Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   مهلت دریافت کارت شرکت در کنکور سراسری ۹۸ برای ۳ گروه آزمایشی تمدید شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان گروه هنر تا ساعت ۱۱ صبح فردا پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه، داوطلبان گروه علوم تجربی تا ساعت ۱۸ فردا پنج شنبه ۱۳ تیرماه و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی تا ساعت ۱۱ صبح جمعه ۱۴ تیرماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه تهران نیروی امریه جذب می‌کند
دانشکده علوم مهندسی دانشگاه تهران از بین فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های برتر در رشته‌های فنی و فیزیک، برای خدمت در آزمایشگاه فیزیک پایه ۱، سرباز امریه جذب می‌کند.

تقویم زمانی فراخوان جذب هیئت علمی مرداد ۹۸ اعلام شد
براساس جدول زمانی فراخوان جذب هیأت علمی مرداد ماه ۹۸، ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری از ۲۶ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۶ مهر ۹۸ ادامه خواهد داشت. اعلام نیاز دانشگاه‌ها به هیئت علمی از ۱۹ مردادماه ۹۸ آغاز شده و تا ۴ شهریورماه ۹۸ ادامه خواهد داشت در این مدت دانشگاه‌ها فرصت دارند تا اعضای هیئت‌علمی مورد نیاز خود در سال جدید را اعلام کنند.

زمان گذراندن دوره آموزش نظامی اعضای هیئت علمی مشخص شد
مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای زمان گذراندن دوره آموزش نظامی اعضای هیئت علمی، مشمول قانون نحوه تامین هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور در سال ۹۸-۱۳۹۷ را اعلام کرد.

دانشگاه تهران در ۲۷ موضوع علمی جزو برترین‌های جهان شناخته شد
در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط نظام رتبه‌بندی شانگ‌های صورت می‌گیرد، دانشگاه تهران در ۲۷ مورد از ۵۴ موضوع در رده دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه صنعتی شریف تغییر کرد
با توجه به تاخیر پیش آمده در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور به طور غیررسمی اعلام نمود که امکان ارایه نتایج و اسامی پذیرفته شدگان را تا آخر شهریورماه ندارد؛ لذا امسال امکان شروع ترم اول از بیست و سوم شهریور وجود ندارد و به ناچار کلاس‌های تمام مقاطع تحصیلی از سی‌ام شهریور آغاز خواهد شد.

با هماهنگی معاونین محترم آموزشی دانشکده‌ها قرار است در دو روز اول ایام امتحانات، تعداد محدودی از دروس به خصوص دروس عمومی یا دروس خاص (مانند دروس عملی، نقشه کشی و کارگاه‌ها) و تحصیلات تکمیلی امتحان داشته باشند به طوری که دانشجویان بتوانند آن روز‌ها را نیز برای مطالعه استفاده کنند.

اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل راه‌اندازی شد
با توجه به اهمیت بین‌ المللی‌ سازی دانشگاه‌های سطح یک کشور در سیاست‌ها و برنامه‌ ریزی‌های کلان ملی و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های اعضا در حوزه‌های مرتبط با مراودات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که با دانشگاه‌های خارج از کشور صورت می‌گیرد، با انعقاد تفاهم‌نامه ای، اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل، بین دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز تشکیل و راه‌اندازی شد.

ثبت‌نام ترم تابستانی دانشگاه علوم پزشکی مجازی آغاز شد
دانشگاه علوم پزشکی مجازی در راستای مجازی سازی دوره‌ها و رشته‌های حوزه آموزش علوم پزشکی با همکاری اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ترم تابستانی برگزار می‌کند. علاقمندان می‌توانند از ۱۲ تا ۲۵ تیر ۱۳۹۸ جهت ثبت نام اقدام کرده و به سایت اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مجازی مراجعه کنند.

راه‌اندازی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دستور کار قرار گرفت
امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت موجود آزمایشگاه‌های آموزشی دانشگاه، هدف از راه اندازی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی دانشگاه را استفاده بهینه از ظرفیت گروه‌های آموزشی دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزشی به ویژه آموزش‌های عملی و مهارتی به دانشجویان در همه مقاطع برشمرد.

ایجاد بانک ذخیره سوال و دفترچه‌سازی اتوماتیک در دستور کار مرکز سنجش پزشکی قرار گرفت
آبتین حیدر زاده، سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تأثیر مستقیم کیفیت طراحی سوالات آزمون بر ارتقاء کیفیت آزمون و تشخیص عملکرد داوطلبان شرکت‌کننده در آن، گفت: ایجاد بانکی برای ذخیره سوال، ویرایش سوالات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دفترچه‌سازی اتوماتیک در مرکز سنجش آموزش پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارت کنکور سراسری 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز پنج شنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. 

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری