Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، روسیه با هدف جلوگیری از دخالت خارجی در این کشور، بیش از یک سال است که سازمان‌های اجتماعی خارجی بویژه سازمان‌های اجتماعی آمریکا را که با هدف مداخله در امور داخلی این کشور فعالیت می‌کنند و به محلی برای تأمین مالی مخالفان دولت تبدیل شده‌اند را در فهرستی سیاه با عنوان سازمان‌های نامطلوب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد ها، رسانه ها و شرکت های خارجی در صورت قرار گرفتن در این فهرست باید سالیانه منابع مالی دریافتی و هزینه کرد خود را به صورت شفاف در اختیار دولت روسیه قرار دهند.

فری راسیا نیز از جمله بنیادهایی است که از نظر وزارت دادگستری روسیه تهدیدی برای ارکان نظام سیاسی و امنیت ملی روسیه به حساب می‌آید.

بنیاد «فری راسیا» سال ۲۰۱۴ در واشنگتن توسط مهاجران روسی راه اندازی شده است و هدف خود را اجرای برنامه‌های مرتبط با کمک به زندانیان روسی و اوکراینی اعلام کرده است.
پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست اعضای شورای توسعه جامعه مدنی این کشور با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌های اجتماعی خارجی در کشورش عنوان کرده بود که آنها با اهداف مشخصی در صدد مداخله در امور داخلی روسیه هستند اما ما این اجازه را نمی‌دهیم.

رهبر روسیه بدون نام بردن از آمریکا اعلام کرد که اخیراً در گفت وگو با رئیس جمهوری یک کشور به وی این مساله را گوشزد کرده است و گفته که آنها نباید در امور داخلی روسیه دخالت کنند.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که صدها سازمان غیردولتی آمریکا با پوشش اجتماعی، رسانه‌ای و انسان دوستانه اما همسو با سیاست‌های واشنگتن در روسیه فعالیت می‌کنند.
این سازمان‌ها که بیشتر از سوی دولتمردان، سرمایه گذاران، شرکت‌های بزرگ و نمایندگان کنگره و سنا حمایت می‌شوند با ایجاد شعبه‌های پنهان و آشکار و همچنین ارتباط با برخی سازمان‌های روسیه که گرایش‌های همسو و غربگرا دارند، شبکه ای از اثرگذاری‌های اجتماعی را پایه ریزی می‌کنند تا در مواقع لازم همچون انتخابات، برای شکل گیری اعتراض‌های خیابانی از آن بهره ببرند.
سال ۱۹۹۱ که فروپاشی شوروی رخ داد، راه اندازی انقلاب‌های مخملی و رنگی به یکی از محورهای کاری سازمان‌های غیر دولتی غربی در شرق تبدیل و تاثیر گذاری آنها در کشورهای مختلفی از جمله اوکراین، گرجستان، قرقیزستان و صربستان تجربه شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد