Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:44:38 GMT

عزم ملی برای اتمام پروژه تالار مرکزی سنندج

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۳۴۷۶

عزم ملی برای اتمام پروژه تالار مرکزی سنندج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک عزم ملی برای پروژه تالار مرکزی سنندج وجود دارد تا سریع‌تر به مرحله پایانی برسد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی که برای شرکت در آئین اختتامیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد به شهر سنندج سفر کرده است، امروز بعدازظهر در بازدید از روند احداث پروژه تالار مرکزی سنندج اظهار کرد: سال ۹۷ با حمایت‌های استاندار کردستان و مرکز، سال خوبی برای پروژه تالار مرکزی سنندج بود و ابن پروژه شتاب خوبی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط کشور از لحاظ منابع اعتباری و پروژه‌های عمرانی به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها شرایط سخت‌تر شده است اما پروژه تالار مرکزی سنندج از پروژه‌های قابل توجه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است چون استان کردستان پایگاه فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: این تالار می‌تواند بسیار می‌تواند به جهش برنامه‌ها و فرصت سازی برای اهالی فرهنگ و هنر استان و منطقه و حتی فضای ملی ما کمک کند.

صالحی عنوان کرد: یک عزم ملی برای این تالار وجود دارد که سریع‌تر به مرحله پایانی برسد و استاندار هم پیگیری بسیار خوبی را برای تسریع این پروژه داشتند و ما هم تمام همت خود را بکار برده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده اتفاقات خوبی برای تأمین اعتبار این پروژه بیفتد و در فرصت زمانی نزدیک به زمان مشخص شده این تالار به نتیجه برسد. مهندسان به خوبی فعالیت می‌کنند و امیدواریم دوستان ما هم همت خود را مضاعف کنند و ما هم در مرکز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

استاندار کردستان هم در ادامه خطاب به عوامل اجرایی پروژه گفت: سه ماه فصل کاری برای پروژه‌های عمرانی هست که باید در این سه ماه همت خود را مضاعف کنید.

علی فوضی، سرپرست ناظر پروژه هم اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد بوده اما در سال گذشته حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ۳۰ نفر در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.

کنگره بین المللی مشاهیر کرد با هدف تجلیل از ۳۰ نفر نام آور و مشاهیر کرد روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه در شهر سنندج برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه کنگره مشاهیر کرد امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد. این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمان‌های داخلی و خارجی و حضور پر شور مردم کردستان برگزار شد. کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد برای اولین بار، طی دور روز و با هدف تجلیل و شناساندن مفاخر کرد در سراسر دنیا برگزار شد.

هنرمند نام آوازه کُرد نیز گفت: کنگره مشاهیر کُرد، پیام آشتی، صلح، فرهنگ و هنر کُردها را منتقل می‌کند که این جای بسی افتخار است.

به گزارش ایسنا، قطب الدین صادقی روز چهارشنبه (۱۲ تیر) در آئین افتتاح پارک مشاهیر کُرد در آبیدر سنندج اظهار کرد: فرهنگ شامل سه مقوله مفهوم، تصویر و احساس مشترک است و تا این سه عنصر با همدیگر همراه نشوند، فرهنگی بوجود نمی‌آید.

وی افزود: کاک هادی ضیاءالدینی که مجسمه این مشاهیر کُرد را ساخته است با زحمت و تلاش شبانه روزی تصویر مشترکی را در راستای ماندگاری فرهنگ کُردها ایجاد کرده است. این مشاهیر مایه افتخار کُردها هستند و باید حتماً شناسانده شوند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد اشاره و تصریح کرد: به اعتقاد من، این کنگره توانسته نشان دهد که تعریف دولت از فرهنگ تغییر کرده است و فقط مرکز کشور مورد توجه نیست و به فرهنگ و تاریخ قومیت‌ها نیز توجه می‌شود که این بسیار با ارزش است.

صادقی، القای حس خودباوری و اعتماد به نفس را از دیگر نکات مثبت کنگره مشاهیر کُرد دانست و اضافه کرد: همچنین بسیار ارزشمند است که مردم ما گذشته خود را بشناسند و بدانند که چه مفاخر و بزرگانی را داشته‌اند.

وی گفت: این مشاهیر، الگوها و شخصیت‌های سمبلیکی برای مردم ما می‌شوند و نسل جوان و آینده کشورمان می‌توانند از آنها الگو بگیرند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره بین المللی مشاهیر کرد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تالار سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت