Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته به پناهندگان گفت: تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه مردم ایران موانع عدیده ای را در مورد برنامه های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به پناه جویان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در همایش روز پناهنده با عنوان «چهل سال میزبانی سخاوتمندانه برای پناهندگان در ایران» که امروز دوشنبه 10 تیر در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، گفت: روز جهانی پناهنده اعتبار فرهنگی و بین المللی که مجمع ملل متحد در توافق نامه که همه کشورها آن را امضا کرده اند برای بیان همدردی و عزت و کرامت پناهندگان نامگذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز از یک سو بیانگر زجر انسان ها، تغییر رژیم، بی ثبات سازی دولت ها، اشغالگری و تروریسم و در برخی موارد بلایای طبیعی است و از سویی دیگر میدانی برای راستی آزمایی، فرهنگ ایثار و کرامت انسانی است.

 

وزیر کشور اظهار داشت: جا به جایی های گسترده پناهندگان دارای آثاری فراتر از مرزهای یک کشور است و حل مشکلات آنها از توان یک شکور خارج است و نیازمند همکاری های بین المللی است.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته با امواج گسترده و میلیونی پناهندگان و آوارگان از کشورهای همسایه مواجه بوده است و در این مدت نه تنها از تعداد زیاد پناهندگان استقبال کرده است بلکه بر اساس اعتقادات دینی و سایر موارد آنها را نیز پذیرفته است و علیرغم مشکلات زیادی نظیر جنگ و تحریم با اتکا به منابع داخلی به عنوان بزرگترین حامی پناهندگان در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان و معیشت همانند ایرانیان و بدون هیچ گونه تبعیضی به این گروه ها پرداخته است.

 

وی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته به پناهندگان گفت: ثبت نام رایگان 480 هزار نفر از فرزندان لازم التعلیم پناهندگان فاقد مدرک حسب فرمان رهبری در سال های 97 و 98 در مدارس دولتی، صدور مدارک شناسایی برای تمامی پناهندگان، برگزاری دوره های سوادآموزی برای یک میلیون پناهنده، ارایه خدمات بهداشتی رایگان برای تمامی پناهندگان از قبیل واکسیناسیون، مراقبت از زنان باردار و گسترش بهداشت محیطی و فردی، برگزاری کلاس های آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی و حمایت از معیشت پناهندگان، توانمندسازی زنان پناهنده و صدور پروانه کار موقت از جمله خدماتی است که جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان ارایه داده است.

 

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات فوق تنها گوشه ای از خدمات گسترده جمهوری اسلامی ایران در قبال پناهندگان است، چهار دهه بار پناهندگان بر دوش جمهوری اسلامی ایران بوده است و کل کمک های بین المللی که ما دریافت کردیم، هفت درصد هزینه هایی بوده است که انجام داده ایم.

 

رحمانی فضلی بیان کرد: ما به صورت مستقیم در این مسیر هزینه هایی را متحمل شده ایم و این در حالی است که تلاش های دیگر کشورها در افغانستان نتوانسته است زمینه بازگشت پناهندگان را فراهم کند. انتظار می رود جامعه بین الملل علاوه بر حمایت از کشور مبدأ در چهارچوب کنوانسیون بین المللی و بر اساس راه حل های راهبردی کمیسیاری عالی پناهندگان زمینه بازگشت داوطلبانه مهاجران را فراهم کند و به تعهدات خود در قبال کشورهای مهاجرپذیر نیز عمل کند.

 

وزیر کشور تصریح کرد: تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه مردم ایران موانع عدیده ای را در مورد برنامه های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است و تاثیر منفی در روند قاچاق انسان و مواد مخدر و جلوگیری از سیل مهاجران به غرب خواهد داشت و خطر سوء استفاده باندهای مافیایی و گروه های تروریستی از گروه های مهاجر زنگ خطری برای کشورهای منطقه است.

 

وی گفت: کمک به کشور مبدأ برای ثبات و امنیت و تامین معیشت با هدف بازگشت پناه جویان، کمک به کشور میزبان، کمک به کشورهای مسیر به منظور جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی از جمله مواردی است که باید مورد توجه جامعه بین الملل باشد.

 

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه با عشق و محبت و انگیزه و علاقه کار کنیم که موضوع پناهندگان عینیت خارجی نداشته باشد و این ممکن نیست مگر اینکه همه جهانیان دست به دست هم بدهند که برای صلح و امنیت تلاش کنند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه خطبه نماز جمعه قوه قضائیه دهه کرامت تشییع شهدای گمنام خبرگزاری شبستان آیت الله علم الهدی آمریکا شهادت امام صادق ع نماز جمعه پناهجویان رحمانی فضلی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است