Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان تعداد سرا‌های دانشجویی در سراسر کشور را ۱۰۵۰ سرا عنوان کرد و از احداث ۲۰۰ سرای دانشجویی دیگر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی و طرح‌های عمرانی دانشگاه حکیم سبزوای اظهار کرد: طرح ارتقای کیفی سرا‌های دانشجویی در سه سال گذشته در دستور وزارت علوم قرار گرفته و سرا‌های دانشجویی درجه پنج و چهار ارتقاء پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: یک‌هزار و ۵۰ سرای دانشجویی در سطح کشور وجود دارد که افزایش ۲۰۰ سرای دیگر در سال جاری پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: سرا‌های دانشجویی باید مکان مناسبی برای زیست، زندگی و تحصیل دانشجویان باشد؛ همچنین بهسازی و مرمت بنا‌های فرسوده نیز در دستور کار قرار دارد.

صدیقی افزود: ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها یکی از برنامه‌های وزارت علوم برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: هدف از ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها کیفی‌سازی آموزش در شاخه‌های مختلف علوم است.
افزایش ۱۲ درصدی وام‌های پرداختی در سال تحصیلی جاری ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور نیز در این بازدید گفت: بدهی معوقه دانش‌آموختگان به صندوق رفاه بیش از ۷۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه صندوق رفاه پیگیر اقداماتی برای تسریع در پرداخت بدهی دانش‌آموختگان است، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و دولت در تامین منابع مالی، میزان وام‌های پرداختی برای سال تحصیلی جاری از سال گذشته کمتر نیست بلکه حدود ۱۲ درصد از مجموع اعتبارات افزایش خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده بود.

همچنین با حضور معاون وزیر علوم، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مسئولان شهرستان و دانشگاه کلنگ ساخت سالن مطالعه خوابگاه دخترانه بهار دانشگاه حکیم سبزواری به زمین خورد.

این سالن مطالعه به عنوان نخستین پروژه وقف مشارکتی (علمی-آموزشی) در دانشگاه حکیم سبزواری به همت موسسه حامیان آموزش یار حیات طیبه ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه حکیم سبزواری خوابگاه دانشجویی سرای دانشجویی رئیس سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دانشجویان غزه از جنبش دانشجویان آمریکا و اروپا

کانون دانشجویی دانشگاه های غزه با برگزاری اجتماعی سراسری، مراتب قدردانی خود را حمایت از جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکا و اروپا ابراز داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، کانون دانشجویی دانشگاه های غزه با برگزاری اجتماع سراسری، از حمایت دانشجویان آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تشکر و قدردانی کردند.

 

.

 

«موسی ابونصیر»؛ عضو کانون دانشجویی دانشگاه های غزه در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در غزه گفت: ما در این اجتماع پیام خود را به دانشجویان دانشگاه های آمریکا که با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده اند و خواستار توقف کامل جنگ در نوار غزه هستند، قدردانی می‌کنیم. خواسته ما این است که لطفا به تظاهرات خود تا زمان توقف این جنگ وحشیانه ادامه دهید.

«صابرین الحرازین»؛ دانشجوی فلسطینی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در غزه اظهار داشت: تظاهرات امروز فراخوانی از سوی دبیرخانه کانون های دانشجویی بود که جنبشی در جهت حمایت از اعتراضات دانشجویان دانشگاه های آمریکا برپا شود. اجتماع امروز دانشجویان فلسطینی از نقش جنبش های دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از آرمان فلسطین، قدردانی می کند.

ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسروپارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی

 

مردم غزه به رغم تحمل رنج ها و مشقت های جنگ، جنبش دانشجویان دانشگاه های غربی را یک پیروزی برای غزه و واکنشی مهم به سکوت جامعه جهانی برابر جنایات و نسل کشی اسرائیل در غزه قلمداد می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی دانشجویان غزه از جنبش دانشجویان آمریکا و اروپا
  • دانشجویان نخبه‌ از سربازی معاف می‌شوند
  • تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها
  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند