Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@08:07:00 GMT

پوشش جالب برای بسته بندی موادغذایی!(+تصاویر)

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۰۶۶۱

پوشش جالب برای بسته بندی موادغذایی!(+تصاویر)

عصرایران- براساس گزارشی که صندوق جهانی طبیعت منتشر کرده؛ تولید سالانه پلاستیک بالغ بر 396 میلیون تن است که سهم هر انسان در کره زمین از این میزان بالغ با 53 کیلوگرم ارزیابی می شود و این آمار همچنان سیر افزایشی دارد. جالب آنکه 75 درصد از کل تولیدات پلاستیکی در نهایت راهی سطل زباله می شوند!

خیلی از چیزهای ساده ای در اطراف ما وجود دارند که اصلا تصور آنرا نمی کنیم چه دردسرهایی برای کره زمین و محیط زیست ایجاد می کنند؛ مثلا کیسه فریزر! یا سلفون هایی که روی مواد غذایی قرار می دهیم و با کمترین نگرانی آنها را در سطل زباله می اندازیم! می توانند از 450 سال تا ابد، طبیعت را درگیر خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بازهم فراموش نکنیم در هر دقیقه، یک میلیون بطری پلاستیکی آب در سطح جهان به فروش می رسد.

تا کنون نوآوری ها و خلاقیت های مختلفی در راستای کاهش مصرف پلاستیک بویژه درمنازل ارائه شده که متاسفانه هنوز هم بصورت کاربردی و عمومی  مورد اقبال قرار نگرفته است اما یک مخترع جوان فرانسوی پوشش 100 درصد ارگانیکی را ارائه کرده است که برای بسته بندی و نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند مصرف پلاستیک در منازل به شکل کیسه فریزر و سلفون را به میزان زیادی کاهش دهد.

این پوشش که شبیه کاغذ طرح دار به نظر می رسد از پنبه طبیعی که با رزین(کاج) پوشانده شده، موم زنبورعسل و روغن آفتاب گردان تولید شده است. کلمنس مورل مخترع 30 ساله فرانسوی در سوم دسامبر سال 2018 بطور رسمی پوشش مذکور برای بسته بندی مواد غذایی را معرفی کرد و آنرا برای نگهداری مواد غذایی مانند انواع میوه، سبزیجات، سالاد، پاستا، پنیر، نان و ... مناسب می داند. نکته جالب قابلیت شستشوی این پوشش است که می توان آنرا تا 250 بار استفاده با آب گرم و صابون شتسشو داد.

این پوشش ویژه به علت استفاده از مواد طبیعی فاقد هرگونه مواد سمی است و هیچگونه زباله پایداری نیز تولید نمی کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلاستیک کیسه فریزر اختراع عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان