به دنبال صدور احضاریه از سوی این دو کمیته، رابرت مولر در نهایت با شهادت در مقابل کنگره موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه چیز را به صورت مستقیم از رابرت مولر بشنوند تا بتوانند درک کنند که او و تیمش چه مسائلی را بررسی و کشف کرده اند. آن‌ها می‌خواهند درباره حمله ادعایی روسیه به دموکراسی ما و اینکه آیا کمپین ترامپ از این کمک روسیه استفاده کرده است یا خیر، بدانند.

نادلر و شیف پیشتر به صورت جداگانه احضاریه‌هایی را برای شهادت رابرت مولر در کنگره صادر کرده بودند. رابرت مولر حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود در صورتیکه با شهادت در مقابل کنگره موافقت هم کند، هیچ جزئیات بیشتری را خارج از چارچوب گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای‌اش ارائه نخواهد کرد.

این نخستین حضور رابرت مولر در مقابل کنگره برای صحبت درباره تحقیقات مربوط به روسیه و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا محسوب می‌شود.

رابرت مولر در ماه آوریل سال جاری میلادی پس از مدت‌ها تحقیقات یک گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد. در این گزارش آمده است که هیچ تبانی میان تیم ترامپ و مقامات روس رخ نداده است؛ اما مولر ۱۰ مورد از کارشکنی‌های احتمالی دونالد ترامپ را در اجرای عدالت در این گزارش فهرست بندی کرده است.

مولر پیشتر در تاریخ ۲۹ مه اعلام کرده بود که کنگره آمریکا باید درباره استیضاح دونالد ترامپ تصمیم گیری کند. وی در این خصوص گفت: اگر ما اطمینان داشتیم که رئیس جمهور آمریکا جرمی مرتکب نشده است، آن را اعلام می‌کردیم. این در حالی است که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا پیشتر اعلام کرد در گزارش مولر مدارک کافی برای اینکه اثبات کند دونالد ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی کرده است، وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا کاخ سفید آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نوار غزه را به شهادت رساند.

منابع خبری گزارش دادند که «محمد بسام الجمل» خبرنگار فلسطینی حاضر در رفح در نتیجه جراحت‌های وارده بر اثر حمله شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الجنینه» در شرق رفح به شهادت رسیده است. به این ترتیب شمار شهیدان این حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۶ نفر افزایش یافته است.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهیدان رسانه در نوار غزه از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی به ۱۴۱ نفر می‌رسد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله‌های وحشیانه خود به نوار غزه با هدف ممانعت از انتشار اخبار جنایت‌های شنیع این رژیم، به کشتار عامدانه خبرنگاران حاضر در نوار غزه اقدام کرده است.

کد خبر 6088329

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد