Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس در برنامه جهان آرا با بیان اینکه در مجلس ما ۲۸ گروه دوستی پارلمانی داریم گفت: پارلمان‌های دنیا می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند ولو اینکه دولت‌های آن با هم ارتباط نداشته باشند.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند وقتی می‌گوییم گروه دوستی یعنی کاملا پسر خاله باشند، حتی عده‌ای گفتند در سالگرد تولد ملکه انگلیس گروه دوستی انگلیس هم بوده اما بنده در مراسم والده خود بودم، منظور این است از لحاظ پارلمانی رابطه خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: توقیف نفتکش ایرانی عملا نشان داد نمی‌خواهند هیچ گونه رابطه مسالمت آمیزی وجود داشته باشد، این در بحث برجام و رابطه ایران که می‌خواهند باشند منافات دارد و نشان می‌دهد تبعیت از آمریکا دارند که باید پاسخ مناسبی هم دریافت کنند.

وی اظهار داشت: لزوما این نیست که نفتکش آنها را هدف قرار دهیم اما نوعی توقیف و رفتار متقابل از سوی وزارت خارجه می‌توان داشت، ضمن اینکه به نظر می‌رسد باید پاسخ داده شود در سطحی که ما خصومتی به آنها نشان دهیم نباشد، اما شیرفهم شوند که کارشان زشت بوده است. 

کواکبیان با بیان اینکه مسببان توقیف نفتکش ایرانی باید به اشتباه خود پی ببرند افزود:  متاسفانه هنوز این مرحله طی نشده و مواضعشان از بالاست لذا آنها حتما اشتباه کردند باید متوجه شوند و اگر دیدیم اظهار ندامت نکردند شاید ضرورت پیدا کند مقابله به مثل کنیم. این گام مهمی است که آنها بفهمند اشتباه کردند.

وی گفت: فردا گام دوم در کاهش تعهدات برجامی خواهیم داشت اما ما نظرمان این است برجام حفظ شود ولی اگر دیدیم بر تعهداتشان پایبند نیستند لزومی ندارد در آن بمانیم. 

وی تصریح کرد: تصور من این است اگر تصمیماتی که در مرحله اول سطح غنی سازی را افزایش دهیم باز هم در چارچوب برجام است و چیزی را نقض نمی‌کنیم. البته خیلی هم خوشبین نیستیم اروپایی ها در این مرحله روی پای خود بایستند ، باید پای تعهدی که دادند بایستند. 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: حقیقتا خود اروپایی هم دل خوشی از اقدامات ترامپ ندارند اما اینکه جرات داشته باشند در برابر اقدامات آمریکا ایستادگی کنند را در خود نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه اروپایی ها تصورشان این است که ما به هر قیمتی در برجام بمانیم گفت: ما باید در عرصه دیپلماسی از افراد خود حمایت کنیم اما این تصور نابجایی است که اروپایی ها فکر می‌کنند چون ایران پای تعهدات خود تا الان مانده پس از این به بعد هم خواهد ماند. 

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: یک وضعیتی از لحاظ معیشتی پیدا کردیم فکر می‌کنند پاشنه آشیلی داریم و باید کوتاه بیاییم. 

وی با بیان اینکه هدف ترامپ این است که اروپا را هم دور بزند گفت: زبان ما در مقابل اروپایی ها زیاد است که بگوییم یک سال هم تحمل کردیم 2 ماه هم وقت دادیم تا سر عقل بیایید لذا اگر از اول می‌گفتیم از برجام خارج می‌شویم فصل هفتم منشور را مطرح می‌کردند.

این نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اروپایی ها در جلسات می‌گویند ما بچه های خوبی هستیم اما از آن طرف می‌گویند از سوی آمریکا به ما ضربه می‌خورد.

کواکبیان با تاکید بر اینکه اروپا عرضه ایستادگی مقابل آمریکا را ندارد خاطرنشان کرد: نباید بدبینانه نگاه کنیم اما باید این زمینه ذهنی را هم داشته باشیم که که ممکن است نقض عهد کنند. 

وی گفت:‌درباره مذاکره با آمریکا نباید تصور شود که تحت هیچ شرایطی تا قیام امام زمان مذاکره نمی‌کنیم اما دستاوردی که از مذاکره داریم باید به نفع ما باشد مذاکره خواهیم کرد ما معتقدیم اگر شرایطی باشد که با مذاکره بتوانیم به اهداف خود برسیم. 

این عضو فراکسیون امید با اشاره به بحث مذاکره مجدد با طرف غربی افزود: اکنون مذاکره را به صلاح نمی‌دانم و باید به آمریکایی ها بفهمانیم اگر می‌خواهید مذاکره کنید حداقل از تحریم‌ های یک جانبه دست بکشید. 

کواکبیان گفت: در زمانی که ما وارد برجام شدیم حداقل شرایطی فراهم شد که جان کری هم چند ماه معطل این حرفها بود و اینگونه نبود که مثل ترامپ شلاقی بگویند جنگ می‌کنیم و مباحث و رفتارشان با ترامپ فرق می‌کرد.

وی تصریح کرد: همین که ترامپ از برجام ناراحت است خوب است ولی اگر ما بیاییم در راستای خوشحالی او حرکت کنیم معقولانه نیست و این ناراحتی نشان می‌دهد که آنها نتوانستند منافع یک طرفه داشته باشند.

کواکبیان گفت: اگر دلواپسان دست از مخالفت بکشند قیمت دلار هم درست می‌شود. ضمن اینکه همه چیز را پای تحریم بگذاریم درست نیست البته حق هم این است که مسئولان دولتی نگویند سیب زمینی 10 هزار تومانی هم تقصیر تحریم است.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 350 هزار تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 700 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 745 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2338 دلار است.

 

 در معاملات امروز (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 359 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 418 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 454 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 308 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 78 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 278 تومان است.

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 359  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 418

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 454

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 308

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 78

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 278

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  37  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

40  میلیون و 350 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

23  میلیون و 800 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

14  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 700 هزار

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 400 هزار

مثقال طلا

14 میلیون و 745 هزار

انس طلا(دلار)

2338

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • قیمت طلا افزایش یافت