Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخشان به برنامه های دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تئاتر خیابانی با موضوع «فرهنگ رضوی» و «شب شعر رضوی» در مکان های پرجمعیت و گردشگرپذیر استان در حال برگزاری است.

«امین درخشان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) و میلاد امام رضا (علیه السلام) به عنوان «دهه کرامت» برنامه هایی در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این اداره کل برای گرامی داشت ایام «دهه کرامت» برنامه «شب های فرهنگ رضوی» را در دستور کار دارد.

 

وی با بیان اینکه در قالب این برنامه های موضوعی جشنواره رضوی، یعنی «تئاتر خیابانی و شعر رضوی» در شهرستان ها اجرا می شود، اضافه کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز «جشن های مردمی» دهه کرامت را با محوریت کانون ها برگزار می کند.

 

درخشان یادآور شد: جشنواره «شب های فرهنگ رضوی» از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) است که به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

این مسئول اطلاع رسانی ادامه داد: در قالب این جشنواره «شب های فرهنگ رضوی» یک سری برنامه های ترکیبی به ویژه در مکان های تفریحی مرکز استان که در این ایام گردشگران بسیاری به شهر یاسوج سفر می کنند، برگزار می شود.

 

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این برنامه ها شامل جشن و سرور، تئاتر خیابانی با موضوع «فرهنگ رضوی» و «شب شعر رضوی» است.

 

درخشان گفت: امسال برنامه های جشنواره رضوی با محوریت استانی برگزار می شود و قرار بود که در مرکز استان برگزار شوند، ولی تصمیم گرفته شد با توجه به «دهه کرامت» همه مردم بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

 

به گزارش شبستان، از بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره «شب های تئاتر فرهنگ رضوی»، 11 گروه نمایشی در مرحله بازبینی توسط هیئت انتخاب پذیرفته شده اند.

 

براساس این گزارش، نمایشهای «پیف استراگانو» به کارگردانی داوود پارسا از شهرستان گچساران، نمایش «بند سبز» به کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده، نمایش «نیابت» طاهره عبدالله پور از شهرستان بویراحمد، نمایش «امید» فرشاد داوودیان از شهرستان کهگیلویه، نمایش «معجزه» حسن کریم نژاد از شهرستان بهمئی بدون اولویت و مشروط به اصلاحیه مورد تائید قرار گرفتند.

 

این گزارش می افزاید: ۶ نمایش «شیر مادر» رضا وفا نیا از لیکک، «حاجت روا» به کارگردانی فردین یزدانی از شهر یاسوج، «جن و کنار» به کارگردانی مجید نیک پور از شهر یاسوج، «انتالیا» به کارگردانی سارا یزدانی از شهر یاسوج، «شفا یافته حرم عشق» به کارگردانی سجاد شاهی سوق از شهرستان کهگیلویه، «پله تا پله همین نزدیکی» به کارگردانی معصومه جهانپور از شهرستان بهمئی به ترتیب اولویت مشروط به اصلاحیه اعلام شده، توسط هیئت انتخاب به صورت مشروط پذیرش شده اند.

 

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت در شهرستان های استان، پارک ها و مکان های شلوغ برگزار می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان نماز جمعه خراسان جنوبي حج خطبه نماز جمعه اوقات فراغت انقلاب اسلامی شب های فرهنگ رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی شعر رضوی نمایش تئاتر روابط عمومی جشنواره دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال