Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

هادی بشری دادستان رودبار با اعلام این خبر بیان داشت: بر اساس گزارش رسیده، شخصی به عنوان تامین کننده و نگهدارنده دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال با همکاری مدیران یک شرکت در شهر لوشان، اقدام به بهره برداری از سخت افزار و استخراج ارز دیجیتال می کردند.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق عامه و با دستور قضایی، برق شرکت مذکور قطع و سخت افزار استخراج ارز دیجیتال به تعداد ۵۰۰ دستگاه به ارزش چهار میلیارد تومان توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بشری، برای این اشخاص به اتهام سوء استفاده از انشعاب برق و نگهداری کالای قاچاق، پرونده قضایی تشکیل شد.

شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

پیش از این علی بخشی رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفته بود که فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به ضرر صنعت برق کشورمان است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز دیجیتال گیلان بیت کوین ماینر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان سوخت و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران انتظامی شهرستان‌های حوزه استحفاظی در ۴۸ ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای چندین عملیات پلیسی در حوزه استحفاظی یک دستگاه کامیون نفتکش و ۳۴ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت را توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی جمعاً ۷۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه ۱۸ متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش این محموله‌های قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: سوخت‌های مکشوفه به شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6100673

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۲۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در تاکسی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در جنوب شهرستان ری
  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج