Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@20:51:12 GMT

کاهش نرخ تورم در برخی کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۷۰۲۰

کاهش نرخ تورم در برخی کشورهای اروپایی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در شرایطی که بانک مرکزی اروپا دستیابی به نرخ تورم دو درصدی را برای اعضای خود هدف‌گذاری کرده است، بسیاری از کشورها هنوز موفق نشده اند که به این سطح برسند و آمارهای جدید منتشرشده از وضعیت تورم در کشورهای اروپایی به ویژه در غرب این قاره، می تواند باعث ناامیدی بیشتر سیاست گذاران بانکی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسط نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به ماه ژوئن در بلژیک با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۱.۷ درصد رسیده است که پایین ترین نرخ ثبت شده از آوریل ۲۰۱۸ نیز محسوب می شود. در بین بخش های مختلف، بیشترین کاهش تورم در لوازم منزل (از سه درصد به ۲.۵ درصد)، حمل و نقل (از ۲.۶ درصد به ۱.۲ درصد)، کالاو خدمات (از ۲.۴ درصد به ۲.۱ درصد) و رستوران و هتلداری (از ۵.۷ درصد به ۵.۶ درصد) به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر طبق اعلام مرکز آمار بلژیک، تورم در بخش سلامت و آموزش ثابت باقی مانده اما در بخش پوشاک افزایشی بوده است. تورم نقطه به نقطه بلژیک نیز به ۰.۱ درصد رسیده است.

متوسط نرخ تورم بلژیک در بازه زمانی ۱۹۲۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۶۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ژانویه ۱۹۴۷ با ۲۲۲.۸۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۱۹۲۱ با منفی ۱۸.۱۱ درصد بوده است.

از سوی دیگر روند کاهشی تورم در اسپانیا با شیب تندتری ادامه یافته است و انتظار می رود نرخ تورم این کشور در ماه ژوئن با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به تنها ۰.۴ درصد برسد. این نرخ تورم که پایین ترین نرخ تورم این کشور از سپتامبر ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می شود بیش از هر چیز دیگری ناشی از کاهش بهای برق و سوخت بوده است.

متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی ۱۹۵۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۶۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به لوت ۱۹۷۷ با ۲۸.۴۳ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۹ با منفی ۱.۳۷  درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اسپانيا بلژیک نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ رشد پایه پولی با ۱۶٫۹ درصد کاهش به ۲۸٫۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • نرخ رشد پایه پولی به ۱۶.۹ درصد رسید
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶