Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس دانشگاه چه‌رمو سلیمانیه عراق روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنگره بین المللی مشاهیر کرد در دانشگاه کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعاملات علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق رو به گسترش است و از این همکاری‌ها خرسند هستیم.

بهرام احمد تبادل تفاهم نامه و استاد و دانشجو بین دانشگاه کردستان و دانشگاه چه‌رمو سلیمانیه را اقدامی مناسب ارزیابی کرد و افزود: پژوهش‌های علمی مشترکی درباره مسائل و مشکلات کردستان ایران و عراق در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام احمد برگزاری کنگره مشاهیر کرد را فرصتی برای تقویت این تعاملات اعلام کرد و گفت: امیدواریم چنین برنامه‌هایی در سطوح دیگر نیز ادامه داشته باشند.

استاد رشته مدیریت کار دانشگاه سلیمانیه عراق نیز در این ارتباط نقش کنگره را در شناساندن مفاخر کردزبان بسیار مؤثر اعلام کرد و با تقدیر از برگزاری این همایش بزرگ، گفت: برای دانشگاهیان و پژوهشگران فرصت مناسبی فراهم شده است تا با یکدیگر مراودات علمی و پژوهشی بیشتری داشته باشند.

امجد محمد عبدالله بررسی پیشینه تاریخی کردها را از مهمترین نکاتی دانست که در چنین کنگره‌هایی بیشتر از پیش نمایان می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: این کنگره موجب نزدیکی و تألیف قلوب بیشتر کردها می‌شود.

مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی مشاهیر کُرد با حضور حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، جمعی از مسئولان داخلی و خارجی و نام‌آورانی همچون «مظهر خالقی» در تالار مولوی دانشگاه کردستان آغاز شد.

در این کنگره ۲ روزه قرار است در انتهای نخستین کنگره مشاهیر کُرد از نام‌آوران عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، موسیقی و علمی کُرد تجلیل شوند.

مسئولان استان کردستان از یکسال پیش فعالیت خود را در راستای برگزاری کنگره‌ای به منظور معرفی و تجلیل از مشاهیر و نام آوران کُرد آغاز کردند و در این راستا ۶ کار گروه در حوزه‌های علوم انسانی، زبان و ادبیات، فرهنگ و هنر، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و پزشکی تشکیل شد.

بعد از گذشت حدود پنج ماه از آغاز رسمی فعالیت این کارگروه‌ها و کنکاش و بررسی در خصوص مشاهیری که در قید حیات بودند، اسامی تعیین شده به شورای راهبردی کنگره که ریاست آن بر عهده استاندار کردستان بود، ارسال شد.

تلاش برگزار کنندگان کنگره مشاهیر کُرد در دعوت و حضور چهره‌های مطرحی همچون مظهر خالقی هنرمندی نام آشنای این دیار که ۳۸ سال دور از وطن بوده عاقبت به ثمر نشست و روز گذشته این هنرمند عرصه موسیقی کُردی از طریق مرز باشماق پا به خاک میهن گذاشت.

برنامه‌های جانبی این کنگره از روز یکشنبه ۹ تیر ماه با برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی و کتاب کُردی و برگزاری شب شعر و کنسرت موسیقی آغاز شد و دوشنبه ۱۰ تیر هم نشست خبری استاندار کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه کردستان با هدف تشریح برنامه‌های کنگره برگزار شد.

از سری برنامه‌های جانبی کنگره در روز سه شنبه هم برگزاری کنسرت شهرام ناظری و سعدون کاکایی است که به صورت مجزا در ۲ سانس در سالن آزادی به اجرای برنامه می‌پردازند.

اکران فیلم سینمایی زر ساخته کاظم اوز از فیلمسازان مطرح کُرد ترکیه در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر در سینماهای بهمن سنندج و کردستان مریوان و برگزاری نشست تخصصی با کارگردان این فیلم از دیگر برنامه‌های جانبی کنگره است.

۹۹۳۷ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خواست خدایی ظهر یکشنبه در نشست روابط عمومی‌های استان افزود: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی‌ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

وی بیان داشت: برای برگزاری کنگره شهدا، در سامانه دولت پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

خواست خدایی تصریح کرد: جلسات ستاد روابط عمومی‌ها در راستای کنگره ملی شهدا به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه‌های کنگره ملی شهدا است.

کد خبر 6091262

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است