Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان نیازمند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ملکشاهی‎راد در آیین کلنگ زنی سد مخملکوه اظهار کرد: حقابه مطالبه مردم لرستان است.

وی تصریح کرد: باید اطلاعات لرستان و تهران در مورد قابلیت‎های آبی استان یکی باشد و مبنای تصمیم گیری اطلاعات تصحیح شده امروز باشد تا مشکلات استان حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکشاهی‎راد با بیان اینکه لرستان بالغ بر ۱.۵ میلیارد مترمکعب تولید آب دارد و حال آنکه کمتر از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به این استان تخصیص داده شده است که بخشی از آن نیز در قالب سد ایوشان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: برای اینکه این استان به تحول برسد نیازمند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب است.

وی تاکید کرد: لرستان نیازمند نهضت اساسی در زمینه تخصیص آب است، این مهم جریان سازی خواهد کرد و وزیر هم نیاز است دستورات لازم را دهد تا طرح‎ها و سدهای مطالعه شده لرستان تخصیص اعتبار داشته باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد «زیبامحمد» دو بار کلنگ زنی شده اما هنوز کاری در آن نشده است، اضافه کرد: به اعتقاد بنده اگر روند به همین صورت ادامه یابد افتتاح سد مخملکوه تا ۳۰ سال آینده به طول می‎انجامد که این مورد قبول نیست و باید یک نهضت اساسی در این راستا رخ دهد و این نهضت با عنایت آقای وزیر می‎تواند جریان یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرم آباد سد مخملکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 226 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا شانزدهم اردیبهشت 1403) در مجموع 28 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 30 میلیارد و 320 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 5درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 17 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 17 میلیارد و 440 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی 3درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 32 میلیارد و 390 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 65 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 35 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز شانزدهم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 970 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سدها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس