Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مسابقات تیم گلپایگان دوم شد و تیم های مبارکه و خوانسار به طور مشترک رتبه سوم این رقابتها دست یافتند.

نخستین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی روستاییان پسر اصفهان با حضور ۱۰ تیم از شهرستان های فریدن، چادگان، بویین میاندشت،، خوانسار، مبارکه و گلپایگان و ۲۵ داور استانی روز پنجشنبه به میزبانی روستای نمونه گردشگری دره بید فریدن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات تکواندوی شهرستان فریدن در حاشیه برگزاری اختتامیه این مسابقات در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع ۱۳۵ تکواندوکار منتخب روستاهای شهرستان های استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

فرزاد ابوالحسنی افزود: اعضای تیم شهرستان فریدن از روستاهای دره بید، نسار، اسکندری، نهر خلج، بادجان ننادگان و قفر بودند.

به گفته وی کاپ اخلاق این مسابقات به تکواندوکاران فریدونشهری اهدا شد.

در این مسابقات "سعید طالبی" از روستای نسار فریدن به عنوان بازیکن فنی خردسال و "محمد اشراقی" از گلپایگان به عنوان بازیکن فنی نونهال معرفی شدند.

رییس هیات تکواندوی شهرستان فریدن با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات، افزود: به طور یقین استعدادهای ورزشی بیشماری در روستاها وجود دارد که با سنجش و شناخت آنها می توان جایگاه ورزش روستایی را در سطح کشور ارتقا داد.

رییس اداره ورزش و جوانان فریدن در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را غنی‌سازی اوقات فراغت، استعدادیابی، رشد و شکوفایی ورزشکاران جوان روستا و معرفی آنها به تیم‌های حرفه‌ای و ورزش قهرمانی برشمرد.

مهدی نجاری با بیان اینکه استقرار خانه ورزش در روستاها زمینه شناخت استعدادهای ساکنان روستا را فراهم می کند، افزود: به تازگی با حضور مسوولان استانی برای آغاز فعالیت و یا تجهیز خانه ورزش روستاهای دره بید، اسکندری، نسار، عادگان، ننادگان، حصور، گنجه و چهلخانه رایزنی شده است.

بخشدار بخش مرکزی فریدن در حاشیه آیین اختتامیه این مسابقات به ایرنا، گفت: گسترش ورزش در روستاها برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان روستا ضروری است.

ایزد ابوالحسنی با بیان اینکه تلاش می شود کمبود فضاها و تجهیزات ورزشی روستاها برطرف شود، افزود: فریدن به دلیل برخوداری از روستاهای خوش آب و هوا و با طبیعت منحصر به فرد از ظرفیت بالایی برای برگزاری اردوهای ورزشی استانی و ملی برخوردار است.

به گفته وی برگزاری متناوب جشنواره بازی های بومی محلی و مسابقات ورزشی در رشته های مختلف زمینه معرفی فریدن برای رونق گردشگری ورزشی را فراهم خواهد کرد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه توسعه ورزش روستاها بهترین تدبیر برای کاهش آسیب های اجتماعی است، به ایرنا گفت: پرداختن به ورزش تحرک و سرزندگی به دنبال دارد که همین مساله زمینه ماندگاری جوانان در روستاها و پرداختن به سایر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را فراهم می کند.

سید تقی معین الدینی افزود: فریدن از پیشینه خوش نام قهرمانی و پهلوانی برخوردار است و وجود استعدادهای ورزشی درخشان در تمام دوران ها این حقیقت را اثبات می کند.

فرماندار فریدن ادامه داد: به دلیل آنکه این شهرستان در فهرست مناطق برخوردار قرار گرفته است، سال گذشته هم با تنگنای شدید اعتباری رو به بودیم اما برغم این محدودیت ها به اداره ورزش و جوانان شهرستان اعتبار خوبی تخصیص داده شد اگر چه مدیران باید برای جذب حداکثری اعتبارات استانی تلاش کنند.

وی افزود: پیشینه تاریخی و غنای فرهنگی فریدن زمینه بسیار مساعدی را برای معرفی، احیا و صدور بازی های متنوع بومی محلی فراهم کرده است که برگزاری برنامه های مرتبط با این موضوع گام بلندی برای تحقق این سرمایه فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی روستاییان پسر اصفهان به همت نهادهای اداری مرتبط، هیات تکواندو و هیات روستایی وبازیهای بومی محلی این شهرستان با حضور پرشور علاقه مندان و ورزشکاران مهمان در روستای دره بید این شهرستان برگزار شد. معاون شبکه نسیم سیما، دبیر هیات روستایی استان اصفهان و دبیر هیات تکواندوی استان اصفهان به همراه مسوولان منطقه ای مهمان ویژه این مسابقات بودند.

اجرای موسیقی سنتی قوم فارس فریدن همچنین برپایی غرفه تولیدات ساکنان روستای دره بید از جمله برنامه هایی بود که در حاشیه برگزاری این مسابقات حال و هوای خاصی به این رویداد ورزشی بخشیده بود.

دره بید، روستای نمونه گردشگری فریدن همه ساله در فصل بهار موسم رویش لاله های واژگون و شقایق های سرخ است. وجود حمام و مسجد قدیمی در این روستا از دیگر جاذبه های گردشگری است.

فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان واقع است.

۹۸۶۱/‏۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تکواندو خانه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان فریدن ورزش قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد

در این مراسم، باستانی کاران و ورزشکاران زورخانه‌ای در حسینیه دفتر امام جمعه اسدآباد به اجرای برنامه پرداختند.

در ایران ۱۷ شوال، روز شکست عمر بن عبدود از امام علی (ع) در جنگ خندق، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام دارد.

ورزشی که پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است.

جعفر نوری، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اسدآباد با اشاره به فعالیت ۱۰۰ ورزشکار در این رشته ورزشی گفت: ورزش باستانی در شهرستان اسدآباد از پرطرفدارترین ورزشهاست که مورد استقبال نسل جدید هم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی