Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه در برخی روستاها سرمایه‌های سرگردان زیادی وجود دارد و هدایت و راهبری فکری این سرمایه‌های بر عهده معین اقتصادی است، گفت: معین اقتصادی نه ریالی را هزینه می کند و نه ریالی را دریافت می کند و تنها وظیفه تولید تفکر اقتصادی برای یک جامعه آماری و نقطه جغرافیایی مشخص است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، ابراهیم قاسم پور، ظهر امروز در نشست با صاحبان سرمایه و رسانه شهرستان خلیل‌آباد که به‌منظور بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: 6 تفاهم‌نامه با حضور استاندار خراسان رضوی امضا شد که این تفاهم‌نامه‌ها 323 میلیارد ریال و 242 نفر قابلیت اشتغال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سقف تفاهم‌نامه‌ها با سرمایه‌گذاران در شهرستان خلیل‌آباد باز است و در بخش‌های بعدی و هفته‌ها و ماه‌های آتی جلساتی برای انعقاد تفاهم‌نامه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: معین‌ها در هر بخشی که ورود می‌کنند نیابتی برای اجرای بهتر مواردی که بر زمین‌مانده است می‌گیرند این بخش زمانی که رویکرد اقتصادی بگیرد معین اقتصادی می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه ما از معین اقتصادی خواهش کرده‌ایم که به کمک دولت بیاید، تصریح کرد: معین اقتصادی در نقطه‌ای از شهرستان که دولت برنامه‌ریزی می کند تولید ایده و یک تفکر جدید اقتصادی برای سرمایه‌های سرگردان آن نقطه و منطقه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در برخی روستاها سرمایه‌های سرگردان زیادی وجود دارد و هدایت و راهبری فکری این سرمایه‌های بر عهده معین اقتصادی است، اذعان کرد: معین اقتصادی نه ریالی را هزینه می کند و نه ریالی را دریافت می کند و تنها وظیفه تولید تفکر اقتصادی برای یک جامعه آماری و نقطه جغرافیایی مشخص است.

قاسم پور با بیان اینکه یک تسهیلگر که در اختیار معین اقتصادی است با کمک عوامل معتمد محلی بعد از تشکیل تیم نیز به دنبال توانمندی اقتصادی بر مبنای اقتصاد محور است و گفتمان جدیدی برای اقتصاد تعریف می‌کنند، عنوان کرد: آمایش کامل سرزمینی به لحاظ نیروی انسانی، استعدادهای طبیعی و وضعیت‌های اقتصادی انجام می گیرد و یک شناسنامه اقتصادی قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تعداد معین‌های اقتصادی در شهرستان خلیل‌آباد سقف ندارد و ما نیز از افرادی که توانمندی سرمایه گذاری دارد خواهش می کنیم تا به‌عنوان معین اقتصادی فعالیت کند، تشریح کرد: تشکل‌ها و صندوق‌های خرد محلی در روستا شکل می‌گیرند و روستائیان سرمایه‌های خرد محلی خود را ساختارمند می‌کنند تا از محل این صندوق نیز اشتغال ایجاد شود تا باعث بازگشت سرمایه‌های اجتماعی و هدفمند شدن سرمایه‌های اقتصادی شود.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه معین برای فروش محصولات تولیدی از ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای، استانی، کشوری و فرا کشوری کمک می گیرد، تأکید کرد: جنگ یک جنگ اقتصادی است و باید نگاه به داخل را از این مسیر فراهم کنیم و معین بسترساز حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خلیل‌آباد با این توان اقتصادی قابلیت رشد و توسعه بیشتری دارد و این با همدلی، هم‌افزایی، همگرایی، پرکاری، میدانی بودن، جهادی کار کردن و... فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های باید برای تولید ثروت اقتصادی و اجتماعی و اجرای بخش‌های مختلف مثلت اقتصادی و فرهنگی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صدیقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر رؤسای ادارات و نهادها تشکیل شد، اظهار کرد: تجلیل از کارگران، دیدار با خانواده‌های معسر کارگری، بازدید از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه این هفته از جمله برنامه‌های حوزه کار در هفته کار و کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی در شهرستان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد در این جمع به مشکلات ناشی از عدم توجه به مسائل ایمنی در ادارات و فضای کار اشاره کرد و گفت: به طور کلی مرتب بودن وسایل و ایمنی محل کار از بروز مصدومیت برای کارکنان جلوگیری کرده و میزان بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد.

وی گفت: مرتب بودن این مزیت را دارد هنگامی که افرادی از خارج سازمان وارد محیط کار می‌شوند، تأثیر مثبتی بر روی آن‌ها خواهد گذاشت و دقت داشته باشید که ایمنی محیط کار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

صدیقی رضایت کارمندها را یکی از مواردی دانست که در بسیاری از محیط‌های کار به عنوان ایمنی محیط کار از آن یاد می‌کنند لذا کارمندی که از لحاظ روانی، امنیت شغلی داشته باشد، می‌تواند بهتر کار کند و راندمان کار را افزایش دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد با بیان اینکه میزان رضایتمندی کارکنان با امکانات مختلف افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: ایجاد فضای کافی و اهمیت به میز و صندلی کارمندان از ملزومات است.

وی ایمنی محل کار را شامل کلیه فرآیندها، پروتکل‌ها و راهنمایی‌هایی است که برای کمک به کاهش خطرات در محل و کاهش میزان آسیب و بیماری وجود دارد.

صدیقی مزیت‌های یک محیط آرام و مرتب و ایمن شده را مورد اشاره قرارداد و افزود: هنگامی که نیروی کار تعهد خود را به ایمنی نشان می‌دهد، خطرات مختلف در محل به سرعت شناسایی و اقدامات اصلاحی را می‌توان انجام داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد گفت: افزایش کارایی و بهره‌وری، کاهش هزینه‌های جراحات و بیماری و خسارت بیمه با آسیب دیدگی کمتر کارگران در محل کار، تقویت روحیه کارکنان و فرهنگ ایمنی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر تأثیر دو چندانی را دارد.

کد خبر 6088159

دیگر خبرها

  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • قرارداد بی‌غم با مس سونگون تمدید شد