Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:59:55 GMT

تفکر در نیروهای مسلح ایران تولید بومی است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۱۵۹۳

تفکر در نیروهای مسلح ایران تولید بومی است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت دفاع، امیر دریادار «امیر رستگار» در جمع مدیران و جمعی از جوانان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با تأکید بر اعتماد به جوانان و استفاده از مدیران جوان در سطوح عالی مدیریتی و صنعت، افزود: این سازمان مملو از مدیران و نیروهای جوان و کارآمداست، نیروهایی که آینده سازان سازمان و میهن اسلامی ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ورود به حوزه صادرات و طرح تحول صنایع دریایی کشور به عنوان چشم انداز جدید این سازمان موجب شده تا این سازمان به عنوان یک سازمان زنده، پویا و فعال به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به ورود این سازمان به عرصه صادرات اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه صادرات وارد شده‌ایم، امیدوارم با تکیه بر مدیران تحصیل کرده و توان و نیروی جوانان بتوانیم سهم بیشتری در این عرصه جهانی به دست آوریم.

دریادار رستگار باتشریح اهمیت طرح تحول صنایع دریایی کشور اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع یکی از مبتکر ترین و پیشگام‌ترین سازمان‌های صنعتی کشور است که با ارائه ایده طرح تحول صنایع دریایی و پیگیری آن و اختصاص بیش از ۴۵ درصد این طرح به خود و تولید ۷۶ فروند شناور، چشم انداز جدیدی برای صنعت دریایی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به تصویر کشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم مأموریت‌های جدید سازمان صنایع دریایی را در کنار مأموریت ذاتی خود که پشتیبانی و تأمین تجهیزات و محصولات دریایی نظامی باشد را محقق کنیم با دو پدیده وضعی و الزامی مواجه هستیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: در بخش وضعی ما با چهار عامل روبرو هستیم؛ اولین عامل شرایط تحریم است، ما امروز شاهد شدیدترین تحریم‌های ممکنه در حوزه فناوری، اقتصادی، صنعتی، واردات و صادرات هستیم.

امیر رستگار دومین عامل را عدم امکان جابجایی ارز و منابع مالی با منشأ خارجی و رساندن آن به دست تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: مسئله سومی که ما با آن روبرو هستیم تأمین تجهیزات و قطعاتی است که در سایر کشورها به راحتی در دسترس صنعت گران است.

وی با تاکید بر تعهد این سازمان در تحویل به موقع شناورها گفت: ملزم هستیم در مدت زمانی که توافق کرده‌ایم و با کیفیت و البته قیمت رقابتی شناورها را بسازیم و در کنار این مسائل با رقبای خارجی در دیگر کشورها نیز رقابت کنیم، اگر می‌خواستیم با نگاه محافظه کارانه به این موضوع نگاه کنیم شاید به این عرصه طرح تحول وارد نمی‌شدیم زیرا مسئولیت اصلی سازمان صنایع دریایی چیز دیگری است اما اعتقاد داریم اگر وارد این عرصه نمی‌شدیم صنعت دریایی کشور همچنان در مسیر با اتکا به صنایع خارج از کشور باقی مانده و شاهد رشد و شکوفایی صنعت دریایی بومی نمی‌شدیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: تفکر در نیروهای مسلح ایران برخلاف سایر کشورهای جهان، تولید بومی است و مسئولیت این تولید بر عهده وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی قرار گرفته است. از طرفی افزایش دانش، تکنولوژی و جذابیت نیز برای صنعت دریایی کشور امری ضروری بوده پس ما با ورود به طرح تحول صنعت دریایی به همه این اهداف مهم دست پیدا خواهیم کرد.

امیر رستگاری خاطرنشان کرد: آینده صنعت دریایی کشور به عملکرد سازمان صنایع دریایی بستگی دارد اگر ما به درستی عمل کنیم، صنعت دریایی کشور رونق خواهد گرفت و به جایی خواهیم رسید که دیگر هیچکس به خود اجازه ندهد سفارش شناور به خارج داده و ارز این کشور را به حساب شرکت‌های خارجی واریز کند.

وی افزود: در این مسیر باید باور و اعتقاد خود به موفقیت را تقویت کنیم و ایمان داشته باشیم که این راه، موفقیت و آینده صنعت دریایی و سازمان صنایع دریایی را تضمین خواهد کرد. ما باید باور موفقیت را در خود تقویت کنیم از سوی دیگر باید به خوبی تکالیف خود را انجام دهیم، ما صنعت گر هستیم و در یک میدان مسابقه قرار گرفته‌ایم در این مسیر باید همانند دوندگان با تمام توان و قدرت و البته با امید حرکت کنیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع همسویی و همگرایی را موتور جلو برنده هر سازمان دانست و گفت: دستور پذیری، نظم و همسو بودن کارکنان سازمان یکی از شروط موفقیت سازمان است، کار شما کار بسیار بزرگی است پس باید آمادگی کامل داشته و با قدرت حرکت کنیم تا بتوانیم به خوبی و با موفقیت همچون گذشته از این مسیر عبور کنیم. نگاه ما به آینده صنایع دریایی و صنعت دریایی بسیار روشن است.

امیر رستگاری به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: فرمانده معظم کل قوا شجاعت، دیانت و تخصص را سه ویژگی کارکنان نیروهای مسلح می‌دانند و می‌فرمایند؛ کسی که در نیروهای مسلح خدمت می‌کند باید این سه ویژگی را دارا باشد و از هیچ مانعی هراس نداشته و در مواجهه با موانع شجاعانه، عاقلانه، امیدوارانه، خلاق و مبتکر عمل کند؛ پس قطعاً دری به روی شما بسته نخواهد بود.

وی یادآور شد: اعتقاد دارم فردی که در حوزه دریا کار می‌کنند به دلیل گستردگی و پیچیدگی دانشی که در این حوزه وجود دارد، نگاه جامعی نسبت به مسائل دارند زیرا در حوزه دریا همه سیستم‌ها، زیر سیستم‌ها و سامانه‌ها وجود دارد و صنعتی بسیار پیچیده به شمار می‌رود؛ این پیچیدگی و گستردگی به مدیران جوان ما نگاهی بلند می‌دهد و ما باید از این ظرفیت‌های عظیم و نیروهای جوان استفاده بیشتری ببریم تا به پویایی و نوآوری بیشتری دست بیابیم.


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت:  جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا