Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:09:58 GMT

بهره برداری از 74 طرح فنی در صدا و سیمای مرکز اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۶۴۸۰

بهره برداری از 74 طرح فنی در صدا و سیمای مرکز اردبیل

با حضور معاون توسعه فناوری رسانه ملی 74 طرح فنی با 16 میلیارد تومان هزینه در صدا و سیمای مرکز اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، عصر امروز طی مراسمی با حضور رضا علیدادی معاون توسعه فناوری رسانه ملی 74 طرح فنی با 16 میلیارد تومان هزینه در صدا و سیمای مرکز اردبیل به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح ها شامل هفتاد فرستنده دیجیتال روستایی، اتاق ماشین رادیو، فرستنده پرقدرت اف ام شهرستان مشکین شهر، اتاق کنترل رادیو و سیستم آنتن دکل 92 متری بود.در راستای تغییر تکنولوژی از سیستم موجود به Audio Over IP، اتاق کنترل و ماشین رادیو، برای نخستین بار توسط کارشناسان فنی مرکز اردبیل  در سازمان صدا و سیما طراحی اجرا و افتتاح شده است.  با بهره برداری از این بسترعلاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها امکان تولید و پخش زنده برنامه از همه استودیو ها  فراهم شد.

علی ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: با افتتاح این هفتاد فرستنده  از 180 ایستگاه تلویزیونی استان 130 ایستگاه دیجیتالی شدند و اگر اعتبار لازم تامین شود تا پایان سال همه ایستگاه ها دیجیتالی و پوشش دیجیتال بسته های اول و دوم به حدود 100 درصد خواهد رسید.   وی از سیمای استانی اردبیل به عنوان دومین سیمای پرمخاطب در بین شبکه های استانی خبر داد و گفت: از نظر میزان مخاطب و اعتماد عمومی رادیو و خبر اردبیل هم در جایگاه مطلوبی هستند.   علیدادی معاون توسعه فناوری رسانه ملی هم توسعه پوشش دیجیتال را مهمترین اولویت معاونت توسعه فناوری صدا و سیما برشمرد و با اشاره به مشکلات اعتبارات سازمان گفت: سازمان صدا و سیما آماده است در صورت همکاری استانداری اردبیل همه ایستگاه های آنالوگ استان را به دیجیتال تبدیل کند و پوشش دیجیتال استان را تا یک سال دیگر به حدود 100 درصد برساند.   بهنامجو استاندار اردبیل هم با توجه به اهمیت صدا و سیما در پیشبرد اهداف توسعه استان اعلام آمادگی کرد تفاهم نامه همکاری برای دیجیتالی کردن ایستگاه های تلویزیونی امضا کند.   توسعه پوشش دیجیتال اولویت اول معاونت توسعه فناوری رسانه ملی   معاون توسعه فناوری رسانه ملی گفت: توسعه پوشش دیجیتال اولویت اصلی معاونت توسعه فناوری رسانه ملی است.   علیدادی که در اختتامیه بیست و چهارمین گردهمایی معاونین فنی مراکز استانی صدا و سیما و مدیران ارشد توسعه فناوری رسانه ملی در سرعین اردبیل سخن می گفت افزود: حق همه مردم است که برنامه های رسانه ملی را با کیفیت مطلوب دریافت کنند.   وی با اشاره به اینکه تا کنون سه هزار ایستگاه فرستنده دیجیتال در کشور نصب و راه اندازی شده است گفت: هم اکنون پوشش دیجیتال در کشور حدود 98 درصد است که تلاش می کنیم این عدد را به حدود صد درصد برسانیم. علیدادی تصریح کرد: برای این منظور باید چهار هزار ایستگاه  راه اندازی شود که حدود چهارصد میلیارد تومان نیاز دارد.   معاون توسعه فناوری رسانه ملی همچنین تامین تجهیزات فنی و سیگنال رسانی را در شرایط تحریم سخت دانست و گفت: خوشبختانه با تکیه یر نوآوری نخبگان فنی و تلاش های شبانه روزی توانسته ایم شرایط تحریم را به فرصت تبدیل و بسیاری از این تجهیزات را بومی سازی کنیم.   وی به سیل های اوایل سال در چند استان کشور اشاره کرد و خلاقیت متخصصان فنی سازمان صدا و سیما را در شرایط حادثه و بحرانی بسیار ستودنی خواند و گفت: در این حادثه تجربیات گران بهایی آموختیم و تلاش میکنیم در گردهمایی معاونان فنی مراکز این تجربیات را در اختیار همه ارکان فنی سازمان فرار دهیم و به عنوان پدافند غیر عامل از آن بهره ببریم.   ملا احمدی مدیرکل مرکز صدا و سیمای اردبیل هم پاسخگویی به مطالبات مردم را اولویت رسانه ملی و استانی برشمرد و گفت: مردم علاقمند هستند در رسانه متعلق به خود دیده و مشکلاتشان مطرح شود.   وی پوشش رویدادها از مناطق مختلف استان به ویژه بصورت زنده بسیار مخاطب پسند و موجب ایجاد وحدت و همگرایی بسیار دانست و بر توسعه تجهیزات پخش زنده و همچنین در استانها تاکید کرد.    در پایان این همایش از معاونان فنی مراکز سیل زده به دلیل تلاش در سیگنال رسانی در شرایط سخت و بحرانی و  از معاونان فنی برتر مراکز و همچنین از دکتر ملااحمدی مدیرکل مرکز اردبیل تجلیل بعمل آمد.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای