Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@06:57:00 GMT

اعزام تيم 18 نفره پزشکان به سردشت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۶۸۱۲

اعزام تيم 18 نفره پزشکان به سردشت

خبرگزاری آریا- مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید از اعزام تیم 18 نفره پزشکان متخصص به سردشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از «ایثار»، محمدرضا صدیقی مقدم با اشاره به بمباران شیمیایی شهر سردشت در تیر 1366 گفت: تیم پزشکی 18 نفره‌ای از طرف اداره مصدومین شیمیایی و مرکز تحقیقات دانشگاه شاهد متشکل از پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف مرتبط با مصدومیت‌های شیمیایی به سردشت اعزام شدند و در 2 روز 150 تا 200 جانباز شیمیایی این شهرستان را در زمینه‌های تخصصی داخلی، چشم، پوست، ریه و روان‌پزشکی، ویزیت و معاینه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از چند سال پیش کلینیک شیمیایی سردشت راه‌اندازی شده است و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه شاهد اقدامات لازم را برای درمان و پایش و کنترل سلامت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه هرسال در یک یا 2 نوبت تیمی از طرف بنیاد برای معاینه و کنترل یا درمان عوارض جانبازان شیمیایی به سردشت اعزام می‌شود، افزود: تیم پزشکی که عازم سردشت شده شامل متخصصان مختلف از جمله چشم، ریه، گوش، پوست، داخلی، روانشناس، فیزیولوژی، ایمونولوژی و جراحی مغز و اعصاب است و جانبازانی که به دلیل پیشرفت یا پیدا شدن عوارض جدید شیمیایی نیاز به درمان‌های خاص دارند و نیز جانبازانی که توسط استان معرفی می‌شوند روز‌های پنج‌شنبه و جمعه با حضور این تیم معاینه می‌شوند.
صدیقی مقدم ادامه داد: مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای بررسی مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی این جانبازان در تیم یاد شده حضور دارد. پس از ویزیت و معاینه، جانبازانی که خدمات درمانی موجود در کلینیک برایشان کافی نیست به مراکز درمانی دیگر مناطق و تهران اعزام می‌شوند تا فرآیند درمانی آن‌ها کامل شود.
مدیر کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل و نگهداری پرونده الکترونیکی درمان جانبازان گفت: علاوه بر معاینات، پرونده بالینی تشکیل و به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم برای دیگر پزشکان معالج ارسال شود. از سوی دیگر سیستمی در حال راه‌اندازی است تا جانبازان در صورت نیاز به درمان در شهری مثل تهران بدون مشکل بتوانند به مرکز و پزشک مربوطه مراجعه کنند و پس از طی مراحل درمانی به شهر خود بازگردند.
وی در پایان گفت: در چند سال اخیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ساختار تخصصی این کلینیک تقویت شده است به نحوی که کلینیک مذکور در حال حاضر در 9 تخصص پزشکی ارائه خدمت می‌کند. از طرف دیگر با همکاری دانشگاه شاهد طرح پایش سلامت تخصصی در شهرستان سردشت اجرا شد و تمام مصدومین شیمیایی سردشت تحت پوشش مراقبت‌های ویژه فعالانه قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعزام پزشکان سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟

زی‌سان: شماری از پزشکان و رسانه‌ها در ایران، روز جمعه هفتم اردیبهشت، خبر دادند که سمیرا آل‌سعیدی، فوق‌تخصص روماتولوژی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون بیمارستان امیراعلم تهران، دست به خودکشی زد و جان باخت. امری که نشان می‌دهد موج خودکشی پزشکان، دستیارپزشکان و پرستاران همچنان ادامه دارد.

به گزارش زی‌سان؛ مهدی عبوس، پزشک و فعال صنعت داروی ایران، در شبکه اکس نوشت: «دکتر سمیرا آل‌سعیدی، فوق‌تخصص روماتولوژی از میان ما رفت. ایشان روز قبل، برنامه دارویی خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده و آنها موضوع را جدی نگرفته و سر‌به‌سر ایشان هم می‌گذارند. مرحومه به گواهی همکاران، خوش‌اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده و از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است... پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند.»

پس از انتشار این خبر، احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی تهران، بدون اشاره به مرگ خودخواسته سمیرا آل‌سعیدی، در پیامی نوشت: «خبر اندوه‌بار درگذشت دکتر سمیرا آل‌سعیدی، دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موجب تاثر و تالم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل‌سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به‌جای گذاشت.»

همچنین وب‌سایت خبرآنلاین در گزارشی درباره خودکشی دکتر آل‌سعیدی نوشت: «سال‌هاست نظام بهداشت و سلامت با مساله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است؛ موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.»

پیش از این نیز، بیستم فروردین سال جاری، دادستان عمومی و انقلاب شهر دلفان لرستان تایید کرده بود علت جان باختن پرستو بخشی، پزشک متخصص قلب و عروق بیمارستان ابن‌سینا در این شهرستان، خودکشی به‌دلیل مصرف دارو بوده است.

اسفندماه گذشته، وحید شریعت، رییس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، درباره بالا رفتن آمار خودکشی هشدار داد و تاکید کرد که میزان خودکشی به‌طور خاص در میان قشر پزشک و کادر درمان بیش از جمعیت عموم مردم است.

او با بیان اینکه آمار بالای خودکشی پزشک‌ها و دستیارپزشکان، با توجه به مواردی که رسانه‌ای شده‌اند، قابل انکار نیست، افزود که نتایج یک پژوهش آماری در گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد دستیاران پزشکی به خودکشی فکر می‌کنند. او اصلی‌ترین دلیل موج ادامه‌دار خودکشی میان کادر درمان را «ناامیدی از آینده» دانست.

به گفته شریعت، بسیاری از پزشکان بعد از سال‌ها تحصیل و سختی‌های فراوان، آینده روشنی را پیش روی خود نمی‌بینند و علاوه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، با «هجمه‌ها و تصمیمات عجیب‌وغریب و غیرکارشناسی» مواجه می‌شوند. اقداماتی مانند «افزایش غیرکارشناسی و دو برابری ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی» هم ناامیدی بیشتر این قشر را به‌دنبال دارد.

بهمن‌ماه گذشته، نیما شهریارپور، متخصص طب اورژانس، از افزایش ۵ برابری آمار خودکشی پزشکان در کشور خبر داد. به گفته این پزشک، انجمن روان‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی اخیرا کارگروهی تشکیل داده است تا سلامت روان دستیار پزشکان روان‌پزشکی را بررسی کند. براساس گزارش این کارگروه، آمار خودکشی در جامعه پزشکی ۳.۱ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

همچنین براساس آخرین آماری که سازمان نظام روان‌شناسی ایران منتشر کرده است، حدود یک‌سوم افراد جامعه ایران دچار اختلال روان‌شناختی‌اند. همزمان حمید پیروی، نایب‌رییس انجمن پیشگیری از خودکشی ایران، نیز به تجارت‌نیوز گفته است که اختلال روان‌شناختی ایرانی‌ها بیش از ۲ برابر میانگین جهانی است.

tags # خودکشی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان