Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@19:14:44 GMT

بانوان ۳۰ درصد خیرین سلامت کشور را تشکیل می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۸۹۲۹

بانوان ۳۰ درصد خیرین سلامت کشور را تشکیل می‌دهند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین همایش بانوان خیر سلامت استان ظهر امروز‌ چهارشنبه، 12 تیرماه با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این همایش بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر به‌عنوان یاوران سلامت جامعه در ۳۰۰ نقطه کشور عضو مجمع خیرین سلامت هستند که حدود ۳۰ درصد اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ۵۰ مجمع خیری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد، افزود: فعالیت این مجمع نقش تأثیرگذاری در بهبود شاخص‌های بهداشت و درمان کشور دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خیران سلامت سال گذشته مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد کردند؛ ساخت بیمارستان تخصصی خیری در تبریز با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیز از مهم‌ترین طرح‌های این مجمع در سال‌ جاری محسوب می‌شود.
وی افزود: این مجمع علاوه بر ساخت و تجهیز بیمارستان در سطح کشور و به‌خصوص نقاط محروم، در زمینه‌های دیگر نظیر پژوهش و پیشگیری از بیماری‌ها نیز اقداماتی را در اولویت کاری خود دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان گام‌های اثربخشی در حوزه بهداشت و درمان برداشت، عنوان کرد: کمک‌های خیران در حوزه سلامت، باقیات و صالحات است؛ چراکه بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کمک مستقیم به بیماران نیازمند است.

پیشرفت در حوزه سلامت، حرکتی شتابان دارد
سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش اظهار کرد: موفقیت نظام سلامت در سیستان و بلوچستان در زمینه كاهش شاخص‌های ابتلا‌ به بیماری‌ها و افزایش كمّی و ارتقای كیفی زیرساخت‌های ارائه خدمات، ثمره گام‌های استوار مسئولان انقلاب در 40 سال گذشته است.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب، پزشکان مورد نیاز خود را از هندوستان و فیلیپین و سایر نقاط تأمین می‌کردیم اما امروز، سه دانشگاه علوم پزشکی در استان وجود دارد که هر ساله تعداد فراوانی پزشک و متخصص تربیت می‌کند.
هاشمی‌شهری بیان کرد: به بركت نظام جمهوری اسلامی علاوه بر توسعه زیر‌ساخت‌های بهداشتی، در بخش درمان نیز شاهد توفیقات قابل توجهی هستیم كه از آن جمله می‌توان به بخش‌های تخصصی درمان ناباروری، وجود بخش‌های جراحی قلب، پیوند كلیه، پیوند قرنیه، تعویض مفاصل، راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشكی الزهراء‌(س) زاهدان كه قابل رقابت با مراكز چشم پزشكی پیشرفته دنیاست و پیشرفته‌ترین میكروسكوپ‌ها و ماهرترین اعضای هیئت علمی را دارد، اشاره كرد.
این مقام مسئول به فعالیت مؤثر خیّران حوزه سلامت در استان اشاره کرد و افزود: خیران سلامت در سیستان و بلوچستان اقدامات ارزنده‌ای نظیر کمک به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی سل زابل، ساخت مرکز جامع سلامت روستایی، معرفی ۳۸ نفر برای کاشت حلزون شنوایی، ارائه خدمات تخصصی رایگان دندانپزشکی و نیز ویزیت رایگان انجام داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا خبرگزاری قرآن خیرین سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران