Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:20:18 GMT

پلیس، نماد خدمت صادقانه و بی‌منت

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۲۱۹

پلیس، نماد خدمت صادقانه و بی‌منت

خدمت رسانی صادقانه و خالصانه پلیس به مردم می‌تواند باعث افزایش بیش از پیش رضایتمندی مردم و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی این نیرو شود. نیرویی که تنها سازمانی است که مردم، تلاش‌ها و فداکاری های او را برای تأمین امنیت، در سطح شهرها و جاده‌ها می‌بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛خدمت صادقانه و از سر اخلاص و وظیفه شناسی گوهری است که در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی، بر کالبد نیروهای نظامی و انتظامی کشور عزیزمان دمیده شده است و بارقه‌هایی از آن را در چالش‌های مختلف پیش آمده به عینه مشاهده کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سربازان جان برکفی که فارغ از رنگ لباس و علائم نظامی و اصول حاکم بر فضای خشک نظامی گری، همواره می‌کوشند تا سهمی در خدمت گذاری به ملت شریف ایران اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشند و اقتدار توأم با مردم داری ثمره این تلاش بی شائبه بوده است.

امروز در کنار صلابت ارتش انقلابی و آمادگی سپاه و روحیه جهادی بسیج قهرمان، نیروی انتظامی و مشخصاً پلیس توانسته با تدبیر و اقتدار، آرامش ناشی از احساس امنیت لازم را در جامعه تأمین کند که این آرامش و امنیت برگرفته از رویکرد جامعه محوری و جلب اعتماد عمومی است. 

پلیس، با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، تفکر بسیجی و با عزم و اراده راسخ برای حفظ امنیت و آرامش کشور و پاسداری از ارزشها تلاش کرده و مأمور به حراست از جان و مال و ناموس مردم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده است.

 

رشادت‌های شبانه روزی مأموران انتظامی به خصوص در شهرهای مرزی و نثار جان در برابر تجاوز و زیاده خواهی‌های دشمن متخاصم، نشان از روحیه جهادی و خدمت بی منت و صادقانه سبزپوشان  نیروی انتظامی دارد به نحوی که امروزه در ابعاد بسیار گسترده ای در برقراری نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم و مقابله با متخلفان و مجرمان در تمامی سطوح وارد شده و پیشرفت های چشمگیری نیز داشته است.

رویکرد و عملکرد پلیس در نظام اسلامی، اقتدار توأم با عدالت و رأفت است. افسران پلیس، حافظان جان، مال و ناموس مردم هستند و علاوه بر اینکه بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی نظم و امنیت را برای جامعه و کشور تامین و از ارزش ها و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی صیانت می کنند، حامی مظلومان بوده و قاطعانه در برابر قانون شکنان و هنجارشکنان ایستادگی خواهند کرد.

فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی در دی ماه سال 97 ، با تشکر از تلاش‌های حافظان نظم و امنیت، این نیرو را در معرض نگاه و قضاوت عمومی دانستند و تأکید کردند: "باید به نحوی عمل کنید که برداشت مردم از نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر، عادل و هوشیار باشد. لازمه رسیدن نیروی انتظامی به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی پیشرفت بدون توقف است."

معظم له، همچنین بخش‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و گشت‌های انتظامی را در پیش چشم مردم بیان کردند و بر این مهم تاکید کردند که قضاوت درباره عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند.

حال، با بررسی اجمالی عملکرد نیروی زحمت کش انتظامی در رده‌های مختلف انتظامی کشور، می‌بینیم که قضاوت مردم نسبت به این نیرو، خوش بینانه و امیدوار کننده است. مردمی که خدمت به ایشان اگر همراه با دو شرط اخلاص و صداقت باشد بالاترین عبادات تلقی می‌شود.

 

خدمت رسانی صادقانه و خالصانه پلیس به مردم می‌تواند باعث افزایش بیش از پیش رضایتمندی مردم و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی این نیرو شود. نیرویی که تنها سازمانی است که مردم، تلاش‌ها و فداکاری های او را برای تأمین امنیت، در سطح شهرها و جاده‌ها می‌بینند و امروزه توانایی‌های پلیس، قدرت و رشادت پلیس، اقدام و حرکت بجا و بموقعِ پلیس، مایه‌ی افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

در این میان، شناخت نقاط ضعف و هدف گذاری های بلند مدت برای رفع نواقص احتمالی و تربیت پلیس انقلابی و صعود به قله های پرافتخار خدمت و مجاهدت یکی از مسائل بسیار مهم در نیروی انتظامی است و لازم است به طور مداوم مورد تاکید و توجه فرماندهان این نیرو قرار گیرد تا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بتواند وظایف خود را دقیق‌تر، سریع‌تر، جامع‌تر و پی گیرتر پیش برد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۱۰۰ میلیارد ریال اخلال در نظام اقتصادی توسط مامورین پلیس امنیت اقتصادی در زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی از وقوع یک مورد اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با رصد تخصصی دریافتند اشخاصی به هویت‌های معلوم با سوءاستفاده از تعداد زیادی کارت سوخت خودروهای سنگین اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا دو نفر متخلف دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند که کارشناسان ارزش این تخلف را حدود 100 میلیارد ریال تخمین زدند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور