Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی این سوال را مطرح کرد که در این شرایط، افراد با معلولیت کجا باید خودروی خود را پارک کنند.
وی گفت: بارها در این زمینه انتقاد کردیم و به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. بنابراین برنامه ریزی کرده‌ایم تا مسئولان نیروی انتظامی در جلسات آتی ستاد مناسب سازی کشور حضور داشته باشند تا این موضوع را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک خودروها در پیاده روها برای معلولان و سالمندان دردسرساز است


رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: پارک خودروها در پیاده روها یا جلوی محل پارک ساختمان‌ها همچنین پارک خودروها در جای پارک خودروی افراد معلول برای آنان و افراد ناتوانی مانند سالمندان دردسرساز شده است.
مؤمن سرایی افزود: هرچند در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگ سازی رخ داده است؛ برخی رفتارها هنوز قابل درک نیست به طور مثال پارک روبروی پل عابر، جامعه معلولان و سالمندان را به مشقت می‌اندازد.
وی ادامه داد: توجه به رمپ هایی که ویلچر از روی آن رد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. افرادی که جلوی این رمپ ها پارک می‌کنند چون خودشان درگیر معلولیت نیستند و اینگونه ناتوانی‌ها برایشان قابل لمس نیست، با خیالی آسوده خودروی خود را آنجا پارک می‌کنند یا در کمال تعجب خودروی خود را به پیاده روها می‌برند.
وی اضافه کرد: این افراد تصور می‌کنند هنگام پارک خودرو در پیاده رو، شهروندان عابر از بغل آن رد می‌شوند اما مساله اینجاست که افراد دارای معلولیت و سالمندان با عصا یا حتی زنان با کالسکه کودک را به زحمت و مشقت می‌اندازند.

نصب میله در پیاده روها مانع عبور ویلچر است


رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: از سوی دیگر به دلیل تردد زیاد موتورسواران از پیاده روها، شهرداری اقدام به نصب میله‌هایی در برخی قسمت‌های پیاده رو برای جلوگیری از حرکت موتورسواران کرده است اما این مساله افراد دارای معلولیت را به دردسر انداخته و آنها نمی‌توانند با ویلچرهای خود از بین این میله‌ها عبور کنند.
مؤمن سرایی افزود: در کشورهای پیشرفته هنگام تردد عابران، تمام خودروها توقف می‌کنند اما اینجا این‌طور نیست و متأسفانه حقوق عابران و افراد دارای معلولیت رعایت نمی‌شود.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رئیس دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار