Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@15:34:05 GMT

گذر فرهنگی در شهرهای کشور ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۴۶۲۷

گذر فرهنگی در شهرهای کشور ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، علی اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته 11 تیر در نشستی با اعضای شورای شهر سمنان با بیان اینکه هرچه دستگاه‌های فرهنگی و هنری بر روی توسعه فعالیت‌های فرهنگی تلاش و مشارکت نمایند در ایجاد و توسعه نشاط و شادابی اجتماعی موثر است  اذعان کرد: در ایجاد گذر فرهنگی از خارج الگوبرداری نشده  که در این راستا حوزه فرهنگ و هنر یکی از جنبه‌ها و بخش‌های خلاق جامعه است که می‌تواند در توسعه کسب و کار و نشاط اجتماعی در شهرها تاثیر گذار باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید آبادی ایجاد گذر فرهنگی در بازآفرینی شهری و احیای کسب و کارهای فرهنگی را بسیار تاثیرگذار برشمرد و متذکر شد: ایجاد گذر فرهنگی، تبدیل فضاهای موجود شهری نظیر خانه های قدیمی و کارخانجات به فضاهای فرهنگی و هنری از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها در کشور اجرایی شود .

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی از برنامه ایجاد گذر فرهنگی در شهرهای کشور خبر داد و گفت: هدف گذرهای فرهنگی ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی و کمک به رونق اقتصادی با ایجاد و توسعه کسب و کارهای فرهنگی هنری در شهرها است.

سیدآبادی ادامه داد: ایجاد شهرهای خلاق فرهنگ و هنر نیز از طرح های جدیدی است که به زودی اعلام خواهد شد .

به گفته وی؛ فرهنگ و هنر امری ملی و مردمی است که دستگاه‌های مختلف در ایجاد گذر فرهنگی باید مشارکت داشته باشند و حوزه فرهنگ و هنر خیلی گسترده تر از یک نهاد و یک دستگاه است .

سیدآبادی با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه فرهنگ و هنر شهری بدون مشارکت و همکاری شهرداران و نهادهای مردمی امکان پذیز نیست و نیازمند کار مشترک است یاداور شد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان شهرداری کلان شهرها در برنامه قرار دارد .

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گذر فرهنگی را در بازآفرینی فرهنگی شهرها  نقش آفرین دانست و افزود: مشاغلی که در قالب گذر فرهنگی ایجاد و فعال شود از کمک و تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار می‌شوند  که در این راستا گذرهای فرهنگی شهرها می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر به کمک هم رفته و اقدام به مبادلات فرهنگی هنری نیز نمایند.

حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز از برنامه این استان برای ایجاد گذر فرهنگی در هشت شهرستان این استان خبر داد و بر ضرورت همکاری و مشارکت دستگاههای فرهنگی و هنری و شهرداری ها در این خصوص تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است