Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@22:26:32 GMT

کلینیک کسب و کار، کلید طلایی حرفه ای شدن

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۲۴۸۱

کلینیک کسب و کار، کلید طلایی حرفه ای شدن

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با پیشرفت هایی که امروزه در زمینه علم بوجود آمده فارغ التحصیلانی در کسب و کار موفق هستند که در جهت این جریان شنا کنند و در این بین افراد دارای حرفه حرف اول را خواهند زد. برخی از افراد نحوه بدست آوردن این حرفه را نمی دانند یا بعضا برای آن تلاشی بی نتیجه می کنند.

دانشگاه ها نقش پررنگی در این زمینه ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فرد به عنوان دانشجو به دنبال دانشگاهی می گردد که بتواند در آنجا علاوه بر علم آموزی از تجارب افراد حرفه‌ای در زمینه کسب و کار استفاده کند. این اتفاق هم برای دانشگاه و هم برای دانشجو به عنوان برگ برنده ای بحساب می آید.

کلینیک های کسب و کار دانشگاه یک کاتالوگ پر از مزایای مختلف رابرای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که به دنبال ارتقاء رزومه کاری خود هستند ارائه می دهند.

کلینیک کسب و کار چیست؟

این تسهیلات اغلب توسط کارکنان دانشگاه‌های کسب و کار یا مدرسه حقوق مدیریت می‌شود و دانشجویان را قادر می‌سازد تا ایده‌های خود را به ساختار تجارتی تبدیل کنند. این نوع کلینیک ها در این راستای ارائه مشاوره ارزشمند و دانش گام به گام با بهره گیری از استعدادهای کارآفرینی،سرمایه گذاری می‌کنند.

این کلینیک‌های دانشگاهی نه تنها باعث به وجود آمدن مراکز کارآفرینی دانشجویی می‌شود بلکه باعث بوجود آمدن کسب و کارهای کوچک محلی، سرمایه گذاری اجتماعی، بازرگانان مجرب و استارت آپ‌های با خدمات حرفه‌ای خواهد شد.

مزیت بیرونی

U2B به تازگی از دید بنگاه‌های کوچک و متوسط، گزارش هایی در مورد اختراعات و پروژه‌های نوین که دانشگاه ها در تولید آن همکاری داشته اند را منتشر کرده است.

یک کسب و کار برای شروع باید کلینیکی را که برای نیازهای آن ها مناسب است شناسایی کند و سپس برنامه کاربردی خود را به دانشگاه مربوطه ارسال کند. بسته به دانشگاه، آنها می توانند با تکمیل فرم آنلاین و یا با صحبت مستقیم با یک اپراتور از کلینیک، این کار را انجام دهند.

بنابراین کسب و کارهای بیرون از دانشگاه از مزیت وجود چنین کلینیک هایی بهره مند می شوند که می تواند برای دانشجویان این دانشگاه ها نیز مثمر ثمر باشد.

گزارش U2B توضیح می دهد که اگر یک کسب و کار به تجربیات کلینیک احتیاج داشته باشد (با تصمیم دانشگاه) تیمی از دانشجویان به عنوان مشاور به آن شرکت اختصاص خواهد یافت.

این تیم در طول نشست ها، بازدید از محل کسب و کار و همچنین انجام تحقیقات اولیه و ثانویه از طرف مشتری به طور مستقیم با کلینیک ارتباط برقرار می کند. دانشجویان بعد از اینکار توصیه هایی را در قالب یک گزارش به مشتری ارائه می‌دهند.

مزیت های بیرونی

دانشجویان کسب و کار دانشگاه این شانس را خواهند داشت تا از طریق ارتباطات کلینیک کسب و کار به مشاوران شرکت تبدیل شوند که برای آن ها مزایای حرفه‌ای فراوانی خواهد داشت.

بنابراین بجای جستجو برای پیدا کردن محل کار و کارآموزی در خارج از دانشگاه می‌توانند از کسب و کارهایی که به طور مستقیم به دانشگاه می‌آیند بهره ببرند و از دیدگاه‌های تازه و زوایای کسب و کار بیرون استفاده کنند.

دانشجویان با دانش‌هایی که از کلینیک‌های کسب و کار به دست می‌آورند؛ در مواجهه با چالش‌های کسب و کار در دنیای واقعی و برخورد با آنها موفق‌تر عمل خواهند کرد.

نتیجه گیری

شاید وجود همین کلینیک های کسب و کار برای دانشجویان فرصتی باشد تا بعد از فارغ التحصیلی به یک کار تمام وقت دست پیدا کنند. دانشجو با استفاده از افزودن ارتباطات و تجربیات بدست آورده در کلینیک کسب و کار به شبکه حرفه‌ای خود می توانند به بنگاه های کوچک و متوسط محلی تبدیل شوند. این افراد به همه کارگاه‌های آموزشی و تمام رویدادهای دانشگاه دسترسی خواهند داشت.

وجود کلینیک علاوه بر دانشگاه برای کسب و کارها نیز مفید است تا از تجربیات و از مشاوران این بخش‌ها استفاده کنند.

دانشگاه های هوشمند با ارائه چنین طرحی می توانند دانشجویان زیادی را به خود جذب کنند و از طرف دیگر به آن ها این اطمینان را بدهند که به عنوان فرد حرفه ای فارغ‌التحصیل می‌شوند. تربیت جامعه ای حرفه ای برای یک کشور مزایای بسیاری را خواهد داشت.

با این کلینیک ها حتی دوره کارآموزی دانشجو هم در داخل دانشگاه برگزار می شود که همین امر یک پیروزی برای دانشجویان، بنگاه‌های کسب و کار کوچک و همچنین برای کلینیک کسب و کار دانشگاه است.

انتهای پیام/

178 / 159 کلینیک کسب و کار دانشگاه دانشجو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کلینیک کسب و کار دانشگاه دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟