Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید امیر حسین مدنی در آیین اهداء ۱۴۴ جهیزیه اعطایی به خانواده‌های کم‌برخوردار در استان مرکزی گفت: در راستای محرومت زدایی و خدمات رسانی اقدامات متعددی انجام شده که ساخت بیش از هزار ۵۰۰ مدرسه، هزار و ۱۰۰ مسجد و حسینیه، ۳۰ هزار مرکز بهداشت، ۳۰ هزار خانه عالم، ۶۰ هزار خانه محرومین و ۱۲ بیمارستان از جمله این موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان تشکیل بنیاد احسان و بنیاد برکت را نمود ورود جدی‌تر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی توصیف کرد و افزود: دکتر مخبر اعتقاد دارد که علما و مساجد باید محور ارائه خدمات اجتماعی باشد بر این اساس طرح مسجد احسان پایه گذاری شد و برای اجرای این طرح هزار مسجد در استان‌های مختلف انتخاب شده است که از طریق این مساجد خدمات اجتماعی ارائه شود.

وی در خصوص اقدامات مورد نظر در بخش بهداشت و درمان گفت: از برنامه‌های مورد تاکید بنیاد ریشه کنی ناشنوایی کودکان است، برای تحقق این مورد نیاز به کاشت حلزون در سن کمتر از چهار سال وجود دارد که هزینه بر است و این مورد در اولویت پیگیری بنیاد قرار دارد که به محرومین در این بخش خدمت رسانی شود.

مدنی ادامه داد: برای درمان ناباروری در مناطق محروم روستایی برنامه ریزی شده است و تاکنون با درمان زوجین ۴۵۲ کودک متولد شده و تنها شرط معرفی زوجین برای درمان ساکن بودن در مناطق محروم روستایی است.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان با بیان اینکه کمک به درمان سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج از دیگر برنامه‌ها در بخش درمان است، افزود: کاروان‌های سلامت احسان نیز در قالب خودرو‌های مجهز به مناطق محروم اعزام می‌شوند که سال گذشته از این طریق ۱۰۰ هزار نفر در نقاط مختلف کشور ویزیت شدند.

مدنی در ادامه گفت: هزار و ۵۰۰ گروه جهادی مرتبط با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به نوعی بازوی اجرایی ستاد محسوب می‌شوند و خدمات گسترده‌ای در ۱۰ برنامه ارائه می‌شود که از جمله آن می‌توان به خدمات رسانی در جریان وقوع سیل سال جاری که به ۳۰ هزار خانواده آسیب دیده مددرسانی شد یا خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

وی تهیه جهیزیه برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه را از دیگر برنامه‌های حمایتی اجتماعی بنیاد معرفی کرد و افزود: سال گذشته ۲۰ هزار جهیزیه در نقاط مختلف کشور توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان ادامه داد: امسال سه هزار جهیزیه در نظر گرفته شد که تاکنون ۵۰۰ جهیزیه توزیع شده است، سهم استان مرکزی با ۱۴۴ جهیزیه از تمامی استان‌ها بیشتر بوده است و این نشان می‌دهد ائمه جماعت استان مرکزی فعالیت گسترده تری برای جذب این کمک‌ها انجام داده اند.

مدنی در پایان اشتغالزایی را از دیگر فعالیت‌های اجتماعی بنیاد دانست و اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار شغل از طریق بنیاد احسان و بنیاد برکت ایجاد شد و امسال پیش‌بینی ایجاد ۸۰ هزار شغل در نظر گرفته شده که سهم استان‌ها بستگی به تلاش هریک در بخش جذب این کمک‌ها دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی متذکر شد: آخرین جلسه مجلس در این مورد در ۱۹ دی ماه سال گذشته برگزار شد که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد. همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و تقریباً پرداختی از بیمه و بیمار به صورت برابر است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که باید این موارد رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، بنده نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای با مسؤولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسؤولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

دیگر خبرها

  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت