Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@21:09:40 GMT

◄ اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه کیش

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۰۵۹۶

◄ اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه کیش

تین‌نیوز | 

گواهینامه فرودگاهی توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه کیش اعطاء شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، بر اساس الزامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ضمیمه چهاردهم کنوانسیون شیکاگو موسوم به انکس ۱۴، فرودگاه‌های بین المللی ملزم هستند از سازمان هواپیمایی کشوری در کشور متبوع خود گواهینامه فرودگاهی Aerodrome certificate دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معمولاً کشور‌ها پس از یک فرایند نسبتاً سخت گیرانه که ناظر به انطباق بخش‌هایی نظیر طراحی فرودگاه و زیرساخت ها، تسهیلات و فرایند‌های عملیاتی با استاندارد‌های بین المللی است با ممیزی‌های برنامه ریزی شده نسبت به صدور گواهینامه فرودگاهی اقدام می‌کنند.

همچنین، گواهینامه فرودگاهی این اطمینان را به شرکت‌های هواپیمایی و سایر ذینفعان صنعت هوانوردی می‌دهد که فرودگاه مورد نظر ضمن پیاده سازی استاندار‌دها و مکانیزم‌های لازم برای استمرار عملیات ایمن را پیاده سازی کرده و در مسیر بهبود مستمر قرار دارد به همین منظور کشور‌ها ملزم هستند هرجا فرودگاه‌های دارای گواهینامه از شرائط استاندارد عدول کرده یا مکانیزم‌های استمرار را رعایت نکنند نسبت به لغو یا تعلیق گواهینامه فرودگاهی اقدام کنند.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس