Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزی، گفت: بهره برداری از سد خداآفرین تحول بزرگی را در کشاورزی منطقه شمال استان ایجاد خواهد کرد و پیش بینی می شود این پروژه آبی و خاکی بیش از ۲۶ هزار نفر شغل را در این منطقه ایجاد کند.

«ارژنگ عزیزی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سد خداآفرین یکی از پروژه های ارزشمند برای ایجاد تحول در کشاورزی منطقه شمال استان است که با موافقت مقام معظم رهبری اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل، تصریح کرد: بهره برداری از سد خداآفرین تحول بزرگی را در کشاورزی منطقه شمال استان ایجاد خواهد کرد و پیش بینی می شود این پروژه آبی و خاکی بیش از 26 هزار نفر شغل را به صورت مستقیم در این منطقه ایجاد کند.

 

این مقام مسئول، اظهار داشت: توسعه کشاورزی زمینه سرمایه گذاری در بخش های صنایع تبدیلی نیز در منطقه ایجاد خواهد کرد که با ایجاد این زیرساخت ها زمینه اشتغال بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد.

 

وی، تاکید کرد: در خصوص واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین نیز اقدام ها موثری انجام شد و 66 شرکت تعاونی در این واگذاری ها ثبت نامه کرده اند که مراحل واگذاری 57 تعاونی فراهم شده و اهالی منطقه مشارکت بسیار خوبی در این زمینه داشته اند.

 

عزیزی، یادآور شد: ایجاد زیرساخت آبیاری نوین موجب افزایش میزان محصولات و کیفیت بهره برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین را برای کشاورزان فراهم خواهد کرد و در این زمینه نیز برنامه ریزی بسیار خوبی شده است.

 

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل، عنوان کرد: با بهره برداری اراضی بیش از 4 میلیون تن به محصولات کشاورزی و بیش از 2 میلیون تن به محصولات گلخانه ای استان اردبیل افزوده خواهد شد.

 

وی، خاطر نشان کرد: طبق توافق های انجام شده بین ایران و جمهوری آذربایجان پیگیری های مستمری برای ایجاد بندر خشک در منطقه هستیم تا بتوانیم زمینه های صادرات بیشتر به ویژه در زمینه کشاورزی را فراهم کنیم.

 

عزیزی، افزود: ایجاد بندر خشک و اتصال راه آهن کشور به جمهوری آذربایجان زمینه بسیار مناسب صادرات را برای استان اردبیل فراهم خواهد کرد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت خبرگزاری شبستان جنوب کرمان غنی سازی اوقات فراغت برنامه های دهه کرامت اراضی پایاب سد خداآفرین احداث بندر خشک ایران و جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده سپاه ناحیه بسیج سپیدان گفت: این طرح در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با همکاری بسیج سازندگی ناحیه سپاه سپیدان و مشارکت مردم روستای اسفیان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب اجرا شده است.

سرهنگ دوم پاسدار روح الله شکوهی افزود: این طرح به طول هزار و ۳۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر یکصد و ۵۰ میلیون تومان با مشارکت مردم روستا و با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهدای سپاه ناحیه سپیدان ساخته شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح حدود ۹۸ باغدار و بیش از صد هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های زیر مجموعه این جدول از آن بهره مند می‌شوند.

سرداربوعلی فرمانده سپاه فجراستان فارس در حاشیه بهره برداری از این طرح ضمن تقدیر و تشکر از گروه‌های جهادی گفت: این کار حاصل مشارکت اهالی منطقه و روحیه بالای جهادی در مدیریت است.

روستای اسفیان در فاصله ۵۹ کیلومتری شهرستان سپیدان قرار دارد و سیب، گردو و انگور از مهم ترین محصولات این روستا است.

دیگر خبرها

  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم