Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:50:11 GMT

ماهیت تفکر استکباری برای مردم روشن است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۱۳۲۲

ماهیت تفکر استکباری برای مردم روشن است

حجت الاسلام محمد مختاری شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر و وداع با شهدای گمنام در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: همه اینها از برکات تلاش علما و شهدایی است که این مسیر را برای ما هموار و روشن کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز استکبار به صورت مستقیم قدرت ضربه زدن به کشور ما را ندارد گفت: جنگ جواب نداده و خودشان هم هرگز جرات نمی کنند گزینه جنگ را اجرا کنند لذا از طریق تحریم های ظالمانه و فشار وارد عمل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: شهادت شهید بهشتی و جمعی از مدیران بلندپایه کشور آسیب جدی به نظام بود و اگرچه نظام جمهوری اسلامی علیرغم این توطئه‌ها پابرجا مانده است اما با از دست دادن کسانی که برای مدیریت جهادی آماده شده بودند نوبت به نیروهای درجه دو و سه رسید که این بزرگترین آسیب دشمن بود.

وی گفت: امام خمینی (ره) همچون پیامبران تفکر ناب توحیدی را احیا کرد و در مقابل تفکر مادی به نمایش گذاشت لذا استکبار اینگونه وحشی شد و با دستپاچگی وحشیانه در برابر این تفکر عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه تفکر خالص سازی باید حمایت و بر جامعه غالب شود ادامه داد: هر چیزی غیر از تفکر ناب توحیدی باشد ناخالصی دشمنان است.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: در طول تاریخ تفکر استکباری جاهلانه، متعصبانه و حسودانه در برابر تفکر ناب توحیدی ایستاده است با این دیدگاه که خداوند در زندگی فردی می‌تواند باشد ولی دین در زندگی اجتماعی جایگاهی ندارد.

وی گفت: امروز ۴۰ سال است که آمریکا، آل سعود و صهیونیست در برابر این تفکر ناب ایستاده ولی پیوسته تفکر ناب توحیدی غالب بوده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تفکر توحیدی به برکت امام خمینی در کشور ایران حکمفرما شد اظهار داشت: تفکر استکباری تا وقتی تنها است؛ مانند قیچی یک لبه بوده که توان بریدن ندارد لذا پیوسته به دنبال پیدا کردن لبه دومی بوده تا بتواند تفکر ناب توحیدی را قیچی کند.

وی با اشاره به وقایع تاریخی از صدر اسلام تاکنون که حاصل تقابل تفکر توحیدی و استکباری بوده است گفت: اهل بیت (ع) به هر نحو تفکر ناب اسلامی را حفظ و در پیچ و خم‌های تاریخ هدایت کردند.

حجت الاسلام مختاری وحدت استکبار و منافقان داخلی را برای منزوی کردن اسلام ناب یادآور شد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اولین و مهمترین تلاش دشمن این بود که از نیروهای خودی و کسانی که در لباس دوست هستند اما در باطن هیچ باوری به اسلام نداشته یا اسلام سکولار را باور دارند برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کند.

وی گفت: آنها می‌خواستند که ملت ایران زیرمجموعه کدخدایی آمریکا و اروپا زندگی کند به همین خاطر جبهه ملی، نهضت آزادی، بنی صدر، منافقان خلق در صحنه ظاهر شدند که همه اینها از نمونه منافقان بودند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم با تجربه ۱۴۰۰ ساله ماهیت استکبار و نفاق را در طول تاریخ به خوبی شناخته بودند افزود: برای همین هرچه دشمن سعی کرد مردم را فریب دهد موفق نشد لذا خشونت و تزویر را به کار برد و شهادت شهید بهشتی و ۱۷ هزار شهید ترور نتیجه این اتحاد نامیمون استکبار با جریان نفاق در کشور بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با حمایت مردم محکم در برابر این جریان ایستاد و با شهادت شهید بهشتی مردم کاملاً آگاه شدند که جریان نفاق به استکبار وابسته است و با اسلام میانه ندارد.

وی گفت: اگر دولت و ملت متحد، انقلابی و خدایی باشند، از سودجویی و خودخواهی بگذریم و مدیریت جهادی داشته باشیم هیچ وقت دشمن به ما آسیبی نمی‌رساند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: از جریانی آسیب خواهیم دید که به عنوان لبه دوم قیچی با استکبار برای از بین بردن تفکر ناب توحیدی در گام دوم انقلاب همدستی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید خیلی مراقبت این جریان باشیم اظهار داشت: همان کسانی که همچنان به دنبال این هستند که اسلام اجتماعی نباشد، ما کاری به ملت‌های مظلوم نداشته باشیم و ولایت طاغوت را بپذیریم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ۹۰ درصد بدنه اصولگرا و اصلاح طلب متدین و باورمند هستند ادامه داد: اما در رأس جریانی که دوم خرداد ۷۶ به نام اصلاحات به میدان آمد و اکنون بخشی از آنها در آمریکا و انگلیس هستند افرادی قرار داشتند که به دنبال اصلاح بودند اما باید پرسید که منظور از اصلاح چیست.

وی گفت: اگر می‌خواهند مشکلات زندگی مردم، فسادها و ناهنجاری‌ها را برطرف کنند بسیار مورد پسند است اما اصلاح در تفکر آنها امروز معنای دیگری می‌دهد و می‌خواهند انقلابی بودن نظام، اسلام ظلم ستیز و ولایت مطلقه فقیه که ضمانت حرکت کلی جامعه به سمت دین است را اصلاح کنند و گرنه از لیدرهایشان باید پرسید اصلاحات چه معنا می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: بدنه جریان اصلاح طلبی و بخش عمده مدیران از این تفکر گاهی اطلاع ندارند یا جدی نمی‌گیرند اما به نوعی در این وادی قرار گرفته‌اند و باید بدانند پشت سر کسانی قرار دارند که تفکر ناب توحیدی نداشته و به دنبال این هستند که انقلاب اسلامی را به نامی تبدیل کنند که سلطه را بپذیرد.

وی اظهار داشت: توصیه می‌کنیم که بدنه متدین اصلاح طلب از این نوع رهبران و تفکرات فاصله بگیرند و بدانند همچنان که این تفکر غیر انقلابی در دهه ۶۰ زمین گیر شد امروز بعد از ۴۰ سال با اقتدار نظام این تفکر جایگاهی در کشور ندارد.

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز در سالروز شهدای هفتم تیر و وداع با شهیدان گمنام پیمان می‌بندیم که بدون جناح، باند و سیاست بازی اسلام انقلابی را حمایت کنیم و همه از اصولگرا و اصلاح طلب که اکثریت متدین هستند بر محور این اسلام ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه باید به دنبال مسئولانی باشیم که تفکر ناب امام و انقلاب را دارند اضافه کرد: نباید اینگونه باشد که فقط این جناح و آن جناح برود بلکه باید به دنبال این باشیم که اسلام انقلابی بر محور توحید شکل بگیرد و هر کس برخلاف آن فکر کند، خیانت کرده و از مسیر شهدا منحرف است.

پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز جمعه از طریق فرودگاه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد. این شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در بیرجند تشییع و در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و شهرک چهکند بیرجند با حضور پرشور مردم استان به خاک سپرده خواهند شد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای هفتم تیر توحید شهید گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا حسینی‌نیا در تجمع جامعه دانشگاهی دانشگاه ایلام در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین با اشاره به عملیات غرور آفرین «وعده صادق» که توسط دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: این عملیات به افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی پایان داد.

وی وحشی‌گری و رفتار خارج از عرف پلیس ایالات متحده در سرکوب اساتید و دانشجویان آزادی‌خواه و معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را نشانه اضمحلال حکومت ایالات متحده آمریکا دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت آمریکا به همراه دیگر کشورهای غربی توطئه‌ای پیچیده را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی طراحی کردند، اما امروز به فضل الهی ایران اسلامی در آرامش و امنیت است، اما خود آمریکا با بحران روبروست.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با اشاره به آیه ۵۶ سوره مائده: «وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ»، و وعده صادق خداوند در پیروزی جبهه حق، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ در دیدار با «دانیل اورتگا»  رئیس جمهور وقت کشور نیکاراگوئه بحث افول قدرت جهانی ایالات متحده آمریکا را مطرح کردند، که حوادث جهانی و داخلی کشور آمریکا، به خوبی نمایانگر این واقعیت است.

  حسینی‌نیا، افزود: همچنین صاحب نظران مطرحی، همچون: «ساموئل هانتینگتون»، «فرانسیس فوکویاما» و «نوام چامسکی» به صراحت در نوشته‌های خود موضوع افول قدرت آمریکا را مطرح کرده‌اند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد، تصریح کرد: رژیم کودک کش و گرگ صفت اسرائیل دهها هزار انسان بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده است، اما آمریکا و متحدانش با تمام توان از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند، که این موضوع نشانه پوشالی بودن شعار حقوق بشر و آزادی مورد تأکید این کشورهاست.

در ادامه شرکت‌کنندگان در این تجمع با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، سرکوب دانشگاهیان مدافع مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند