Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانال رسمی دادسرای ارشاد تهران در پیام‌رسان‌های داخلی و اینستاگرام برای دریافت گزارش‌های مردمی هنجارشکنی، راه‌اندازی شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرپرست دادسرای ارشاد از شهروندان دلسوز و اخلاق‌مدار تهرانی خواسته است که در راستای مقابله با برخی تلاش‌ها برای ضربه به بنیان خانواده ایرانی، با مشاهده هرگونه کشف حجاب یا اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا، انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم، به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام‌رسان‌های بله، سروش، ایتا و... ارسال کنند.

لازم به ذکر است مستندات لازم برای گزارش کشف حجاب و اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، شامل فیلم و یا تصاویری از خودروست که سرنشین خاطی و پلاک در آن مشخص باشد. برای گزارش اماکن متخلف، ذکر نام مغازه، آدرس دقیق آن و ذکر زمان وقوع جرم کفایت می‌کند؛ البته در صورتی که فیلم یا تصاویری از اتفاق مورد نظر به این شماره ارسال شود، به میزان زیادی به فرآیند پیگیری کمک می‌کند.

"محمد مهدی حاج محمدی" سرپرست دادسرای ارشاد گفت: این اقدام برای تسریع در برخورد با هنجارشکنی‌ها با استفاده از ظرفیت شهروندان دغدغه‌مند است.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان، وقتی با هنجارشکنی‌ها مواجه می‌شوند علاقه دارند آن را گزارش کنند؛ اما نمی‌دانند از چه طریق باید این اقدام صورت گیرد و ارسال گزارش به پلیس و وصول آن به دادسرا نیز ممکن است با مقدار زمان بیشتری مواجه شود، لذا بر آن شدیم با ورود به این موضوع از ناحیه دادسرا، به برخورد با مظاهر علنی جرائم منافی اخلاق و عفت، تسریع بخشیم.

سرپرست دادسرای ارشاد گفت: قصد داریم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که اگر فردی با هنجارشکنی مواجه شد و مایل بود آن را در راستای حمایت از بنیان خانواده ایرانی و اصلاح وضعیت جامعه گزارش کند، بتواند به یک مرجع مشخص اطلاع دهد و در اصلاح آن مورد مشارکت داشته باشد. به همین منظور شهروندان می‌توانند با مراجعه به کانال‌های دادسرای ارشاد در پیام‌رسان‌ها به آدرس dadsara_ershad@، در جریان برخورد با موارد تخلف قرار بگیرند.

چندی پیش، معرفی شماره تلفنی توسط سرپرست دادسرای ارشاد بسیار خبرساز شد. این شماره که برای گزارش مردمی درباره هرگونه کشف حجاب در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و یا اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا، انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و ... ارائه شده بود با استقبال خوب مردم دغدغه‌مند روبرو شده است.

امروز و در گام دوم این اتفاق، دادسرای ارشاد کانالی به نام همین دادسرا و با شناسه کاربری dadsara_ershad@ در پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه اجتماعی اینستاگرام تعبیه کرده است. راه اندازی این کانال‌ها با هدف تسریع و تسهیل ارتباط مردم با این دادسرا و آموزش چگونگی ارسال مستندات مردمی و همچنین ارائه روند برخورد قانونی با جرائم منافی اخلاق و عفت عمومی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هنجارشکنی کشف حجاب رقص مختلط پارتی شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: نگاه پلیس به حجاب و شل حجاب‌ها ارشادی است و مقابل شهروندان نیست. بنا بر این همه شهروندان عزیز پلیس هستند و باید ما را برای اجرای قانون یاری کنند.

سردار رفیعی کیا در نشست طرح نور و تکریم عفاف و حجاب در اراک با تقدیر از همراهی مردم اراک افزود: رعایت حجاب یکی از قوانین ماست، مانند هر قانون دیگری و پلیس برای استقرار قانون تلاش می‌کند.

او با بیان اینکه پلیس امر به معروف را انجام می‌دهد، گفت: پلیس با تمام فشار‌ها و سختی که دشمن زمینه ساز آن است این طرح را اجرا می‌کند.

استاندار مرکزی هم گفت: اسلام با گسستن رنجیر‌ها زمینه آزادی فکر اندیشه انسان و انتخاب راه درست را فراهم می‌کند و زندگی حیوانی بدون حیات فرهنگی، برنامه غرب برای انسان است. یکی از جلوه‌های فرهنگ غرب، برهنگی است که در فرهنگ ما وجود ندارد و دشمن در تلاش برای تزریق آن به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

مخلص الائمه افزود: قانونمندی از الزامات جامعه مدنی است و حجاب از سویی دارای سبقه دینی است که باید به آن تمکین نمود.

او الزام اورترین نکته رعایت حجاب را حفظ خانواده دانست و گفت: خانواده شاکله‌ای که در غرب به دلیل بی حجابی از بین رفته است.

استاندار این را هم گفت که تنشی در زمینه‌ای عفاف و حجاب در استان نداریم و افراد بی حجاب دشمن و ضد انقلاب نیستند بلکه دچار غفلت هستند حتی آنان که دستور دارند بی حجاب شوند.

در این نشست از خانواده شهدا و فعالان طرح نور یا همان عفاف و حجاب تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟