Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس گفت: در مجموع به ۱۰ هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر نیاز داریم. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

خلیل‌الله کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در مدیریت جدید آستان قدس رضوی، روابط مدیریت شهری با آستان قدس تقویت شده و جلسات کارشناسی متعددی در مورد برطرف کردن مشکلات ترافیکی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر جلسات کارشناسی انجام و هفته آینده جمع‌بندی و تصمیمات نهایی در جلسه‌ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی گرفته می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه امکان عریض کردن خیابان‌های پیرامون حرم مطهر و توسعه تردد خودروهای شخصی وجود ندارد اظهار کرد: حدود 30 درصد از خودروهایی که باعث ترافیک هسته مرکزی شهر و معابر پیرامون حرم مطهر می‌شوند، عبوری هستند لذا می‌شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مسیر این خودروها تغییر کرده و از خیابان‌های اطراف استفاده کنند.

کاظمی تصریح کرد: طرح دیگر ایجاد پارکینگ در ورودی معابر اصلی منتهی به حرم مطهر است تا زائران و مجاوران خودروهای شخصی خود را پارک کرده و با استفاده از حمل و نقل عمومی به حرم مطهر مشرف شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: بر این اساس باید هم سیستم حمل و نقل عمومی در این محدوده تقویت و پارکینگ‌های مورد نیاز نیز احداث شود.

وی گفت: برنامه سوم نیز که تکمیل کننده مثلث طرح ترافیکی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر است محدودیت تردد خودروهای شخصی با در نظر گرفتن تسهیل رفت و آمد ساکنان این محدوده است که پس از احداث پارکینگ‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در مجموع به 9 تا 10 هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر نیاز داریم اضافه کرد: این تعداد فضای پارک باید در محدوده میدان شهدا، شهید گمنام، بولوار وحدت، هفده شهریور و میدان بسیج یا چهارراه دانش احداث شود.

اخطار شدید وزیر صنعت به خودروسازان؛ ‌به هیچ عنوان ‌خودرو ‌در پارکینگ‌ها انبار نشودخبرخوش معاون وزیر "صنعت" درباره خودروهای باقی مانده در کف پارکینگ خودروسازانمالیات و پارکینگ همچنان 2 معضل اصلی رستوران‌داران مشهد است

کاظمی تصریح کرد: بر این اساس شهرداری مشهد عملیات احداث یک پارکینگ با ظرفیت پارک هزار خودرو در میدان شهدا و پارکینگی را در بولوار وحدت امسال آغاز خواهد کرد و در کنار آن پارکینگ آرمان در محدوده میدان هفده شهریور نیز آماده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد افزود: اکنون نیز در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای احداث دو پارکینگ دیگر در خیابان امام رضا(ع) و شهید گمنام (طبرسی) هستیم که با احداث این پارکینگ‌ها بخشی از مشکلات ترافیک هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات کارشناسی با آستان قدس برگزار و هفته آینده جمع‌بندی و تصمیمات نهایی در جلسه‌ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، عرصه میدان شهدای مشهد امروز صبح مملو از حضور زائران و مجاوران عزادارنی بود که همزمان با  سالروز شهادت ششمین امام معصوم، حضرت امام جعفر صادق (ع)، در سوگ این امام همام در اجتماع صادقیون به عزاداری پرداختند.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند.

عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند.امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛  مجید شخصی  را که پس از 42  با تفحص در منطقه چزابه  تفحص  و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

مراسم سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری امروز ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای تکبیر آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی  ادامه پیدا می‌کند.

اجرای سرود، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع) و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد(ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق(ع در حرم مطهر رضوی است.

در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی سخنرانی می کند و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق(ع) به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

همچنین همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، گنبد و ضریح حرم مطهر امام رضا (ع) نیز سیاهپوش شده و پرچم گنبد و پوش ضریح به رنگ سیاه درآمده و کتیبه‌های مشکی رنگ حاوی عبارت‌هایی در سوگ شهادت آن حضرت در صحن‌های مختلف حرم نصب شده است. در این راستا، کتیبه‌های مشکی رنگی با عباراتی مانند "یا صادق آل محمد (ص)"،در صحن‌های مختلف حرم مطهر نصب شده است. 

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند