Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:58:40 GMT

چین از تلفن گردشگران جاسوسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۶۹۴۶

چین از تلفن گردشگران جاسوسی می‌کند

به دنبال تشدید نظارت بر منطقه سین‌کیانگ، پلیس مرزی چین به صورت مخفیانه نرم‌افزارهای جاسوسی روی گوشی‌های بازدیدکنندگان نصب و اطلاعات شخصی آنها را دانلود می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی فاش کرد، دولت چین آزادی‌ مسلمانان در سین‌کیانگ، واقع در غرب چین را به شدت محدود کرده، دوربین‌های شناسایی چهره در خیابان‌ها و مساجد آنجا نصب کرده و ساکنان را مجبور کرده است تا نرم‌افزاری را دانلود کنند که تلفن‌های همراه آنها را جستجو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تحقیقات گاردین و شرکای بین‌المللی آن نشان می‌دهد، زمانی که بازدیدکنندگانی قصد ورود به این منطقه از طریق قرقیزستان را داشته باشد، هدف قرار می‌گیرند. گارد مرزی چین تلفن‌های آنها را می‌گیرد و مخفیانه برنامه‌ای را برای استخراج ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌ها و همچنین اطلاعات مربوط به خود دستگاه را نصب می‌کند.

 گردشگران می‌گویند، مقام‌ها از قبل به آنها هشدار ندادند یا نگفتند که این نرم‌افزار به دنبال چه می‌گردد یا اینکه اطلاعات آنها قرار است برداشته شود. این بدافزار همچنین تحرک و جابجایی گردشگران را هم رصد می‌کند.

این تحقیقات با همراهی زوددویچه تسایتونگ و نیویورک تایمز فاش کرد، افرادی که از گذرگاه مرزی ایرکشتام اقدام به ورود می‌کنند تلفن‌هایشان از سوی گارد مرزی چین بازرسی می‌شود. ادین اومانوویچ، از گروه حریم خصوصی بین‌المللی تاکید کرد: این یافته‌ها به شدت نگران‌کننده است، خصوصا در کشوری که دانلود یک برنامه اشتباه با مطلب خبری می‌تواند به ورود شما به کمپ‌های بازداشت بینجامد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سین کیانگ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ مردم و دانش آموزان با گذران یک روز خوش آب و هوا در دل جنگل منحصربه فرد فندقلو، اوقات آرامبخش و خاطره انگیزی را سپری کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • موبایل‌واره چیست و چگونه از آن برای تقلب در کنکور استفاده می‌کنند؟
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور