Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با افراط گرایی در موصل به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه موصل، دانشگاه فناوری شمالی و با حضور متمایز ده‌ها اساتید دانشگاه و علمای مذاهب اسلامی، تحت عنوان «تنوع دینی، قومی و تکامل اجتماعی» کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این کنفرانس با خوش آمد گویی قصی‌الاحمدی - رئیس دانشگاه موصل به میهمانان آغاز شد؛ وی ضمن قدردانی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری این همایش، اهداف کنفرانس مذکور را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه شیخ محمد سعید النعمانی- مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب، ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری این کنفرانس در استان نینوا از دولت مرکزی و محلی عراق درخواست کرد تا به این استان مهم و ارزشمند توجه بیشتری داشته باشند.

سپس جابر الجابری- از وزارت گردشگری عراق به تشریح اهمیت نقش مراجع در مقابله با داعش و افراط گرایی و نجات عراق از شر تروریسم پرداخت و گفت: خون پاک شهدایمان که در مسیر مبارزه با تروریسم بر زمین ریخته شد را فراموش نخواهیم کرد.

در ادامه شیخ محمد عبدالوهاب الملا- رئیس دیوان اوقاف سنی در جنوب عراق، به بررسی ریشه‌های افکار افراطی و دلایل آن و آثار کشتار و تخریبی که به دنبال سیطره تروریسم و افکار افراطی بر استان نینوا به جود آمده است، پرداخت.

سپس اسقف مطران ثابت حبیب ضمن قدردانی از اقدام مجمع تقریب در برگزاری این کنفرانس به برخی از مشکلات مسیحیان منطقه اشاره کرد.

در ادامه شیخ عمر الیاس- نماینده ایزدی‌های عراق به جنایت‌های داعش علیه این اقلیت اشاره کرد و به تبیین نقش آیت الله سیستانی در نجات باقی ماندگان این اقلیت از دست تروریسم پرداخت.

این کنفرانس با سخنرانی عبدالقادر الآلوسی- رئیس شورای علمای پیوند محمدی ادامه یافت؛ وی در مورد نتایج منفی تفسیر غیرعلمایی از دین و نشر جهل و تکفیر سخن گفت و بر ضرورت بازگشت به اسلام ناب محمدی و سیره پیامبران به خصوص حضرت یونس (ع) که تکفیریها مقبره این پیامبر بزرگ را تخریب کردند، تأکید و اظهارکرد: سیره پیامبران ما تسامح و محبت و انس و الفت است.

در ادامه شیخ فاضل یونس حسین قصیده‌ای را در مدح رسول اکرم (ص) و خاندان پاکش قرائت کرد؛ سخنران بعدی، شیخ بلال سعید شعبان از لبنان بود؛ وی با مقایسه تجارب عراق و لبنان در مقابله با تروریسم و افکار افراطی در مورد این گونه تفکرات هشدار داد و از آن به عنوان یک بمب ساعتی نام برد که دشمن برای پیشبرد اهداف خبیثانه خود به کار می‌گیرد.

سپس شیخ علی العبودی در مورد نتایج فساد و جهل، کمبود خدمات و سطح پایین تحصیلات ملت‌ها، هشدار داد و تأکید کرد که جهل و سطح پایین تحصیلات، منجر به قبول و انتشار افکار افراطی می‌شود.

در ادامه طه الحماد- رئیس کمیته علمی کنفرانس و رئیس دانشکده علوم انسانی عراق، سخنرانی و از تلاش‌هایی که برای برگزاری این کنفرانس انجام شده است، قدردانی کرد.

وی اعلام کرد که ۱۳۰ مقاله به کنفرانس مقابله با افراط‌گرایی، در موصل ارسال شده که ۹۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

در ادامه این کنفرانس، گروه تواشیح، اجرایی زیبایی از خود ارائه دادند که این اجرای زیبا پایان بخش برنامه‌های صبح گاهی کنفرانس بود.

کنفرانس دو روزه مقابله با افراط گرایی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از روز گذشته در موصل آغاز شده و تا پایان امروز دوشنبه دهم تیر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موصل عراق مبارزه با افراط گرایی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود