Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: مدرسه اهل بیت را با نام مبارک و الهام بخش این شخصیت بزرگوار می‌شناسند؛ در این مدرسه بیش از ۴ هزار شاگرد زانو زدند و علم آموختند. یکی از شاگردان ممتاز حضرت صادق(ع) می گوید در مسجد کوفه محضر ۹۰۰ استاد رسیدم که از امام صادق(ع) نقل حدیث و دانش و علم می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مدرسه علمی امام صادق(ع) شخصیت های بسیار عالمی مانند جابر ابن حیان تربیت شدند که از او با نام پدر شیمی یاد می‌شود. ما مفتخریم که در مدرسه این شخصیت برجسته عالم یعنی امام صادق(ع) زانو زده‌ایم. رئیس مذهب مالکی از مذاهب برادران اهل سنت در خصوص امام صادق(ع) می‌گوید «مانند امام صادق(ع) را چشمی ندیده، گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی شخصیت و منزلت والای او خطور نکرده است.»

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: این بزرگ عالم اسلام در خصوص یکی از اصول محوری شریعت می فرمایند «اسلام بر ۵ اصل نماز، زکات، حج، روزه و ولایت رسول الله(ص)، علی ابن ابوطالب(ع) و پیشوایان معصوم استوار است.» وقتی از ایشان سوال می شود که از این ۵ اصل کدام یک مهم تر است، ایشان می فرمایند «ولایت از همه بالاتر است زیر اگر ولایت بود آن ۴ اصل دیگر وجود خواهد داشت».

خطیب جمعه تهران گفت: نقشه راه دوران غیبت را امام صادق(ع) با این گفتار خود ترسیم می کنند تا به سلاطین ظلم مراجعه نکنیم و در مقابل نظام کفر و ظاغوت و استکبار مانند آمریکا ایستادگی کنیم. در زمان غیبت ولایت و زعامت جامعه اسلامی در دست ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد: انقلاب در گام نخست به دلیل مبانی حیات بخش اسلام،‌ امت سالم و رهبری مبتنی بر اسلام در قله اقتدار ایستاد و در گام دوم انقلاب نیز ادامه خواهد داشت. دستان قدرتمند برآمده از آستین اسلام در غزه و فلسطین و عراق و یمن و لبنان و سراسر عالم اسلام دستاورد زعامت و رهبری فقیه عادل، صالح، شجاع، مدیر و مدبر است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه توصیه به تقوا قبل از اینکه متوجه آحاد مردم باشد، متوجه مسئولین و امثال ما است، گفت: باید در این راه پیشرو و پیشگام باشیم چراکه این مسیر پیشرفت است. قوه قضائیه با حراست از قسط و عدالت، حقوق عامه، برخورد قاطع با مفسدین در درون نهاد قوه و بیرون، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می کند.

وی تاکید کرد: حراست از شخصیت و هویت این نهاد، قضات شجاع و مومن در سایه برخورد با عناصر نامطلوب است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه دوم نمازجمعه تهران، گفت: در روزهایی که دولتمردان آمریکا قوانین، مقررات و معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشته اند و در مقام بی اعتبار کردن ساز و کارهای شناخته شده بین المللی برای صلح و امنیت بر می‌دارند و تحریم‌های وقیحانه دولت آمریکا دستگاه حاکمه این کشور را رد وضعیت یک یاغی ماجراجوی بین المللی قرار داده است، دقیقا در این روزها، شاهد حلقه های به هم پیوسته از پیروزی‌های الهام بخش امت اسلام و جبهه مقاومت هستیم.

وی ادامه داد: اولین آن مواضع روشن، قاطع، حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیام رئیس جمهور آمریکا بود. دومین موضوع، وحدت و انسجام تحسین برانگیز تمامی گروه ها و احزاب سیاسی فلسطینی و دولت ها و ملت های انقلابی جهان اسلام در برابر خیال پردازی رئیس جمهور آمریکا و توطئه محکوم به شکست نشست منامه بود. سومین موضوع رهگیری و انهدام پیشرفته ترین، پیچیده ترین و رادار گریزترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی و آتش موشک هوافضای سبزپوشان متعهد، متخصص و شجاع بود.

این رویدادها حکایت از شرایط ویژه ای دارد که حاکی از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است. این اراده پولادین را امروز تمامی سیاستمداران و سیاست ورزان، نیروهای انقلابی وفادار به جبهه مقاومت و دست نشاندگان بی‌هویت آمریکا یافته اند و احساس کرده اند.

ادامه دارد...

منبع: نماینده

کلیدواژه: فقیه عادل نماز جمعه تهران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: امسال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی‌شده پنج هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان برای شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی صفدری امروز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت _ در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بابیان اینکه امروز دیگر شخصیت امام خمینی (ره)، جهانی شده و نظام اسلامی در دنیا مطرح است اظهار کرد: معرفی الگوهای مطرح انقلاب اسلامی همچون حضرت امام (ره) به جامعه یکی از وظایف مهم مسؤولان است.

وی از امام (ره) به‌عنوان یک شخصیت تکرار نشدنی یادکرد و افزود: حضرت امام (ره) حقیقتی همیشه جاودان و خاموش نشدنی است که با زلال اندیشه‌های پاک، نورانی و هدایت‌های خود پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تأکید بر تلاش همگانی برای معرفی شخصیت حضرت امام (ره) به نسل جوان، اظهار امیدواری کرد همه دستگاه‌ها همانند سال‌های قبل پای‌کار آمده و به تعهداتشان به‌خوبی عمل کنند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در عمل نکردن کامل به تعهدات خود درزمینه‌ی تسهیل زمینه حضور مردم استان در مراسم ارتحال امام (ره) در سال گذشته یادآور شد: باید به وظایف و دستوراتی که در مجموعه اداری دولت و نظام اتفاق می‌افتد محکم اقدام کنیم.

کد خبر 751557

دیگر خبرها

  • نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل