Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@01:46:53 GMT

بسیجیان مسائل سیاسی را رصد کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۴۶۶۸

بسیجیان مسائل سیاسی را رصد کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، شب گذشته 10 تیرماه در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره خط امام(ره) دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: بسیج امروز در همه صحنه‌ها باید حضور جدی و گسترده‌ای داشته باشد.

وی افزود: در اصل 151 قانون به صراحت آمده است که دولت موظف است بسیج را در نواحی مختلف ادارات، دانشگاه و مدرسه و غیره حمایت کند اما این قانون عملی نمی‌شود و حمایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 75 درصد رزمنده‌ها در دفاع مقدس بسیجی بودند، تصریح کرد: مبتکر واژه بسیج امام راحل هستند و بزرگترین بسیج را نیز با اعتماد و تکیه به مردم امام راحل تشکیل دادند و اکنون بیش از 40 میلیون نفر در کشور با بسیج در ارتباط هستند.

قاسمی ادامه داد: بسیج امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف به الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران با عناوین مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: شجره طیبه، میقات پا برهنگان، معراج اندیشه پاک اسلامی، الگو برای تمام مستضعفان جهان، مدرسه عشق و بسیاری از عناوین دیگر از جمله القابی است که امام راحل در مورد بسیج فرمودند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: ولایت مداری، شهادت طلبی، خدمت به مردم، خدمت به اسلام و برای خدا، مدافع اسلام و خطرپذیربودن داشتن بصیرت از جمله ویژگی‌های یک بسیجی است.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال حدود 400 برنامه برنامه ریزی شده بسیج در کشور دارد و در طول سال حدود 800 برنامه را اجرا می‌کند، افزود: بسیج همواره در کنار مستضعفان و محرومان جهان بوده و خواهد بود و در شرایط سخت نیز در کنار مردم است همان طور که در سیل اخیر و زلزله سمت غرب کشور حضور پررنگ بسیج را برای کمک به مردم مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه امسال 40 عرصه برای سند انتظار بسیجیان تعریف شده است که باید در آن‌ها حضور فعال داشته باشند، اظهار کرد: بسیج محافظه کار و سازش کار نیست، بسیجی باید مطالبه گر باشد چراکه کسی که مطالبه گر نباشد، روحیه بسیجی ندارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اصل دشمن شناسی و بصیرت در بسیج بسیار مهم است، برخی می‌گویند بسیج نظامی است و نباید در مسائل سیاسی کشور دخالت کند، این افراد اشتباه می‌کنند چراکه یک بسیجی باید در موضوعات مختلف دیدگاه داشته و مطالبه‌گر باشد.

قاسمی با بیان اینکه یک بسیجی هرگز در جناج‌های سیاسی نباید باشد اما مسائل سیاسی را باید رصد کند، افزود: مقام معظم رهبری بیشترین دیدار را با دانشجویان، اساتید و طلاب داشتند، ایشان جوانان را آینده سازان و آینده داران کشور دانسته و اعتماد خاصی به جوانان دارند.

وی اظهار کرد: عملکرد بسیج در کشور تاکنون درخشان بوده و مردم اعتماد کاملی به بسیج و بسیجیان دارند.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره خط امام(ره) دانشجویی با حضور بیش از 100 دانشجو از سراسر استان از 10 تا 16 تیرماه به همت بسیج دانشجویی استان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی سیاست و اقتصاد بسیج امام قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز