Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@07:04:30 GMT

قهرمانی: در بیشتر مسابقات بر روی سکو رفتیم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۳۲۹۸

قهرمانی: در بیشتر مسابقات بر روی سکو رفتیم

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نشست خبری هیئت انجمن های ورزشی خراسان رضوی 10 تیرماه ۹۸ در محل رستوران های ملل به ریاست محسن قهرمانی تشکیل شد و در ابتدای این جلسه قهرمانی، گزارشی از عملکرد این هیئت در سال 97 ارائه داد.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ در همه مسابقات اعم از مسابقات انتخابی تیم ملی و لیگ از خراسان رضوی ورزشکار داشتیم و می توانیم این ادعا را داشته باشیم که در ۹۰ درصد این مسابقات ورزشکاران خراسان رضوی روی سکو رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت انجمن های ورزشی اظهار کرد: خراسان رضوی همواره در بحث برگزاری اردوهای تیم ملی پیش قدم بوده است و از جمله این برگزاری ها می توان به اردوی تیم های ملی سپک تاکرا، کیک بوکسینگ، دارت در مشهد برگزار شده است، اشاره کرد.

قهرمانی تصریح کرد: بیست و چهار رشته زیرشاخه انجمن‌های ورزشی خراسان می باشد که این انجمن موفق شده است در سال های ۹۶ و ۹۷ حائض رنکینگ نخست در بین انجمن های ورزشی ایران شود.

وی پیرامون مباحث اقتصادی و تامین منابع مالی این هیئت نیز بیان کرد: کمک ها از طریق افراد بسیاری به هیئت می شود و همچنین نباید کمک های اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین بخش صنعت را نادیده گرفت که در این میان ما مشکلی بابت اعزام افراد و تیم ها نداریم و مشکل اصلی ما در خصوص فضاهای موجود ورزشی است آنهم با توجه به همکاری دستگاه های مختلف در حال حل شدن است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان گفت: سالن شهید بهشتی با اما و اگرهای خاص در اختیار هیئت قرار دارد اما تیم ها و افراد زیادی از این سالن استفاده می کنند و هیچ گونه هزینه ای بابت آن نمی پردازند با این وجود سالن شهید بهشتی هیچگونه کمک مالی به انجمن نمی کند و نمی توان روی کمک های مالی آن حساب کرد.

در این میان قهرمانی گزارشی از عملکرد اقتصادی شش ماهه اول سال ۹۷ ارائه کرد و افزود: ۴۰۰ میلیون هزینه شده که در این میان حدود ۵۰ میلیون کمک های اداره کل ورزش و جوانان استان بوده است، همچنین تیم قبلی هیئت انجمن حدود ۸۳ میلیون بدهی داشتند که همه آنها توسط تیم جدید پرداخت شد

وی نسبت به سوال خبرنگار برنا مبنی بر ایجاد بنگاه اقتصادی بیان کرد: هیچگونه توجیهی برای ایجاد بنگاه اقتصادی وجود ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی و شرایط صنعت بنده نمی توانم یک کمیته به کمیته های دیگر هیئت اضافه کنم که هیچ گونه بازخوردی نخواهد داشت.

قهرمانی پیرامون سوال خبرنگاری حوزه ورزش های آبی عنوان کرد: طی بازدیدی که از منطقه کلات داشتیم این منطقه دارای ۳ سد بسیار خوب است و ما به کرات خواستار برگزاری اردوها در این منطقه بودیم اما به دلیل عوض شدن رئیس آن مرکزهیچ پاسخی دریافت نکردیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیئت انجمن های ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود

سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش و فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ورزش‌های زورخانه‌ای را جزو آئین‌های پهلوانی و سنتی ایرانیان دانست و گفت: در این ورزش باستانی در کنار فنون رزمی و نمایشی شاهد حاکمیت اصول اخلاقی هستیم که این ورزش را از سایر ورزش‌ها متمایز کرده است.

وی افزود: از یک ورزشکار باستانی کار در کنار آمادگی جسمانی، انتظار خصوصیاتی مانند جوانمردی، دستگیری از ضعفا، گشاده رویی و مهمان نوازی نیز وجود دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش عنوان‌کرد: از زیبایی‌های ورزش زودخانه‌ای عجین شدن این ورزش با نام و یاد حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است که جایگاه این ورزش را در میان سایر ورزش‌ها ارتقا می‌دهد.

امیر حیدریان با اشاره به نقش ورزش‌های باستانی در توسعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی گفت: توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ ای یک اقدام مؤثر در ارتقای فرهنگ و ارزش‌های حسنه است چرا که این ورزش نماد غالب فرهنگ پهلوانی است.

وی ادامه داد: فرهنگ پهلوانی باید از گود زورخانه به تمام عرصه‌های ورزشی ورود پیدا کند و ورزشکاران این مرام و مسلک جوانمردانه را در مقام عمل به کار گیرند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای و تثبیت فرهنگ پهلوانی در ارتش گفت: مسابقات این ورزش در سطوح مختلف یگانی، نیرویی و کل آجا سالیانی است که برگزار می‌شود ضمن اینکه تلاش می‌کنیم جوان‌ها را به این ورزش جذب کنیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس اظهار داشت: در نیروی هوایی ارتش همه پایگاه‌ها دارای زورخانه هستند و در دیگر نیروها هم وضعیت مطلوبی داریم چنانچه اکثر یگان‌های نیروی زمینی دارای زورخانه هستند.

وی تصریح‌کرد: ما یک طرحی را هم ارائه دادیم به این شکل که هر افسر یا درجه داری که از مراکز آموزشی ارتش فارغ التحصیل می‌شود، همانطور که لوگوی یک شمشیر را به عنوان نماد نظامی‌گری دریافت می‌کند، یک جفت میل باستانی هم به او اعطا شود تا بتواند از آن استفاده کند.

وی در رابطه با چالش‌های موجود در ورزش‌های باستانی نیز گفت: معتقدم انتصاب رئیس فدراسیون و رؤسای هیئت‌های استانی باید توسط بزرگترها و خاک خورده‌های گود انجام شود و تشریفات مرسوم، احکام ریاستی و روابط خارج از گود از این بین کنار رود تا شکل سنتی این ورزش حفظ شود.

کد خبر 6088481

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین