Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تدینی با تبیین نقش اوقاف در بیانیه گام دوم انقلاب، درباره تأسیس دانشکده علوم قرآنی در کرمان هم توضیحاتی داد و گفت: سازمان اوقاف برنامه ای برای توسعه این دانشکده ها ندارد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اوقاف و امور خیریه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه این دستگاه در چند فراز از سرفصل ها و توصیه های اساسی این بیانیه می تواند نقش آفرین باشد، یکی از موارد را «معنویت و اخلاق» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه دومین مسئله که به صورت پررنگ دنبال می کنیم؛ توصیه مقام معظم رهبری به ترویج سبک زندگی اسلامی است؛ گفت: در سرفصل اول یعنی علم و پژوهش نیز اوقاف می تواند کارهایی انجام دهد.

 

وی توصیه رهبری به جوان گرایی را مورد اشاره قرار داد و تأکید بر انتخاب هیئت امنای جوان در بقاع متبرکه را در راستای همین توصیه عنوان کرد و با اشاره به سومین سرفص مهم این بیانیه راجع به «اقتصاد» اظهار داشت: در این زمینه نیز اوقاف با این همه املاکی که دارد می تواند کار کند.

 

 

حجت الاسلام تدینی با تأکید بر لزوم شناسایی ظرفیت های اقتصادی اوقاف و تصریح به اینکه وقف خوری و واگذاری اراضی اوقاف ممنوع شده و این از سیاست های اوقاف است؛ افزود در استان کرمان ۳۳۰۰ هکتار باغ موقوفه وجود دارد که ۱۵۰۰ هکتار آن باغ پسته است.

 

وی حمایت از شرکت های دانش بنیان را هم مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه وقف علم و فنآوری در استان نداریم و از این حیث از دانشگاه گلایه داریم که در این باره کار نمی کند؛ بیان داشت: دانشگاه هاروارد و یا بزرگترین بانک ترکیه موقوفه هستند.

 

این مسئول، تنها نسخه نجات بخش جامعه از بحران های اقتصادی را وقف دانست و با اشاره به اینکه ۶۰ درصد شهر کرمان وقف است؛ خاطرنشان کرد: وقف سرمایه ای از مردم برای مردم است که باید توسط خود آنان حفظ شود؛ وقف که پویا شود همه این سرفصل ها انجام می شود.

 

وی درباره تأسیس دانشکده علوم قرآنی در کرمان که کلنگ احداث آن چند سال پیش به زمین زده شده؛ توضیح داد: سازمان اوقاف برنامه ای برای توسعه این دانشکده ها ندارد و کرمان در اولویت های بعدی قرار دارد؛ از ظرفی متأسفانه ما موقوفه قرآنی{چندانی} نداریم و باید برای وقف قرآنی بسترسازی کرد زیرا در غیر این صورت دانشکده نمی چرخد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با تصریح به اینکه باید هم از دولت و هم از منابع استانی به این دانشکده ها کمک شود؛ ادامه داد: اخیراً موافقت نامه ای میان وزیر ارشاد و استاندار کرمان امضا شده که بر اساس آن یک میلیاردتومان از اعتبارات ملی برای این دانشکده گذاشته می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه چهارمحال و بختیاری حج وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم حضرت معصومه س نقش اوقاف بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی

 

سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس