Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در جمع مدیران مدارس قزوین، طراحی ۳۰۰ رشته و گرایش را انقلابی در آموزش حوزه دانست و از تشکیل ۷۰۰ گروه علمی در مدارس علمیه خبر داد. تاریخ انتشار: 17:44 - 15 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۰۴۵ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ آیت الله علیرضا اعرافی امروز در جلسه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه قزوین، با تاکید بر ضرورت پاسخگویی حوزه به نیاز‌های روز جامعه گفت: حوزه در کنار رشد کمّی، نیازمند تعمیق کیفی در عرصه‌های علمی، اخلاقی، پژوهشی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: مدیریت حوزه بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همچنین بر اساس نیاز‌های روز جامعه، سند چشم انداز، منشور و اسناد و نظام‌های جامع را طراحی کرده است.

وی با اشاره به اینکه منظومه فکری در حوزه طراحی شده است، اظهار کرد: آشنایی مدیران و اساتید با منظومه فکری تولید شده در حوزه از ضرورت هاست.

آیت الله اعرافی، ایجاد منابع پایدار را از ضرورت‌ها دانست و اظهار کرد: سیاست بر این است که با ایجاد منابع پایدار و احیاء موقوفات ان شاءالله هر مدرسه خودکفا شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، همچنین از تشکیل ۷۰۰ گروه علمی در مدارس علمیه کشور خبر داد و گفت: گروه‌های علمی در همه مدارس تشکیل گردد و شأن اساتید در قالب این گروه‌ها دیده شود.

وی با اشاره به رسمیت یافتن ۲۰ درس خارج در حوزه‌های استان‌ها خاطر نشان کرد: رسمیت بخشی به دروس خارج در استان‌ها بر اساس شرایط و مقررات در دستور کار قرار دارد.

آیت الله اعرافی، طراحی ۳۰۰ رشته و گرایش را انقلابی در نظام آموزشی حوزه دانست و بر ضرورت تلاش حوزه‌های استان‌ها در زمینه فراهم سازی زیرساخت‌های راه اندازی رشته‌های تخصصی تأکید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، همچنین به روز رسانی شناسایی نخبگان و استعداد‌های برتر در حوزه‌های استان‌ها را ضروری خواند.

طبق گزارش حوزه، وی بر تدوین تاریخ تطّور حوزه علمیه قزوین و معرفی علماء استان، راه اندازی انجمن‌های علمی استان و ارتباط موثر با آموزش و پرورش تاکید کرد.

آیت الله اعرافی در پایان از تلاش‌ها و خدمات مدیران مدارس و اساتید حوزه علمیه استان قزوین قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوزه علمیه گروه علمی منظومه فکری منابع پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ حوزه امتحانی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، امروز صبح در حوزه گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۱ داوطلب و علوم انسانی ۸۲ داوطلب و بعدازظهر نیز در گروه‌های هنر با ۳۹ نفر و گروه زبان‌های خارجی نیز با ۹۲ داوطلب نوبت اول آزمون سراسری برگزار شد.

فردا جمعه هفتم اردیبهشت نیز ۲۳۰ داوطلب در نوبت صبح با حضور در پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران آزمون خود را برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • رقابت علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ حوزه امتحانی کیش
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد