Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رفع مسائل و مشکلات سرمایه در گردش صنعتگران حوزه مبل و منبت، رفع مشکل بیمه کارگران و صادرات کشمش از موضوعات مهم و اولویت‌دار سازمان برنامه و بودجه است. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، سید حمید پور محمدی در حاشیه بازدید از کارخانه‌های بسته بندی و سلتینگ  و کارگاه‌های منبت کاری با اشاره به اینکه مبل و منبت ملایر اثر هنرمندانه‌ای است که توسط صنعتگران و هنرمندان این حوزه ایجاد و به سراسر کشور و کل دنیا صادر می‌شود  اظهار داشت: بزرگترین مشکل این واحدها موضوع بیمه کارگران و سرمایه در گردش  است که امیدواریم ما در مقام برنامه‌ریزی بتوانیم راهکاری برای برون رفت از این مشکلات  پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشه صنعتی مبل و منبت در روستای شهسواران اراک ایجاد می‌شودپژوهشکده مبل و منبت در ملایر راه‌اندازی می‌شودمبل و منبت ملایر اولویت سند راهبردی توسعه 3ساله استان همدان است

وی دومین ویژگی شهرستان ملایر که به این منطقه جایگاه ویژه و ممتازی داده را بحث کشاورزی و به ویژه تولید انگور و صنایع وابسته به آن دانست و ابراز کرد: این منطقه هم اکنون حدود 60 کارخانه بسته بندی و سلتینگ کشمش دارد که مشکلاتی در زمینه صادرات این محصول دارند.

پور محمدی بیان کرد:  با توجه به اینکه شهرستان ملایر هم اکنون شهر جهانی انگور بوده و قطعا باید از این ظرفیت در زمینه رونق و توسعه اقتصادی استفاده‌کرد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سازمان بودجه راهکاری مناسب برای رفع مشکلات صادرات و مسائل ارزی این واحدها پیدا کنیم و مردم این منطقه از سطح معیشتی و درآمدی بالایی برخوردار شوند.

وی  با اشاره به فعالیت  فعالان حوزه خیاطی  افزود: مقرر شده برنامه‌ریزی 3 و 4 هزار نفر دیگر از فعالان این عرصه در نقاط مختلف استان آموزش دیده و با استفاده از ظرفیت آنها در عرصه اشتغال، محصولات این فعالان در بهترین فروشگاه‌ها با بهترین برند عرضه شود.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور  با بیان اینکه  این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد و امیدواریم بتوانیم زودتر آن را اجرایی کنیم گفت: این طرح به عنوان نمونه در 5 استان کشور اجرایی می شود که یکی از آنها استان همدان است ‌

پور محمدی با تشریح دیگر جاذبه‌های گردشگری ملایر تصریح کرد: از جمله جاذبه‌های ارزشمند این منطقه شهر زیر زمینی سامن است که نمونه آن در کشور ترکیه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این اثر تاریخی ارزشمند را به عنوان یک جاذبه مؤثر برای جذب گردشگران دنیا تبدیل کنیم ‌.

وی با اشاره به  جاذبه‌های تاریخی علمی، جغرافیایی و طبیعی ارزشمند استان همدان  که قابلیت جذب گردشگران دنیا را دارد، گفت: شهرستان ویژه ملایر از این موضوع مستثنی نبوده و ویژگی‌های خاص خود را دارد که امیدواریم دولت بتواند در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها خدمت مطلوبی به این منطقه  ارائه دهد.

پور محمدی با بیان اینکه سفر به استان همدان و به ویژه شهرستان ملایر وصحبت با مقامات این منطقه فرصت مناسبی بود که از کارگاه‌های مبل و منبت، کارخانه‌های بسته بندی و سلتینگ کشمش بازدید کنیم، ابراز کرد: ما در این سفر توانستیم مسائل و مشکلات فعالان این حوزه را از نزدیک بشنویم تا بتوانیم  در سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی مناسبی در راستای  برطرف کردن مشکلات این‌حوزه‌ها داشته باشیم.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاران که چه  میزان اعتبار برای  حل مشکلات  واحدهای  مبل و منبت شهرستان و بازگشت به رونق تولید تخصیص ‌می‌یابد، گفت:  مهمترین مشکل این واحدها نداشتن سرمایه در گردش کافی برای خرید مواد اولیه با توجه به افزایش قیمت این مواد است.

پور محمدی با بیان اینکه بانک‌ها آمادگی دارند که این سرمایه در گردش را با نرخ بهره 18 درصد  در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهند ابراز کرد: با توجه به اینکه دریافت این تسهیلات با این میزان نرخ کارمزد برای منبت‌کاران غیر ممکن است فعالان این عرصه خواهان کاهش کارمز این تسهیلات به 8 ،10و 12 درصد  شدند.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهران طیران ضمن تبریک هفته کار و کارگر، کارگران را سربازان جنگ اقتصادی و محور پویایی تولید دانست و مطرح کرد: فراهم کردن بستر آموزش‌های بصیرتی و معرفتی و رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های مهم بسیج کارگری استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه از طریق هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین درصدد افزایش روحیه و ارتقای اراده کارگران در برابر تبلیغات سیاه رسانه‌های بیگانه و افزایش روحیه آن‌ها هستیم، افزود: ایجاد انگیزه و نهادینه کردن اهمیت کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه کارگری البرز است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با تاکید بر هم افزایی و تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهت افزایش توانمندی‌های مهارتی کارگران عنوان کرد: افزایش مهارت کارگران نقش بسیار مؤثری در افزایش بهره وری تولید دارد.

وی از ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی کارآمدان، سفیران تولید، بانویار، دستار، تولید یار و واکنش سریع جهت رفع موانع تولید و اشتغال و افزایش بهره وری خبر داد و گفت: گروه جهادی بانو باز، گروه تخصصی حمایت و هم اندیشی با بانوان کارگر بوده و گروه سفیران تولید با حضور در مدارس، پیشرفت‌های حوزه تولید و اشتغال را به اطلاع دانش آموزان می‌رسانند.

طیران ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته کار و کارگر خاطر نشان کرد: برگزاری میز خدمت برای رفع مشکلات کارگران، توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین کارگران، تجلیل از کارگران برتر و کارگران زن و برگزاری جلسات اندیشه ورزی با کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر است.

کد خبر 6091405

دیگر خبرها

  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است