Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ برخلاف فضاپیماهای عادی که با موتور راکت به حرکت در می‌آیند LightSail 2 طوری طراحی شده که انرژی مورد نیاز خود را فقط از طریق فوتون‌های خورشیدی تامین کند و در واقع برای تست امکان همین قابلیت به عنوان یک نمونه آزمایشی به فضا پرتاب شده است. اگر LightSail 2  آزمایشات را با موفقیت به پایان برساند اولین سفینه قابل کنترلی خواهد بود که با انرژی خورشیدی در مدار زمین به پرواز در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشبورد کنترل ماموریت عمومی LightSail 2

اخیرا انجمن سیاره‌ای یک داشبورد کنترل ماموریت عمومی هم برای LightSail 2 در دسترس قرار داده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آن از جزئیات وضعیت فضاپیما مطلع شده و حتی داده‌ها را دانلود کنند. هزینه‌های این پروژه به صورت سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) تامین شده و حالا  به نظر می‌رسد انجمن سیاره‌ای با درنظر گرفتن این داشبورد عمومی، قصد دارد روحیه جمعی پروژه را همچنان حفظ کند.

 

در حال حاضر این فضاپیمای خورشیدی در مدار تعیین شده خود حرکت می‌کند و قدم بعدی ماموریت تست دوربین‌ها و چرخ حرکتی آن خواهد بود که به صورت تخمینی یک هفته زمان می‌برد. بعد از به پایان رساندن این مرحله، تیم کنترل بادبان خورشیدی 32 متر مربعی آن را به اهتزاز در خواهند آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی سرمایه سیاره فضاپیما مدار زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­مهندس سعید کاظمی افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است. وی افزود: با رصد دارو‌های حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تامین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد. مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبورد‌های عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبورد‌های عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تامین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبورد‌های مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد