Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت روز پنج شنبه کاهش یافت و برخی از دستاوردهای شدید جلسات قبلی را از بین برد. این در حالی است که تجار در انتظار نشست G20 در ژاپن و دیدار با اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت برای تصمیم گیری در مورد گسترش کاهش تولید این انرژی تجدید ناپذیر هستند. 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ در روز پنجشنبه؛ معاملات نفت خام برنت 19 سنت یا 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3٪کاهش یافت و قیمت آن 66.30 دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت خام تگزاس نیز به همین میزان کاهش یافت و به قیمت 59.19 دلار رسید.
این در حالی است که روز چهارشنبه، قیمت نفت بیش از 2 % افزایش یافت که این میزان بالاترین قیمت آن در حدود یک ماه اخیر بود. همچنین وزارت نفت آمریکا، داده‌هایی مبنی بر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام این کشور منتشر کرد. این داده ها نشان داد که صادرات به بالاترین حد خود رسیده است و ذخایر نفتی این کشور به شکل غافلگیر کننده ای کاهش یافته است.
همچنین تجار برای دستیابی به  موفقیت در تجارت در گروه G20 اظهار امیدواری کردند و برخی نیز نگرانی‌هایی را در مورد کاهش تدریجی خروجی های نفتی اعلام داشته اند.
رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترومپ با رئیس جمهوری چین، شی جین پینگ، روز جمعه در اوزاکای ژاپن؛ جهت مذاکره برای پایان دادن به جنگ تجاری بین دو کشور و به امید افزایش رشد اقتصاد جهانی تحت لوای گروه G20، نشستی خواهند داشت. ترامپ، روز چهارشنبه در حالی این معامله را امکان پذیر دانست که از کاهش روابط تجاری با چین؛ نیز صحبت کرد.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز روز دوشنبه، بلافاصله پس از برگزاری نشست G20، روز دوشنبه در مورد گسترش کاهش تولید برای حمایت از قیمت ها جلسه ای خواهد داشت. «اوپک پلاس» پیش از این در ماه دسامبر بر کاهش عرضه 1.2 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه توافق کردند. این توافق روز 30 ژوئن منقضی می شود.
وزارت نفت و انرژی آمریکا اعلام کرد که موجودی نفت خام در ایالات متحده که بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت است، از هفته گذشته به میزان 12.8 میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی است که تحلیلگران کاهش 2.5 میلیون بشکه ای برای ذخایر نفتی آمریکا پیش بینی کرده بودند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اوپک پلاس آمریکا و چین نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق کوهستانی طارم مه آلود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از ساعات بعدازظهر گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی افزود: از امروز وضعیت جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان طی روز‌های آینده دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد و از اوایل هفته آینده هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت