Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه من افغانستان را (دانشگاه) «هاروارد تروریست ها» توصیف می‌کنم،گفت، می خواهد نظامیان این کشور را از افغانستان خارج کند اما نگران آن است که بدون حضور آنها، افغانستان به پایگاهی برای حملات تروریست ها علیه ایالات متحده تبدیل شود.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، «دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز که روز گذشته (دوشنبه) پخش شد، افغانستان را محل طولانی‌ترین جنگ آمریکا توصیف کرد و افزود: مشکلی که در رابطه با خارج کردن ۹ هزار نیروی آمریکایی از افغانستان وجود دارد این است که این کشور به «آزمایشگاهی برای تروریست ها» تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: من آن را (دانشگاه) «هاروارد تروریست ها» توصیف می‌کنم.

ترامپ بار دیگر به روایت مذاکرات خود با مقام‌های ارشد نظامی آمریکا پرداخت و تصریح کرد که به آنها گفته علاقه مند است نیروهای آمریکایی را افغانستان خارج کند.

وی افزود مقام‌های نظامی به او هشدار داده اند که بهتر است با تروریست‌ها به جای داخل کشور، در افغانستان جنگید.

ترامپ گفت، حتی اگر آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج کند، حضور «اطلاعاتی بسیار قوی» در این کشور خواهد داشت.

هیل نوشت: مصاحبه با ترامپ یک روز قبل از حملات روز دوشنبه طالبان انجام شد که به مرگ ۶ نفر و زخمی شدن ۱۰۵ نفر در کابل منجر شد.

«زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، هفتمین دوره مذاکرات صلح با طالبان را روز دوشنبه در قطر انجام داد.

این مذاکرات پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله در افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

این رسانه آمریکایی افزود: هدف از مذاکرات صلح درخواست طالبان برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تضمینی برای جلوگیری از استفاده از افغانستان برای انجام حملات به دیگر کشورها بوده است.

ایالات متحده آمریکا در پی حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ حمله به برج‌های دو قلو در نیویورک و پنتاگون جنگ با افغانستان را آغاز کرد.

تاکنون حدود دو هزار و ۴۰۰ نیروی آمریکایی در این جنگ کشته شده اند.

گروه طالبان مسئولیت انفجار صبح روز دوشنبه در شهر کابل را پذیرفت. طالبان اعلام کرده تا زمان خروج نیروهای خارجی به حملات خود ادامه می‌دهد.

انفجارهای روز دوشنبه کابل جریان برق در منطقه پل محمود خان را قطع کرد. این انفجارها همچنین حدود ۴۰ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!

بمب ۲۰۰۰ پوندی مارک ۸۴ در دامن جورج واشنگتن که بر روی آن نوشته "تامین مالی شده توسط هاروارد".

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است