Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه خراسان نوشت: بارندگی‌های امسال، امید‌ها برای حاصلخیزی مراتع، زایش دام و در نتیجه کاهش قیمت گوشت را تقویت کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه خراسان نوشته است: بارندگی‌های امسال، امید‌ها برای حاصلخیزی مراتع، زایش دام و در نتیجه کاهش قیمت گوشت را تقویت کرد. با این حال، تاکنون خبر آن چنانی از کاهش قیمت‌ها نیست، به طوری که قیمت‌ها به رغم یک افت نسبی نسبت به روز‌های ابتدای سال، هم اینک روی ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان آرام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمودار، افت آرام قیمت دام کشتار در سه ماه اخیر را نشان می‌دهد. در این باره اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی به تناقض فوق پاسخ می‌دهد.   گفته‌های رضایی حاکی از این است که با افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در بازار و افت ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز، قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفند زنده ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است. بدین ترتیب قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه نباید از ۷۵ هزار تومان بیشتر باشد. با این حال مقاومت دلالان در بازار، اجازه کاهش قیمت‌ها را نمی‌دهد و همین موضوع، فاصله ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت را با آنچه باید باشد، رقم زده است.   وی در ادامه با اشاره به شرط تداوم عرضه گوشت پیش بینی کرده است که بالاماندن قیمت گوشت زیاد پایدار نخواهد بود. البته در این میان مسئله نوسان قیمت نهاده‌ها تعیین کننده است. به گفته رضایی، هم اکنون بر خلاف روال سال گذشته که سیستم توزیع نهاده‌ها در اختیار واردکنندگان و تجار بود، تجار فقط نهاده‌ها را وارد می‌کنند و توزیع توسط وزارت جهاد انجام می‌شود. این موضوع در کنار افزایش عرضه علوفه، به افزایش عرضه گوشت کمک می‌کند. اما از سوی دیگر، به تازگی در کارگروهی بدون حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، قیمت مصوب سبوس، ۳۹۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش داده شده که منطقی نیست و می‌تواند افزایش مجدد قیمت شیرخام و گوشت قرمز را در پی داشته باشد. هم اینک نیز وزارت جهاد به این نرخ جدید ۱۲۵۰ تومانی معترض است. با توجه به این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که برهم کنش این عوامل در نهایت به شکستن حباب قیمتی آن منجر خواهد شد یا خیر.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جیب دلالان علت گرانی گوشت شکستن حباب قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ابولفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

به گزارش مهر، قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

کد خبر 6087162 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد