Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح دیروز مسئولان رده بالای شرکت پارس خودرو میزبان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب بودند.به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حضور سرهنگ بخشنده در این شرکت خودروساز در راستای دعوت مسئولان این شرکت از پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای اجرای یک کارگاه آموزشی درباره پیشگیری از اعتیاد و شناخت آسیب‌های آن برای کارگران و مدیران شرکت پارس خودرو صورت گرفت که در این رابطه سرهنگ محمدبخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اطلاع از این اقدام بسیار مثبت، شخصا سخنرانی آموزشی این کارگاه را به عهده گرفته و با حضور در کارخانه نسبت به ایراد سخنرانی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ابتدا این مراسم حجت الاسلام رسول مصائبی مشاور فرهنگی مدیرعامل و رئیس اداره فرهنگی و ارتباطات و مهندس شهرام احمدیان قائم مقام شرکت پارس خودرو ضمن خوش آمدگویی به مقام مدعو هدف از اقدام خود را تعالی رفتار و ارتقا دانش نیرو‌های انسانی شرکت برشمردند و از حضور یک مقام عالی رتبه پلیس پایتخت در مجموعه خود اظهار خرسندی کردند.

شهرام احمدیان قائم مقام کارخانه پارس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما در مجموعه کارخانه پارس خودرو یک وظیفه اجتماعی را برای خود تعیین کرده‌ایم و در این رابطه صرفا به تولید خودرو بسنده نمی‌کنیم.

وی افزود: کشور ما با توجه به قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و همسایگی با کشور افغانستان که خود بزرگترین تولید کننده موادمخدر در جهان است، همواره متاثر از این موضوع است.

احمدیان با بیان اینکه در کارخانه پارس خودرو دارای یک جامعه ۷ هزار نفره هستیم، تصریح کرد: متاسفانه افرادی در این مجموعه به بلای خانمان سوز اعتیاد مبتلا شدند، با جمع آوری این افراد اقدامات لازم را جهت بازپروریشان انجام دادیم.

وی افزود: با انجام اقداماتی مبنی بر ترک اعتیاد این افراد، سالیانه جشن تولدی را برای ترک کنندگان این مجموعه برپا می‌کنیم و سعی کردیم به نوبه خود برای موضوع ترک اعتیاد در جامعه اقداماتی را انجام دهیم.

قائم مقام کارخانه پارس خودرو گفت: در طول فرآیند درمان، کلیه موارد پرسنلی افراد را حفظ کرده و هزینه درمان این افراد بر عهده کارخانه است و در این مدت که مراحل درمان سپری می‌شود؛ حقوق و مزایای افراد به خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه نام طرح کارخانه پارس خودرو در خصوص بازپروری معتادان حاضر در این مجموعه، فضای کاری عاری از هرگونه موادمخدر است، اظهار کرد: در زمینه مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از ابتلا به آن هر چقدر آگاهی بیشتر داشته باشیم؛ می‌توانیم از کارایی بهتر و پیشگیری بهتری بهره ببریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رسول مصایبی مشاور فرهنگی مدیرعامل کارخانه پارس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: درباره بازپروری و شناسایی افراد شاغلی که در این کارخانه به اعتیاد مبتلا شدند، کمیته‌ای متشکل از حراست کارخانه، نیروی بهداشت، رفاه و ارتباطات کارخانه ایجاد شده است و در این راستا فضای دوستانه‌ای را تهیه کردیم تا افراد مبتلا با ما در ارتباط باشند.

وی افزود: در کارخانه پارس خودرو روزانه و هفتگی به صورت تصادفی و غیر انتخابی از کارکنان و حتی پرسنل مدیریتی این مجموعه تست اعتیاد گرفته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصایبی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از اعتیاد از تیم‌های تخصصی موجود در کشور کمپ‌ها و «NGO»‌ها استفاده کرده‌ایم، تصریح کرد: در اکثر کارخانه‌های کشور آمار جالبی در خصوص عدم اعتیاد نداریم، لذا از این رو در کارخانه پارس خودرو این شیوه را که از بروز اعتیاد و پیگیری از آن اقدامات خود را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در راستای اجرای پیشگیری از اعتیاد و امن کردن محیط کار موضوع شناسایی افراد توزیع کننده موادمخدر را در این مجموعه آغاز کردیم و در صورت مواجه شدن با افراد توزیع کننده در مجموعه، بلا فاصله پس از شناسایی؛ این افراد از کارخانه اخراج خواهند شد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد جمع آوری، بازپروری و توانمندسازی معتادان متجاهر به یک نهاد واگذار شود

مشاور فرهنگی مدیرعامل کارخانه پارس خودرو با بیان اینکه تا کنون در همین مدت کم آغاز فعالیت خود در جهت مبارزه با موادمخدر، تولد دوباره ۱۰۵ نفر از افراد مبتلا به اعتیاد که از یک سال تا ۶ سال بودند را جشن گرفته‌ایم، افزود: بر همین اساس به دلیل وجود عدم آگاهی‌ها در امر اعتیاد، ما را به فکر داشت تا یک تفاهم نامه با پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت امضا کردیم و به صورت کارشناسی و تخصصی و با تفکر دوستانه در راستای مقابله با اعتیاد این تفاهم نامه را اجرایی کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین مصایبی خاطرنشان کرد: در تمام بخش‌های کارخانه پارس خودرو، نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و کارگاه‌های آموزشی با مساعدت کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب در حال بررسی و اجرا است و طی امضا این تفاهم نامه این عملیات در تمام ایام سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

در ادامه این بازدید سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهار رضایتمندی در این همایش، اظهار کرد: جا دارد تا از مسئولان فرهنگی و آموزشی و دیگر مسئولان شرکت پارس خودرو به دلیل تعهد و دلسوزیشان نسبت به تمامی کارکنان خود بویژه کارگران تشکر و عنوان کنم چرا که اینگونه حرکات آن‌هم در مجموعه‌های صنعتی کمتر اتفاق می‌افتد و باید برای چنین اقداماتی از مسئولان ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن اشاره به آمار و ارقام مرتبط با موادمخدر در سطح کلانشهر تهران، افزود: از جمعیت ۱۲ میلیون نفری شهر تهران حدود ۲۲۰ هزار نفر به نوعی مبتلا و درگیر اعتیاد هستند، در این بین ۷۰ هزار نفر از این افراد معتاد تفننی هستند به این معنا که در اصل دارای شغل بوده و فقط به دلیل تفریح و دورهمی‌های دوستانه در برخی اوقات نسبت به استعمال موادمخدر اقدام می‌کنند و اگر چه پلیس این را نیز نمی‌پسندد، آن را تهدیدی جدی نیز برای این قشر بر می‌شمارد.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه تعدادی از معتادان نیز اگرچه معتاد هستند، ولی بدلیل برخورداری از درآمد بالا و یا خانواده‌های خوب و یا عوامل تاثیرگذار دیگر همچون مشاغل و مناصب مناسب، از شناخته شدن بعنوان یک معتاد متجاهر برحذر بوده و خود را از اینکه لو رفته و برای دیگران شناخته شوند مصون نگه داشته و به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تشریح اقدامات پلیس ناجا در امر مبارزه با موادمخدر/ ۱۰ درصد کشفیات موادمخدر توسط سگ‌های موادیاب صورت می‌گیرد

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی پلیس، مردم، جامعه شناسان و بطور کل مسئولان کلان کشور شامل معتادانی است که اعتیاد آن‌ها متجری و یا می‌توان به آن‌ها نام معتاد متجاهر اطلاق کرد، افزود: این‌ها هستند که به زبان عامیانه به ته خط رسیده و ضمن شروع کردن شمارش معکوس برای به پایان رساندن زندگی خود، جامعه را با انواع آسیب‌ها و خطرات که زاییده انحراف رفتارشان است تهدید می‌کنند.

سرهنگ بخشنده با اشاره به اینکه دیو سیاه اعتیاد وجودی است بی تعارف و بی ملاحظه که بر سرخانه هر فرد با هر پیشینه‌ای قابل اتراق کردن است بیان کرد: در رابطه با اعتیاد ازتمام اقشار جامعه مبتلایان به اعتیاد را دارا هستیم.

وی افزود: در پایتخت ۲۰ هزار نفر از ۱۵۰ هزار نفر معتادان رسمی به عنوان معتاد متجاهر شناخته می‌شوند و ضمن آلوده کردن بصری سطح شهر از انجام هیچ‌گونه خطا و تخلف که از دستشان بربیاید دریغ نمی‌کنند و متاسفانه سرانجام کارشان نیز مرگی زودرس و پراز عبرت است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر از معتادان متجاهر با تحت پوشش قرار گرفتن در بالاترین امکانات و استاندارد‌های جهانی در حال گذران دوره درمان خود در مرکز مهر سروش هستند.

سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: در سطوح کارگری و مشاغل، پلیس آمادگی ارائه هرگونه کمک از قبیل کمک‌های آموزشی و پیشگیرانه تا میزبانی و انتقال نیرو‌های شاغل بخش‌های صنعتی و غیرصنعتی به مراکز نگهداری استاندارد خود دارد و می‌تواند در این راستا به نگرانی‌های کار فرمایان و مدیرانی که برای نیرو‌های خود دغدغه دارند پایان دهد و این امور را می‌توان با انجام تفاهم نامه‌هایی که در سطح مدیران کلان هر دو طرف به امضا می‌رسد به اجرا درآورد.

این مراسم و برگزاری کارگاه آموزشی اعتیاد و پیشگیری از آن توسط پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب، چشم انداز‌های جدیدی را در راه مقابله با اعتیاد باز کرده است و انتظار پلیس از دستگاه‌های مختلف این است تا با برگزاری این کارگاه‌ها و استقبال از آن راه را برای پاکسازی هر چه بهتر کشور در مسیر پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آن باز کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز در باره خبر تنبیه غیرمتعارف در مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست گفت: بهزیستی با هماهنگی دادستانی پیگیر است.

به‌تازگی خبرنگار ایسنا مطلع شد که در یکی از مراکز غیردولتی کرج این اتفاق رخ داده است و پس از پیگیری، مدیرکل بهزیستی البرز اعلام کرد که با هماهنگی دادستانی موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا در صورت مشخص شدن تخلف، با متخلفان برخورد شود.

ضرب و شتم و تنبیه نامتعارف، یکی از موضوعات حساس و غیرقابل قبولی است که گاهاً در برخی مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و یا معلولین رخ می‌دهد.

وجیهه محمدی فلاح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تنبیه غیرمتعارف در یکی از مراکز غیر دولتی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان کرج طی هفته گذشته اظهار کرد: بلافاصله بعد از دریافت این گزارش، ضمن هماهنگی با دادستانی محترم، این موضوع حسب وظیفه ذاتی، در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفت.

وی با اعلام این که موضوع از طریق مقامات و مراجع ذیصلاح در حال حاضر در دست بررسی است تاکید کرد: بی‌شک اگر به هر دلیل امنیت، آرامش و سلامت کودکان مقیم در مرکز در معرض تهدید و مخاطره باشد، قطع به یقین مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و با افراد خاطی بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد شد.

 مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه این مراکز توسط بخش خصوصی و تحت نظارت بهزیستی اداره می شوند؛ افزود: ناظران و کارشناسان بهزیستی به طور مستمر مراکز نگهداری از کودکان را رصد می‌کنند، علاوه بر این در تمامی این مراکز دوربین مدار بسته وجود دارد و جزییات اتفاقاتی که در این مجموعه‌ها می‌افتد، قابل مشاهده و پیگیری است.

وی ادامه داد: خط قرمز ما جامعه تحت پوشش به ویژه کودکانی است که با دلایل مختلف مانند بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی در محیط خارج از کانون خانواده و در مراکز خصوصی یا دولتی تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی البرز با تاکید بر اینکه سلامت و حفظ کرامت جامعه هدف همواره در صدر اولویت‌های سازمانیِ بهزیستی قرار داشته است اضافه کرد: این کودکان نزد ما امانت هستند. بنا به مقررات اداری و همچنین دستورالعمل‌های ابلاغی کمیسیون نظارت بر مراکز بهزیستی، اگر مراکز غیر دولتی چهارچوب دستورالعمل‌ها و ضوابط مشخص شده را رعایت نکند، اخطارهای لازم داده می‌شود  که پس از بررسی دقیق و در صورت مشاهده تخلف بدون هیچگونه مماشاتی با متخلفان برخورد خواهد شد و ضمن ابطال مجوز و پروانه فعالیت به سیستم قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر